Formula 1: Noul Mercedes F1 W15, ultimul Mercedes pilotat de Lewis Hamilton

de Tiberiu Safta
Miercuri, 14.02.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes a dezvăluit oficial noul său monopost pentru sezonul 2024. Acesta, botezat F1 W15, va fi și ultimul Mercedes care va fi pilotat de către Lewis Hamilton și va încheia o epocă pentru echipa germană.

Noul Mercedes F1 W15 și-a făcut oficial apariția. Monopostul echipei germane pentru sezonul 2024 de Formula 1 va fi ultimul Mercedes care va fi pilotat de septuplul campion mondial Lewis Hamilton, înainte ca acesta să treacă la Ferrari în 2025.

Pentru monopostul din acest sezon, Mercedes a ales o grafică predominant neagră cu o parte frontală argintie. O astfel de combinație de nuanțe marchează succesul de care s-a bucurat echipa în era hibridă a Formulei 1 și este, cel mai probabil, și un tribut adus lui Lewis Hamilton. Britanicul pilotează pentru echipa germană încă din 2013. Grafica este completată și de puțin roșu vizibil în zona prizei de aer a capotei, la aripa din față și puțin din partea frontală.

Alături de Hamilton în acest sezon va fi George Russell, care va începe al treilea an la echipă. Mercedes speră să aibă parte de succes în ultimul său an cu Lewis Hamilton, mai ales în contextul în care sezonul 2023 a fost unul dificil.

Anul trecut, Mercedes nu a câștigat nicio cursă, pentru prima oară din 2011. În schimb, datorită rezultatelor constante, echipa a terminat pe locul 2 în clasamentul constructorilor.

Lansările monoposturilor de Formula 1 pentru acest sezon se apropie de final. În acest moment, a mai rămas doar Red Bull, care va prezenta mâine noua sa mașină.

via Mercedes

Comentarii (17)

  • Norbert Haug
    "Am rămas uluit!
    Chiar aș fi jurat că va rămâne așa pentru totdeauna, Lewis aflat intr-o relatie indestructibila cu Mercedes, apoi urmand ca Lewis sa fie uns ca ambasador sau așa ceva."
    1 1
  • Lewis Larbalestier Hamilton
    " Asa cum W15 se naste acum, echipa mea, X44, clasa de curse electrice de raliuri,
    părăseste Extreme E, decizia mea fiind cu efect imediat.

    Am avut trei sezoane incredibile concurând ca X44, câștigând mai multe curse și chiar un campionat mondial.
    Sunt foarte mândru de diversitatea pe care X44 a putut-o oferi in acest interval.
    Chiar mai mult decât rezultatele pe pistă, sunt mândru că am făcut parte dintr-o conversație mai amplă despre cum să facem sportul cu motor mai sustenabil, despre succesul nostru de a oferi oamenilor din toate mediile șansa de a prospera în această echipă, dar și de moștenirea pe care eu, ca proprietar al X44, o voi lăsa în urmă cu programul Racing for All.”
    1 0
  • destul de asemanatoare cu RB20, o sa fie interesant.
    0 0
  • @ Norbert Haug Vorbești de Lewis Hamilton? Cine-l cunoaște nu se aștepta la altceva. Chestie de caracter. Când s-a comportat altfel? Așa a fost mereu. Să vezi ce le-o trage și la Ferrari! Se bucură că le-a crescut valoarea acțiunilor dar când va fi efectiv la Ferrari va scădea sub valoarea anterioară. Aveți răbdare.
    4 11
  • Peter Bonnington
    "Când directorul echipei, Toto Wolff, mi-a spus că Lewis va trece la Ferrari după 2024, i-am replicat imediat, bazandu-ma pe prietenia robusta care ma lega de Lewis, ca nu poate sa fie decat o glumă deplasata cu proștii de aprilie.
    La momentul actual eu si cu Lewis ramanem doi profesionisti, dar nu mai suntem cei mai buni prieteni."
    0 0
  • Zic ca 2024 o sa fie primul sezon, din actualul regulament, cand Lewis nu o sa mai fie obligat sa piloteze fiind asezat cu fesele pe caseta de directie.
    0 0
  • Toto Wolff
    "Am fost onest intotdeauna, iar azi n-am de gand sa fac rabat de la acea acuratete a faptelor care mi-a carmuit intreaga cariera.
    Prin urmare, tin sa comunic faptul ca m-am intalnit de curand cu Flavio Briatore, la o cafea, chiar n-am de gand sa neglijez prezentul dar, pe de alta parte, sunt un lider cu viziune, n-am pentru ce sa nu ma gandesc serios si la viitorul Mercedes.
    Flavio a ramas acelasi tip agreabil, sunt convins ca vom ajunge la numitorul comun.

    Dar sezonul 2024 bate la usa, avem la dispozitie o combinație superbă de șoferi, cu Lewis aflat la zenitul zenitului si cu George care mi-a comunicat ca este mai infometat ca oricand, chiar sperăm că W15 este o mașină rapidă, la Brackley s-a lucrat la foc continuu, ma mandresc ca avem in continuare cei mai buni oameni care dau totul pentru a reuși. ​​
    Chiar există câteva ingrediente foarte bune pentru a fi din nou în față, pentru a face din RBR merituoasa invinsa in acest an."
    0 0
  • Helmut Marko
    " Mercedes a fost depășit de Ferrari în a doua jumătate a anului 2023, de asemenea, McLaren a fost mai rapid decat ei in destule curse.
    Fără Hamilton, Mercedes va deveni mai slab, în ​​timp ce Ferrari va deveni mai puternic.
    În mod normal, într-o astfel de situație, ești deja cu gândurile la noua ta echipa.
    Nici echipa actuală nu-l poate informa pe Lewis de inovații majore, pentru că altfel le va lua cu el la Ferrari, este cat se poate de firesc. Pentru sport e grozav, mai bine decât pe Netflix."
    0 1
  • Marius
    @^Cata hatereala poate sa fie in tine. Ceva fantastic. :)))))
    3 0
  • @^
    Ferrari este un brand prea mare, prea puternic si prea solid ca sa cada pe spate pentru o crestere efemera de cateva procente a valorii actiunilor ! Oricum, dupa disiparea efectului surprizei, cotatia bursiera va reveni la normal.
    2 2
  • Marius recunosc. Pe Hamilton l-am urmărit din GP2 sau F2 cum era atunci nu mai știu. A fost campion și toată lumea era cu ochii pe el Era „pata de culoare” și avea suportul tuturor. Când nu și-a găsit loc în F1(datorită tatălui „rău de gură”) eram dezamăgit dar după jumătate de an la McLaren am văzut cine este. Așa tată așa fiu. Cea mai norocoasă persoană! BLM!
    4 7
  • Mercedes never sleep!
    Mercedes a debutat cu un design radical al aripii față pe W15.

    Mai exact, Mercedes a implementat așa-numitul „fir de legalitate”[???] pe a patra sau ultima clapă a aripii din față, conectându-l cu nasul mașinii.
    Acest design deschide literalmente o „gaură” pe aripa din față care ar putea fi de mare beneficiu din mai multe motive. Desigur, adevăratul motiv poate fi cunoscut de inginerii Mercedes, dar cu siguranță putem face o presupunere bună.
    Primul motiv este că acest material de sârmă subțire ar crea un vortex care s-ar deplasa ulterior de-a lungul marginii interioare a anvelopelor din față. Acest efect poate fi obținut prin crearea unei presiuni ridicate pe cel de-al patrulea element și a unei presiuni scăzute deasupra elementului „sârmă de legalitate”.
    În acest fel, vortexul ar „controla” fluxul de aer și ar împinge aerul murdar departe de mașină – dacă este direcționat corect. Aceasta este una dintre cele mai importante sarcini ale aripii din față, iar aerodinamica generală depinde în mod semnificativ de această caracteristică importantă.
    Acest lucru deschide spațiu pentru fluxul de aer proaspăt și cu energie ridicată pentru a crea un flux de calitate și controlat în sidepod-uri și în jurul lor - care este al doilea beneficiu al designului inovator al Mercedes. Admisia sidepod-urilor are o formă foarte neobișnuită și este foarte probabil conectată la aripa din față pentru a funcționa eficient împreună.

    În plus, Mercedes a schimbat poziția vârfului nasului, precum și profilele. Nasul nu mai este conectat la primul element, care are o formă particulară de lingură.

