Formula 1 s-a întors pentru a doua oară în Arabia Saudită, pe circuitul stradal din Jeddah. După atacul cu rachete asupra unei instalații petroliere aflată la câțiva kilometri de circuit, cursa din Arabia Saudită a fost marcată și de accidentul lui Mick Schumacher din sesiunea de calificări.
Pilotul celor de la Hass a revenit teafăr în paddock, însă nu a putut lua parte în cursa de duminică. Nici Yuki Tsunoda nu și-a aliniat monopostul la start, după o defecțiune tehnică apărută în tururile de încălzire.
POLE PENTRU SERGIO PEREZ
Plecat din pole position, Sergio Perez și-a menținut poziția în fața lui Charles Leclerc, iar Max Verstappen l-a întrecut pe Carlos Sainz în virajul 2. Cu excepția lui Kevin Magnussen, Lewis Hamilton și Nico Hulkenberg, toți piloții au pornit în cursă pe pneuri medii.
Magnussen a trecut pe 9, în fața lui Gasly, francezul fiind apoi întrecut și de Lando Norris. Chinezul Zhou Guanyu a "căzut" pe poziția a 17-a, după un start ratat, iar Lewis Hamilton a promovat până pe 14.
Următoarele câteva tururi au fost marcate de duelul aprins al piloților Alpine, Esteban Ocon și Fernando Alonso.
În același timp, Hamilon a trecut de Stroll în turul 10, și de Norris un tur mai târziu. În turul 15, britanicul l-a întrecut pe Gasly și a intrat în puncte.LATIFI ÎN PARAPET, SAFETY CAR PE CIRCUIT
Un tur mai târziu, Sergio Perez a fost chemat la boxe și a reieșit pe circuit pe locul 5, în spatele lui George Russell. Oprirea nu a fost oportună pentru mexican, având în vedere că, imediat după, Nicholas Latifi a lovit parapetul în ultimul viraj.
În cele din urmă, Safety Car-ul a intrat pe circuit, iar piloții au fost chemați pe rând la boxe. Hamilton nu a intrat, având în vedere că a plecat cu pneuri dure, astfel că a promovat până pe poziția a 7-a.
Cursa a fost reluată în turul 21, iar Leclerc se afla la conducere, în fața lui Max Verstappen, Carlos Sainz și Sergio Perez, ajuns pe 4. Hamilton a trecut inițial de Kevin Magnussen, dar pilotul celor de la Hass a recuperat poziția ajutat de sistemul DRS.
În următorul tur, Hamilton a revenit decisiv chiar în primul viraj. Magnussen a fost întrecut apoi de Alonso, dar pilotul Alpine a acuzat imediat o pierdere de putere. Au urmat apoi Daniel Ricciardo și Valtteri Bottas.
Sub Safety Car Virtual, Norris și Gasly au intrat în top 10, iar Alonso a oprit monopostul fix la intrarea pe linia boxelor.
În turul 41, boxele s-au redeschis, Safety Car-ul Virtual a fost ridicat, iar Hamilton a intrat pentru schimbul de pneuri.Nu a fost deloc o oprire bună, astfel că multiplul campion mondial a revenit pe circuit pe locul 12.
Max Verstappen s-a apropiat la mai puțin de o secundă de Charles Leclerc și a urmat un duel aprins între cei doi. Puțin mai în spate, și Perez se apropia de Sainz. În turul 47, Verstappen a trecut într-un final de Leclerc.
Monegascul a încercat să revină pe prima poziție, dar nu a reușit. A terminat pe 2, la doar 0.549 secunde în spatele lui Verstappen. Ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de Carlos Sainz, astfel că Ferrari a fost din nou pe podium cu ambii piloți.
Sergio Perez a încheiat cursa din Arabia Saudită pe locul 4, fiind urmat, pe rând, de George Russell, Esteban Ocon, Lando Norris, Pierre Gasly, Kevin Magnussen, Lewis Hamilton, Zhou Guanyu, Nico Hulkenberg, Lance Stroll și Alexander Albon.
Perez și Sainz departe de coechipieri, cel puțin în regim de cursă. Mercedes în nota obișnuită, adică slăbuț. Ceilalți la locurile lor.
Mă uitam pe site-urile de motorsport engleze. Acolo aproape toți prevestesc și așteaptă o evoluție senzațională a Mercedes, care-i va lăsa în urmă pe ceilalți. De parcă Red Bull și Ferrari vor sta pe loc și nu vor dezvolta nimic ! Eu nu cred asta, cred că mai degrabă Mercedes a ratat masina. Poate că vor evolua, poate că vor câștiga ceva curse anul acesta, dar sunt prea departe pentru a mai recupera tot decalajul.
Deocamdată superbă și sportivă lupta dintre Verstappen și Leclerc. Mă întreb ce va fi însă de la jumătatea sezonului, când va conta orice punct în plus, sau în minus.
L'echec, bravo *salvatorule*, meriti toate laudele pentru acest progres!
.... asta chiar daca nu-s pe deplin convins ca pentru acapararea pozitiei din calificari si in curse, pretentioasa fiind cea de la Jeddah-traseu urban, acest L'echec chiar trebuie sa fie recompensat cu magulitoarea postura de Driver of the Day, asta doar daca FIA nu si-a propus sa transforme aceasta onoranta recunoastere profesionala intr-un pansament destinat exclusiv labililor volanului, cifrele seci de ieri-seara confirmand urmatoarele:
Driver performance summary
Driver Started Gap to team mate (Q) Laps leading team mate Pitted Finished Gap to team mate (R)
Lewis Hamilton 15th +0.663s 0/50 1 10th +41.216s
George Russell 6th -0.663s 50/50 1 5th -41.216s
Max Verstappen 4th +0.261s 35/50 1 1st -10.8s
Sergio Perez 1st -0.261s 15/50 1 4th +10.8s
Charles Leclerc 2nd -0.177s 50/50 1 2nd -7.548s
Carlos Sainz Jnr 3rd +0.177s 0/50 1 3rd +7.548s
Lando Norris 11th -0.122s 16/35 1 7th
Daniel Ricciardo 14th +0.122s 19/35 1
Esteban Ocon 5th -0.079s 6/35 1 6th
Fernando Alonso 7th +0.079s 29/35 1
Pierre Gasly 9th 0/0 1 8th
Yuki Tsunoda 19th 0/0
Lance Stroll 13th -0.287s 22/49 1 13th Not on same lap
Nico Hulkenberg 17th +0.287s 27/49 1 12th Not on same lap
Alexander Albon 16th -1.325s 12/14 1 14th
Nicholas Latifi 18th +1.325s 2/14 0
Valtteri Bottas 8th -0.415s 35/36 2
Zhou Guanyu 12th +0.415s 1/36 1 11th
Mick Schumacher 14th +0.374s 0/0 0
Kevin Magnussen 10th -0.374s 0/0 1 9th
Forza Ferrari!
In sfarsit!
„Ceea ce știu este că astăzi, nu am putut ține pasul cu Haas-ul la sfârșit. Puterea pe care o au, au trecut cu praștie pe lângă mine când l-am depășit pe Magnussen mai devreme în cursă.
„Avem foarte mult de lucru cu siguranță, dar știu că avem o echipă grozavă și că vom ține capul jos și vom încerca să îmbunătățim.”
„Din punct de vedere al echilibrului, mașina s-a simțit bine, dar pur și simplu nu suficient de rapidă."
„Rezultatul final nu este grozav, dar cursa mergea relativ bine, la început mă luptam cu temperaturile anvelopelor, dar apoi am început să câștig la mașinile din față cu cauciucul Medium, a fost o perioadă foarte bună. Eu țineam pasul cu George și făceam niște timpi decenți pe ture, având în vedere cât de uzate erau cauciucurile Hard la sfârșit de stint.
„Am avut ghinion cu modul în care s-a desfășurat VSC-ul la final, dar am dat totul. VSC-ul a făcut weekendul mult mai greu și iau povara asta pe umerii mei. Este dezgustător, dar trebuie să continuăm să luptăm, este tot ce putem face."
Pacat de decizia neinspirata/ghinionul lui perez, merita sa câștige.
Anul trecut Ferrari si McLaren erau similare valoric. De cate ori se intalneau Leclerc si Norris pe circuit, britanicul era invingator. Anul asta invinsul se bate pentru titlu si invingatorul se bate sa intre in puncte. Vad ca regulamentul "a reusit" sa faca sa conteze pilotul si nu masina.
Hass-ul are un monopost facut de Ferrari cu banii lui Mazepin. Echipele care nu sunt in stare sa-si faca propriul monopost ar fi cazul sa dispara.
Echipa Williams spunea anul trecut ca o sa aleaga pilotii pe baza talentului si s-au ales cu una din cele mai proaste duble din istorie.
Albon “They race me so hard” nu trebuia sa se intoarca. Tipul este incapabil sa aiba un duel roata la roata. In Bahrain a fost la un pas sa-l scoata pe Sainz din cursa, in antrenamentele din Arabia a incurcat pilotii aflati pe tur rapid, ieri s-a ciocnit cu $troll.
Poate ar fi cazul ca Latifi sa ramana fara licenta la fel ca celebru Yuji Ide. Rezultatele din f1 nu trebuie deciste de un prost care intra mereu in gard. Nu conteaza ca o face fara intentie.
Am scapat de Masi dar problemele au ramas: curse desfasurate cu bexele inchise, steaguri galbene ignorate si o cursa de f2 facuta praf.
nimeni nu merge la 80% din potentialul motorului in plin sezon de F1!
nici in testele de iarna nu se rula la astfel de valoare ridicola!
poate se merge la 95%, poate chiar la 97-98%, nicidecum la 80%!
...luati timpii obtinuti in calificari si-n cursa, fasolarul la 7 zecimi de pole-ul de anul trecut, L'echec cu fastest lap la 9 zecimi de valoarea din 2021, diferente minime&respectabile, avand in vedere multele kg in plus, mai ales ca-s destule echipe care nu reusesc sa coboare la 795kg.....
"Cu siguranță nu ne lăsăm, dar dacă nu reușim să găsim unele îmbunătățiri, nu avem cum să ne luptăm pentru titluri", a declarat pilotul de 24 de ani. "Nu renunțăm. Chiar dacă vom continua așa pentru următoarele cinci, șase, șapte sau opt curse, vom fi în continuare la o distanță pe care o vom putea recupera. Trebuie să vedem cum arată lucrurile până când ajungem la jumătatea sezonului. Totul se poate schimba", a mai spus Russell.
"Suntem a treia cea mai rapidă echipă în acest moment și mai aproape de a patra decât de a doua, așa că următoarele curse vor fi mai degrabă la fel ca primele"
Directorul echipei, Toto Wolff, a vorbit la rândul lui despre lipsa de performanță a mașinilor Mercedes din această perioadă, una fără precedent în ultimii 8 ani, când au câștigat de fiecare dată titlul mondial la constructori: "Am avut luxul de a fi în mijlocul disputelor pentru titlu în ultimii 8 ani și este extrem de dureros să nu fim aici și acum. Dar nu ne vom odihni până nu ne vom amesteca din nou. Este un exercițiu de smerenie și ne va face mai puternici în cele din urmă, chiar dacă nu este amuzant acum. "
avem parte exclusiv de eleganta si sportivitate in harjoanele de-a dreptul juvenile pentru varful ierarhiei curselor doar datorita faptului ca L'echec nu-i luat in serios din perspectiva capabilitatilor sale profesionale....
daca L'echec reuseste sa transpuna pe circuite constant si temeinic (in curse) propria-i afirmatie:
"intotdeauna am fost pregatit pentru a duce lupta la titlul mondial" atunci musai ca Max o sa-si modifice major abordarea cu cat avansam in sezon, firesc de altfel...
aminteste-ti cum se gudura brunetul suprem in preajma lui L'echec pe podiumul de la Sakhir....de ce?!.....fiindca savura intens starea de fapt, conjunctura extrem de favorabila pentru Brackley:
DNF-ul olandezului, rivalul sau principal, coroborat cu izbanda unui contemporan inca mult prea fragil din perspectiva psiho-fizica pentru un razboi amplu si complex, L'echec....
P.S. Magnussen va prinde curaj la Haas (în articol e Hass).
Sweet revange!
Dar nici noi nu dormim. Lucrăm din greu pentru a dezvolta în continuare mașina.
Cred că este mai frumos să lupți cu Leclerc și Ferrari decât cu Mercedes. Acum este mai mult la nivel sportiv. Știu că am avut doar două curse, dar nu cred că lupta va escalada precum cea cu Mercedes din 2021.”
priviti si va minunati, L'echec furnizeaza cu nemiluita aceleasi obiective personale minuscule, teluri meschine care se tin scai de micu' print:
L'echec:“Every race should be like this”
L'echec-ule, gresit copile!
....cu o astfel de abordare, indubitabil eronata, n-o sa ajungi niciodata campion mondial, aritmetica elementara iti este profund potrivnica, cat despre obiectivele insignifiante pe care nu ti le refuzi nici in ziua de azi, in deja al patrulea sezon la Maranello, ce-as mai putea spune......
L'echec-ule, n-ai cum sa savurezi un loc secund la Jeddah in situatia in care cursa a fost castigata de unul care a demarat in respectivul grand-prix de pe locul 4 iar tu ai demarat de pe locul 2, poate doar daca progresul tau prin curse e sinonim intodeauna cu atat de detestabila stagnare....
Horner i-a transmis lui Verstappen să-l lase pe Leclerc să-și consume gumele, l-a chinuit vreo două tururi și apoi a fost gata.
Marii strategi de la Ferrari au reușit să păcălească Red Bull după metoda Mercedes, ieșitul cu anvelopele la vrăjeală. Pe acolo s-a întâmplat ghinionul lui Perez, dar gestul a fost notat, Ferrari mai are maxim o încercare.
Raportat la Verstappen, Leclerc a câștigat prima cursă, dar nu a tras de mașină până la abandon. Locul 2 aduce mai multe puncte decât un DNF.
nu-s inca deplin convins ca esti un vizionar al acestui sezon, dar tre' sa recunosc, ai niscaiva potential in a insaila un dialog.....
RBR sunt cei care si-au asumat riscuri la Jeddah si tocmai asta-i si scuza pe care L'echec a livrat-o dupa cursa, RBR optand pentru low downforce cu toate dezavantajele acestei optiuni aero atat pentru pneuri cat si pentru posibilitatile& tractiunea pe virajele lente& medii dar si cu un avantaj, cativa km/h in plus pe linia dreapta, spre deosebire de Ferrari care n-au riscat nimic, F1-75 fiind reglat aero taman invers, high downforce, tocmai pentru a nu distruge rapid pneurile micului print si, vital pentru deja notoriile carente pe traseele urbane ale lui L'echec, ai pune la dispozitie un monopost cu care *eternul salvator al Scuderiei* sa izbuteasca sa termine grand-prix-ul cat mai putin sifonat cu putinta.....
@idic,
rosteau specialistii dupa Sakhir faptul ca avantajul pe care-l detine Maranello in debutul acestui sezon ar trebui sa le confere liniste si rezultate notabile in primele 7-8 curse celor din Maranello, sper ca si ambii piloti, L'echec& Sainz, sa se ridice la nivelul de performanta al monopostului etalon, F1-75, fiindca clementa oferita adversarilor in debutul sezonului sa nu care cumva sa cantareasca major si decisiv pe ultima turnanta, la toamna....
Vreau doar să merg acasă."
Va fi interesant care va fi răspunsul în echipă, pentru că Toto Wolff și Lewis Hamilton nu sunt obișnuiți cu asta.
Putem spune că a concura pentru trofee nu mai este o opțiune pentru Mercedes.
George Russell încă se poate descurca într-o oarecare măsură cu mașina. Poate că asta se datorează anilor săi la Williams, unde a trebuit să conducă o mașină dificilă.
Dar Lewis Hamilton nu se descurcă deloc.
A avut întotdeauna o mașină perfectă, nu a trebuit niciodată să forteze pentru că masinile Mercedes erau mult mai rapide.
În cursa de ieri a mers bine, dar sâmbătă a fost pe nicăieri.
Mașina nu pare să se potrivească stilului său de condus în acest moment. Puteți face un motor mai puternic, dar dacă șasiul nu va coopera, aveți o problemă.
Campionatul este departe pentru ei.
Până când vor fi din nou competitivi, Leclerc și Verstappen vor fi mult prea departe.
Și ce zici la sediul Mercedes și la birourile sponsorilor, nici acolo nu sunt obișnuiți cu asta.
Și cu plafonul bugetar va fi dificil să fie schimbat cursul acestui sezon."
Cred că acesta este un element cheie și îngrijorarea mea este că trebuie să ne asigurăm că avem parghiile si transparenta potrivită în acest sens, deoarece, fara o atenta supraveghere, se poate modifica major lupta onesta pentru dezvoltare.”
Mașina noastră este prea grea. Dacă avem 10 kg peste greutatea minimă te confrunti cu pierderea unei jumătati de secundă pe o pistă precum Jeddah.
Reducerea greutății înseamnă materiale mai scumpe, care sunt mai ușoare, și trebuie făcute și piese noi.
Mașina noastră este cu siguranță mai greu de reglat, dar vom scapa de cateva kilograme pana la Imola. Asta ar trebui să ne ofere un avantaj semnificativ de timp.
Deci, planul acum este de a combina următoarea actualizare mare cu o construcție mai ușoară pentru a rămâne în acest cadru financiar. Nu putem construi piese de două ori.
Ferrari sunt ca noi, există pasiune, există emoție, sportivitate și respect și asta se simte în toate domeniile. Avem o relație competitivă, dar în cadrul regulilor sportive.
Acest lucru nu se observă doar între piloți (Verstappen și Leclerc), ci și în abordare, stil și tehnică. Putem face schimb de idei cu Ferrari, ceea ce este frumos.”