Formula 1 a ajuns în Belgia pentru ultima etapă înainte de pauza de vară. În urma primei sesiuni de antrenamente libere, Max Verstappen a stabilit cel mai bun timp, de 1 minut și 43.372 de secunde. Pe locul 2 în primele antrenamente a fost Oscar Piastri. Cel mai nou câștigător din Formula 1 a avut un timp mai lent cu puțin peste o jumătate de secundă față de triplul campion mondial de la Red Bull.
Surpriza sesiunii a fost Alexander Albon, care a postat al treilea cel mai bun timp cu al său Williams. Cel mai bun tur al thailandezului a fost cu 7 zecimi de secundă mai lent decât cel al lui Verstappen. În spatele lui Albon vin piloții Mercedes, cu George Russell în fața lui Lewis Hamilton.
Charles Leclerc a fost cel mai rapid dintre piloții Ferrari, pe locul 6, imediat în fața celui de-al doilea Red Bull, pilotat de Sergio Perez. Locul 8 este ocupat de Lando Norris, urmat de al doilea Ferrari pilotat de Carlos Sainz Jr și de Aston Martin-ul lui Lance Stroll pe 10.
După terminarea primei sesiuni de antrenamente, a fost confirmată vestea că Max Verstappen va primi o penalizare cu 10 poziții pe grilă pentru schimbarea de componente.
Alături de olandez, Yuki Tsunoda va primi și el o penalizare pe grilă pentru același motiv. Marele Premiu al Belgiei va avea loc duminică de la ora 16:00, ora României.via Formula 1
O dilema pe care n-au reusit s-o rezolve nici comentatorii SkySportsF1 pe tot parcursul FP1.
Vreau sa cred ca acesta este mediul optim pentru anihilarea oricaror incertitudini....
Ce se intampla cu respectiva productie?
Este film artistic sau serial ?
Sper ca nu o sa-l faca pe tiparul "The Young and the Restless".
Cla Driver Car / Engine Time Delay Laps
1 Lando Norris McLaren/Mercedes 1'42.260 19
2 Oscar Piastri McLaren/Mercedes 1'42.475 0.215 23
3 Max Verstappen Red Bull/Honda RBPT 1'42.477 0.217 26
4 Charles Leclerc Ferrari 1'42.837 0.577 23
5 Carlos Sainz Ferrari 1'43.098 0.838 25
6 George Russell Mercedes 1'43.290 1.030 24
7 Esteban Ocon Alpine/Renault 1'43.401 1.141 23
8 Kevin Magnussen Haas/Ferrari 1'43.485 1.225 21
9 Sergio Perez Red Bull/Honda RBPT 1'43.504 1.244 24
10 Lewis Hamilton Mercedes 1'43.519 1.259 25
11 Lance Stroll Aston Martin/Mercedes 1'43.532 1.272 21
12 Fernando Alonso Aston Martin/Mercedes 1'43.538 1.278 24
13 Valtteri Bottas Sauber/Ferrari 1'43.675 1.415 24
14 Daniel Ricciardo RB/Honda RBPT 1'43.823 1.563 21
15 Pierre Gasly Alpine/Renault 1'43.829 1.569 24
16 Nico Hulkenberg Haas/Ferrari 1'43.846 1.586 21
17 Alexander Albon Williams/Mercedes 1'43.892 1.632 23
18 Logan Sargeant Williams/Mercedes 1'44.226 1.966 24
19 Zhou Guanyu Sauber/Ferrari 1'44.302 2.042 23
20 Yuki Tsunoda RB/Honda RBPT 1'44.348 2.088 24
Contractul are clauze speciale, spaniolul putand sa fie eliberat de sub actualul acord in eventualitatea unor oferte de la Red Bull si Mercedes.
Sainz va incasa 10 milioane euro pe sezon.
2. Oscar Piastri
3. Max Verstappen
4. Charles Leclerc
5. Sergio Perez
6. Lewis Hamilton
7. Carlos Sainz
Cu Perez pastrat la volan, RBR are sanse mari sa rateze titlul la constructori.
RBR tre' sa rupa pisica-n doua, chiar daca beneficiile financiare aduse de mexican sunt foarte importante.
Perez ori a fost imbecil -fiindca s-a supraestimat- la acea declaratie (chiar nu-mi amintesc contextul acelei afirmatii), ori, cine stie, nu stapaneste limba engleza la nivel de "avansati".....
Chiar n-a avut niciodata anvergura sa lupte cu sanse reale la titlul mondial, iar vreun eventual sabotaj la adresa lui Checo, zic ca trebuie diagnosticat exclusiv ca tembelism cronic.
Care-s beneficiile RBR daca ar juca "murdar" la Checo?!?
Checo aduce sume serioase de bani, are mare trecere printre fanii/telespectatorii latino, a mai "impuscat" si cateva victorii, deci numai beneficii.
De ce sa strici un angrenaj perfect ?!?
....Asta-i masina cea mai performanta pe care inginerii RBR au putut-o oferi anul acesta, pilotii sunt datori sa extraga maximul din materialul de concurs pe care-l au la dispozitie.
Iata ca si Newey nu poate scoate din joben ceva memorabil in fiecare an, iar Wache nu lasa impresia ca detine o solutie cu care sa apara prea curand.
Ce-i cat se poate de evident, diferentele intre cei doi piloti sunt de proportii cosmice.
Cu actuala stare de fapt, Verstappen nu (cred ca) poate castiga de unul singur punctele necesare pentru un nou titlu la constructori, mai ales ca-s multe curse ramase de disputat si, cel mai probabil, olandezul mai are nevoie de cel putin un motor nou (sau alte componente de power unit), deci alte penalizari pe grila, iar Max nu mai poate recupera din grila precum in sezoanele precedente, au mai crescut un pic si prichindeii care-l inconjoara.
Lucrurile stau altfel in viziunea RBR pentru 2023.
Checo a avut cel mai bun sezon din cariera sa, vicecampion mondial. Atat. Asta-i tot ce-i relevant pentru RBR, dar si pentru Checo.
Sper ca Perez este suficient de lucid incat sa inteleaga faptul ca acel rezultat n-o sa-l mai repete niciodata.
Daca in valori absolute ale marketing-ului musai ca Max a fost si-n 2023 peste Perez, clar este peste Checo si-n 2024, atunci da, categoric da, olandezul chiar trebuie sa aiba intaietate in echipa, acea linie rosie -determinanta- este trasa mai mereu de Max, nu de Checo.
Perez mi-a lasat mai mereu impresia unui pilot inconstant, n-a putut niciodata sa genereze acea siguranta in pilotaj/rezultate care sa-l duca intre aceia care-au locul lor de cinste in istoria disciplinei.
Vrei sau nu vrei, Checo o sa fie identificat ca fiind contemporanul unor campioni.
Ce-i grav, a ajuns sa subperformeze de o perioada buna, iar varsta(35) nu-i mai ofera vreun atu in anii ce vin, atentie!, la o echipa cu pretentii.
Fara descalificarea lui Russell, Checo ocupa azi pozitia a 8-a in clasamentul pilotilor, inadmisibil pentru o echipa care-si propune cu adevarat ambele titluri mondiale.
Are 28 puncte in ultimele 8 curse, 3,5 puncte/ cursa cu tot cu cursele sprint, este jenant.