    Oricare ar fi rezultatul final, trebuie să recunoaștem că aripa față Mercedes din acest an este unul dintre cele mai bune exemple de interpretare a regulamentelor FIA.
    FIA nu a comentat încă dacă aripa din față a lui Mercedes este complet legală sau nu, dar deocamdată se pare că Mercedes va scăpa cu acest design.
    1 0
  • Anti BLM
    Rar comentez la F1, ca nu ma mai intereseaza de ani buni. Ma bucur enrom ca Mercedes a scapat in sfarsit de h. O pata de imagine ani de zile, indiferent de rezultate. L-au promovat ca prostii cand aveau cea mai buna masina pe circuit.
    Oricum, de-acuma va fi tot mai bine. Important e sa finanteze cercetarea-dezvoltarea si cu inginerii care-i au e doar o chestie de timp sa revina in top.
    2 8
  • Ciorba reincalzita bleah
    Că Mercedes a greșit mașina pe noile reglementări, asta este, nimeni nu-i perfect. Au schimbat abordarea pentru acest an, este Allison la butoane, probabil că vor fi în urma celorlalți puțin. Dacă totuși vor fi a 2-a sau a 3-a mașină, îmi dau pălăria jos și fac o reverență în fața lui Allison. Cât despre șoferi, va fi bine pentru Mercedes, că scapă de LH, ăsta a fost și scopul, au lăsat o portiță, iar LH a mușcat-o. Mercedes poate aduce un șofer tânăr, la cel mult 1/3 din salariul pe care îl are acum LH.
    Banii dintr-un salariu neplătit, îi poți investi în cercetare, sunt câteva milioane bune. Dc să bag bani intr-un om bătrân, cu reflexe ioc, care în 2 ani va fi și mai bătrân. 2026 este aproape, noi motoare, noi reglementări, bani mulți, ești limitat, deci ce faci?!!? Deși par la prima vedere supărați, cei de la MB se bucură
    Acest individ, LH, este ce se poate mai rău pentru Ferrari. Ca să intre în F1, înainte de sezonul 2007, a fost necesar sa acopere peste 2.500 km de testare a mașinii( pentru că se putea la acea vreme).
    Ascultați și vedeți (nu doar să citiți) interviurile lui Alonso când este întrebat despre LH. Îți vei da seama de multe lucruri văzând mimica și rictusul pe fața lui Alonso. Îmi vine în minte comunicarea dată de Alonso prin radio, în 2022, parcă la MP al Belgiei(dacă nu mă înșel), când imediat după start, la al 4-lea sau al 5-lea viraj, LH l-a încălecat la propriu pe spaniol, mașina executând un salt spectaculos prin aer. Reacția lui Alonso a fost: ""What an idiot! We had a mega start but (Hamilton) only knows how to drive when start in first"".
    Iar 2021 a fost pe bune, adică s-a judecat în spiritul legii, nu în litera legii.
    1 6
  • Martin Brundle
    "Lewis trebuie să se integreze rapid la Ferrari și nu este tocmai simplu, pentru că nu cred că va vorbi indeajuns de fluent limba italiana prea curand și nici nu va cunoaște echipa așa cum o face deja Charles Leclerc.
    Și de aceea cred că Lewis va dori să încerce să ia câțiva oameni cu el, pentru a-i facilita si grabi adaptarea, pentru a-l ajuta sa puna lucrurile in miscare dupa placul sau.

    Dar nici nu cred că trebuie sa-i purtam prea mult de grija, Lewis are un asemenea background incat o sa benefieze de respect urias la Maranello, iar dacă Lewis le spune: „Vreau să se pună roțile din spate pe puntea față”, sa fiti convinsi, in secunda doi italienii vor raspunde in cor: „Imediat, Lewis, imediat" .
    0 1
  • @Martin Brundle Suntem în 2024 nu în 2014 și înainte de 2025 este 2024 an pe care Hamilton cu tot backgrundul pe care îl menționezi îl v-a trece greu. I-a fost greu și 2022-2023. Dacă ai urmărit cursele poate ai văzut că după curse trebuie să se așeze sau chiar să se culce. Ferrari a luat o mare „ȚEAPĂ”. Pilot de partea doua a clasamentului.
    1 7
  • Romain Grosjean
    „Cred că W15 este cea mai frumoasa masina.
    Sunt niște mișcări foarte îndrăznețe la Mercedes.
    Îmi amintește[W15] mult de mașinile de F1 din 2006, de care eram îndrăgostit.
    Aripa aia din față este foarte intensă. Foarte, foarte încărcata, așa că trebuie să fie foarte încrezători în forța aerodinamică din spate, deoarece există un lucru care este foarte ușor de făcut în Formula 1, să creezi multă forță aerodinamică față – doar pui o aripă mare in față și vei merge, pentru a avea toată forța aerodinamică din lume pe care o dorești.
    Doar ca fiecare flux de aer care lovește o mașină de Formula 1 lovește prima data aripa din față, așa că dacă aerul nu merge exact cum plănuiești să-i modelezi itinerariul după ce lovește aripa din față, nu vei ajunge nicăieri - și acesta este un element cheie în fiecare mașină de Formula 1.

    Dupa ce-am urmarit toate lansarile, pot sa concluzionez: toată lumea pare să fie destul de convențională față de abordarea pentru care a optat Mercedes, W15 face nota discordanta, este foarte diferit și foarte unic.”
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru