Noul Mercedes F1 W15 și-a făcut oficial apariția. Monopostul echipei germane pentru sezonul 2024 de Formula 1 va fi ultimul Mercedes care va fi pilotat de septuplul campion mondial Lewis Hamilton, înainte ca acesta să treacă la Ferrari în 2025.
Pentru monopostul din acest sezon, Mercedes a ales o grafică predominant neagră cu o parte frontală argintie. O astfel de combinație de nuanțe marchează succesul de care s-a bucurat echipa în era hibridă a Formulei 1 și este, cel mai probabil, și un tribut adus lui Lewis Hamilton. Britanicul pilotează pentru echipa germană încă din 2013. Grafica este completată și de puțin roșu vizibil în zona prizei de aer a capotei, la aripa din față și puțin din partea frontală.
Alături de Hamilton în acest sezon va fi George Russell, care va începe al treilea an la echipă. Mercedes speră să aibă parte de succes în ultimul său an cu Lewis Hamilton, mai ales în contextul în care sezonul 2023 a fost unul dificil.
Anul trecut, Mercedes nu a câștigat nicio cursă, pentru prima oară din 2011. În schimb, datorită rezultatelor constante, echipa a terminat pe locul 2 în clasamentul constructorilor.Lansările monoposturilor de Formula 1 pentru acest sezon se apropie de final. În acest moment, a mai rămas doar Red Bull, care va prezenta mâine noua sa mașină.
via Mercedes
Chiar aș fi jurat că va rămâne așa pentru totdeauna, Lewis aflat intr-o relatie indestructibila cu Mercedes, apoi urmand ca Lewis sa fie uns ca ambasador sau așa ceva."
părăseste Extreme E, decizia mea fiind cu efect imediat.
Am avut trei sezoane incredibile concurând ca X44, câștigând mai multe curse și chiar un campionat mondial.
Sunt foarte mândru de diversitatea pe care X44 a putut-o oferi in acest interval.
Chiar mai mult decât rezultatele pe pistă, sunt mândru că am făcut parte dintr-o conversație mai amplă despre cum să facem sportul cu motor mai sustenabil, despre succesul nostru de a oferi oamenilor din toate mediile șansa de a prospera în această echipă, dar și de moștenirea pe care eu, ca proprietar al X44, o voi lăsa în urmă cu programul Racing for All.”
La momentul actual eu si cu Lewis ramanem doi profesionisti, dar nu mai suntem cei mai buni prieteni."
Prin urmare, tin sa comunic faptul ca m-am intalnit de curand cu Flavio Briatore, la o cafea, chiar n-am de gand sa neglijez prezentul dar, pe de alta parte, sunt un lider cu viziune, n-am pentru ce sa nu ma gandesc serios si la viitorul Mercedes.
Flavio a ramas acelasi tip agreabil, sunt convins ca vom ajunge la numitorul comun.
Dar sezonul 2024 bate la usa, avem la dispozitie o combinație superbă de șoferi, cu Lewis aflat la zenitul zenitului si cu George care mi-a comunicat ca este mai infometat ca oricand, chiar sperăm că W15 este o mașină rapidă, la Brackley s-a lucrat la foc continuu, ma mandresc ca avem in continuare cei mai buni oameni care dau totul pentru a reuși.
Chiar există câteva ingrediente foarte bune pentru a fi din nou în față, pentru a face din RBR merituoasa invinsa in acest an."
Fără Hamilton, Mercedes va deveni mai slab, în timp ce Ferrari va deveni mai puternic.
În mod normal, într-o astfel de situație, ești deja cu gândurile la noua ta echipa.
Nici echipa actuală nu-l poate informa pe Lewis de inovații majore, pentru că altfel le va lua cu el la Ferrari, este cat se poate de firesc. Pentru sport e grozav, mai bine decât pe Netflix."
Ferrari este un brand prea mare, prea puternic si prea solid ca sa cada pe spate pentru o crestere efemera de cateva procente a valorii actiunilor ! Oricum, dupa disiparea efectului surprizei, cotatia bursiera va reveni la normal.
Mai exact, Mercedes a implementat așa-numitul „fir de legalitate”[???] pe a patra sau ultima clapă a aripii din față, conectându-l cu nasul mașinii.
Acest design deschide literalmente o „gaură” pe aripa din față care ar putea fi de mare beneficiu din mai multe motive. Desigur, adevăratul motiv poate fi cunoscut de inginerii Mercedes, dar cu siguranță putem face o presupunere bună.
Primul motiv este că acest material de sârmă subțire ar crea un vortex care s-ar deplasa ulterior de-a lungul marginii interioare a anvelopelor din față. Acest efect poate fi obținut prin crearea unei presiuni ridicate pe cel de-al patrulea element și a unei presiuni scăzute deasupra elementului „sârmă de legalitate”.
În acest fel, vortexul ar „controla” fluxul de aer și ar împinge aerul murdar departe de mașină – dacă este direcționat corect. Aceasta este una dintre cele mai importante sarcini ale aripii din față, iar aerodinamica generală depinde în mod semnificativ de această caracteristică importantă.
Acest lucru deschide spațiu pentru fluxul de aer proaspăt și cu energie ridicată pentru a crea un flux de calitate și controlat în sidepod-uri și în jurul lor - care este al doilea beneficiu al designului inovator al Mercedes. Admisia sidepod-urilor are o formă foarte neobișnuită și este foarte probabil conectată la aripa din față pentru a funcționa eficient împreună.
În plus, Mercedes a schimbat poziția vârfului nasului, precum și profilele. Nasul nu mai este conectat la primul element, care are o formă particulară de lingură.
Oricare ar fi rezultatul final, trebuie să recunoaștem că aripa față Mercedes din acest an este unul dintre cele mai bune exemple de interpretare a regulamentelor FIA.
FIA nu a comentat încă dacă aripa din față a lui Mercedes este complet legală sau nu, dar deocamdată se pare că Mercedes va scăpa cu acest design.
Oricum, de-acuma va fi tot mai bine. Important e sa finanteze cercetarea-dezvoltarea si cu inginerii care-i au e doar o chestie de timp sa revina in top.
Banii dintr-un salariu neplătit, îi poți investi în cercetare, sunt câteva milioane bune. Dc să bag bani intr-un om bătrân, cu reflexe ioc, care în 2 ani va fi și mai bătrân. 2026 este aproape, noi motoare, noi reglementări, bani mulți, ești limitat, deci ce faci?!!? Deși par la prima vedere supărați, cei de la MB se bucură
Acest individ, LH, este ce se poate mai rău pentru Ferrari. Ca să intre în F1, înainte de sezonul 2007, a fost necesar sa acopere peste 2.500 km de testare a mașinii( pentru că se putea la acea vreme).
Ascultați și vedeți (nu doar să citiți) interviurile lui Alonso când este întrebat despre LH. Îți vei da seama de multe lucruri văzând mimica și rictusul pe fața lui Alonso. Îmi vine în minte comunicarea dată de Alonso prin radio, în 2022, parcă la MP al Belgiei(dacă nu mă înșel), când imediat după start, la al 4-lea sau al 5-lea viraj, LH l-a încălecat la propriu pe spaniol, mașina executând un salt spectaculos prin aer. Reacția lui Alonso a fost: ""What an idiot! We had a mega start but (Hamilton) only knows how to drive when start in first"".
Iar 2021 a fost pe bune, adică s-a judecat în spiritul legii, nu în litera legii.
Și de aceea cred că Lewis va dori să încerce să ia câțiva oameni cu el, pentru a-i facilita si grabi adaptarea, pentru a-l ajuta sa puna lucrurile in miscare dupa placul sau.
Dar nici nu cred că trebuie sa-i purtam prea mult de grija, Lewis are un asemenea background incat o sa benefieze de respect urias la Maranello, iar dacă Lewis le spune: „Vreau să se pună roțile din spate pe puntea față”, sa fiti convinsi, in secunda doi italienii vor raspunde in cor: „Imediat, Lewis, imediat" .
Sunt niște mișcări foarte îndrăznețe la Mercedes.
Îmi amintește[W15] mult de mașinile de F1 din 2006, de care eram îndrăgostit.
Aripa aia din față este foarte intensă. Foarte, foarte încărcata, așa că trebuie să fie foarte încrezători în forța aerodinamică din spate, deoarece există un lucru care este foarte ușor de făcut în Formula 1, să creezi multă forță aerodinamică față – doar pui o aripă mare in față și vei merge, pentru a avea toată forța aerodinamică din lume pe care o dorești.
Doar ca fiecare flux de aer care lovește o mașină de Formula 1 lovește prima data aripa din față, așa că dacă aerul nu merge exact cum plănuiești să-i modelezi itinerariul după ce lovește aripa din față, nu vei ajunge nicăieri - și acesta este un element cheie în fiecare mașină de Formula 1.
Dupa ce-am urmarit toate lansarile, pot sa concluzionez: toată lumea pare să fie destul de convențională față de abordarea pentru care a optat Mercedes, W15 face nota discordanta, este foarte diferit și foarte unic.”