Formula 1: Max Verstappen, de neoprit în Ungaria! Lando Norris, din nou pe podium

de Tiberiu Safta
Luni, 24.07.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Max Verstappen a dominat Marele Premiu de Formula 1 al Ungariei și și-a trecut în palmares o nouă victorie în acest sezon. Dublul campion mondial de la Red Bull a fost urmat de Lando Norris și de Sergio Perez pe podium.

O nouă cursă, o nouă victorie pentru Max Verstappen. Cam așa poate fi povestit pe scurt sezonul 2023 de Formula 1. Pilotul olandez a fost de neoprit și în etapa din Ungaria, acolo unde a câștigat cursa cu peste 33 de secunde în fața lui Lando Norris. Pilotul de la McLaren a terminat, pentru a doua cursă consecutivă, pe locul 2, iar podiumul a fost completat de Sergio Perez, care și-a revenit în formă după o serie de performanțe dezamăgitoare.

HAMILTON ÎN POLE, MAX MAI BUN LA START

La finalul calificărilor de sâmbătă, Lewis Hamilton a fost cel care a obținut pole position. Fostul campion mondial a fost cu doar 3 miimi de secundă mai rapid decât Verstappen în calificări și a reușit să obțină primul său pole după o pauză de un an și jumătate.

Momentul de glorie pentru Hamilton nu a durat foarte mult. La start, Verstappen a avut o lansare mai bună de pe loc și a reușit să treacă de Hamilton chiar în primul viraj. Problemele au continuat pentru britanicul de la Mercedes, care a fost depășit și de piloții McLaren și a căzut până pe locul 4 la finalul primului tur. Din acel moment, era clar că o nouă victorie pentru Verstappen era doar o formalitate, așa că bătălia reală s-a dat pentru locurile 2 și 3.

Tot la start a fost și un incident în care au fost implicați Zhou Guanyu, Daniel Ricciardo și cei doi piloți Alpine, Pierre Gasly și Esteban Ocon. Guanyu, care s-a calificat pe locul 5, a ratat startul și a fost "înghițit" de cei din spatele său. În încercarea de a recâștiga câteva dintre pozițiile pierdute, chinezul de la Alfa Romeo a frânat prea târziu și l-a lovit pe Daniel Ricciardo.

Acest contact a declanșat o reacție în lanț, deoarece australianul de la Alphatauri l-a lovit la rândul lui pe Esteban Ocon.

Pilotul Alpine a fost ricoșat direct în coechipierul său, ceea ce adus la avarii majore pentru ambele monoposturi ale echipei franceze. Guanyu și Ricciardo au continuat cursa, dar pentru Alpine, totul s-a încheiat în acel moment.

PEREZ URCĂ ÎN CLASAMENT

În schimb, un pilot care a avut o performanță bună în această cursă a fost Sergio Perez. Plecat de pe locul 9, pilotul mexican a început să urce treptat în clasament, cu anvelope hard pentru primul său stint. Mai întâi, Perez a trecut de Carlos Sainz Jr, după ce pilotul de la Ferrari a intrat la boxe pentru un set nou de anvelope hard.

Apoi, mexicanul a urcat până pe locul 2 după opririle celor din față, înainte ca acesta să treacă și el pe linia boxelor în turul 24 pentru a monta un set de anvelope medium. De aici, Perez a reușit să-l depășească din nou pe Sainz, pe circuit de această dată, dar și pe George Russell, și el plecat de pe o poziție joasă pe grilă.

Din acel moment, Perez a început să țintească ultima poziție pe podium, disputată și de către Hamilton și Oscar Piastri. A doua oprire a venit în turul 43, atunci când Perez și Piastri au trecut la boxe în același timp pentru un nou set de anvelope medium. Hamilton a mai rămas pe circuit până în turul 50, atunci când a trecut și el pe un alt set de pneuri de compoziție medie.

În urma opririlor, Perez a ieșit în față, pe locul 3, înaintea lui Piastri și Hamilton. Pilotul de la Mercedes a efectuat o depășire asupra lui Piastri în turul 57 și a început să-l prindă din urmă și pe Perez cu anvelopele sale mai proaspete.

VICTORIE FĂRĂ PROBLEME PENTRU VERSTAPPEN

Între timp, în fruntea cursei, Max Verstappen a efectuat două opriri și a ieșit de fiecare dată în fruntea cursei.

Olandezul a câștigat cu un avans de 33 de secunde față de Lando Norris, care a urcat din nou pe podium, iar locul 3 a fost luat de Sergio Perez. Hamilton, plecat din pole, a fost dezamăgit să termine cursa doar pe locul 4, urmat de Oscar Piastri pe 5 și George Russell pe 6.

Piloții de la Ferrari au avut o cursă aproape anonimă, cu Charles Leclerc pe locul 7 și Carlos Sainz Jr pe 8. Monegascul a avut și o penalizare de 5 secunde la finalul cursei pentru că a depășit limita de viteză pe linia boxelor. Ultimele două poziții din puncte au fost ocupate de cei de la Aston Martin, cu Fernando Alonso pe 9 și Lance Stroll pe 10.

Astfel, Max Verstappen a obținut victoria cu numărul 44 din carieră, iar cu această ocazie, Red Bull a stabilit un nou record pentru cele mai multe victorii consecutive pentru o echipă, cu 12 succese la rând. După Ungaria, Verstappen are acum un avans de 110 puncte în clasamentul piloților față de Sergio Perez, în timp ce Red Bull este în fața celor de la Mercedes cu un avantaj de 229 de puncte.

Următoarea etapă va avea loc în Belgia, la Spa-Francorchamps. Marele Premiu al Belgiei va avea loc în acest week-end, în perioada 28-30 iulie, fiind ultima etapă înainte de pauza de vară.

via Formula 1

Comentarii (10)

  • Polpozișă
    Debutul cursei mi-a adus aminte de Logan Sargeant.

    Să pierzi 3 poziții în primele 2 viraje și să termini cu două poziții deasupra coechipierului plecat cu 18 poziții mai în spate, mai rar așa septuplu campion de carton.

    Leclerc i-a făcut pe strategii Ferrari, asumându-și penalizarea pentru a-l sări pe Sainz.
    13 25
  • Ăla urât
    McLaren are curse bune și va tot avea… până când se va anunța cost cap-ul pe anul 2023.
    1 9
  • Rău a ajuns site-ul ăsta, în alte timpuri, nu prea îndepărtate, a doua zi după cursă era full de comentarii ! Acum ? A dispărut Costel, a dispărut =44, au dispărut toți cei care erau sarea și piperul. Păcat, mare păcat !
    20 14
  • @ DAV Costel a dispărut odată cu idolul lui. Dacă după Ferrari se retrăgea Costel ar fi comentat și astăzi. Banii de la Aston Martin au compromis retragerea lui Sebastian. La fel și contractele de sute de milioane la care speră „44” vor avea același efect. Pentru mine cei puțini care au avut „demnitatea și onoarea” să se retragă CAMPIONI așa vor rămâne. Restul, niște oportuniști lacomi, aroganți și cu educație modestă. Norocul lor! @ Polpozișă Cursa a fost bună dar a avut un defect grav, „ se știa cine câștigă. Chiar dacă Perez pleca de pe poziția a doua! Acum înțelege-ți de ce a fost „obligat” Schumacher să plece de la Ferrari?
    4 15
  • a fost o cursa interesanta. pacat de chinuzul ce a pierdut la start tot. si pacat de perez ca nu a luat startul de pe primele locuri.
    3 0
  • Doar doi oameni s-au retras campioni mondiali in exercitiu, Stewart in 1973 si Prost in 1993. Se zice ca primul de gura nevestei, dupa moartea lui Cevert, iar al doilea de frica lui Senna, care urma sa-i redevina coiechipier din 1994. Restul au mai tras mata de coada cat au putut de mult, inclusiv Schumi, Vettel, iar acum Hamilton si Alonso.
    4 1
  • Pardon, si Rosberg in 2016 ! Mea culpa !
    4 0
  • Prost a fost campion în 1993 cu Williams unde exista regula „ ieși campion, pleci că mașina contează nu pilotul” regulă la care nu s-a renunțat niciodată. Legenda cu Sena o spun „fanii talibani”. Adevărul e că Prost i-a făcut intrarea la Williams că nu era bine văzut (pilot agresiv care producea daune). L-a fel talibanii o spun și pe aia cu Rosberg și Hamilton la fel de neadevărată. Când erau „Kartiști” Rosberg îi plătea masa lui Hamilton că era cam „fomist”. Așa a rămas și acum „lacom și oportunist”. Caractere diferite! A spus la plecare „Țelul meu a fost să fiu campion ca tata. Pentru asta am stat 25 de ani pe pistele de curse” Apropo tatăl Keke Rosberg a fost campion cu Williams în 1982.
    4 16
  • Istorie cu „Neutru”
    1 1
  • Masina McLaren merge bine, cred ca Max va avea multa treaba in Belgia.
    5 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru