Ferrari a început cum nu se poate mai bine sezonul 2022 din Formula 1, cu o dublă în Bahrain. Dar, încet, încet, forma Scuderiei de la Maranello a început să scadă, iar speranțele la titlul mondial ale lui Charles Leclerc au dispărut.
Echipa italiană a avut mai multe probleme pe parcursul sezonului, mai ales în ceea ce privește strategiile de cursă. Iar fanii au găsit imediat principalul vinovat: șeful echipei, Mattia Binotto.
Acum, Ferrari confirmă faptul că Binotto și-a dat demisia din funcția de șef al Scuderiei de la Maranello. Succesorul său va fi anunțat la începutul anului viitor.
Binotto a venit la Ferrari, pe poziția de inginer de propulsoare, în 1995. A preluat echipa italiană înaintea sezonului 2019, iar următorii 3 ani nu au fost deloc ușori. Dacă în 2020 și 2021, Scuderia nu a arătat foarte bine, în 2022 toți credeau că are șanse reale la cel puțin un titlu mondial.
via Formula 1
Mattia Binotto o fi bun inginer, dar ca șef mai are de învățat.
Nu esti chiar consecvent...
"Primul director tehnic al pilotului german Michael Schumacher la Benetton (din 1992 până în 1996) şi apoi la Ferrari (din 1997 până în 2006), Brawn, inginer de profesie, a devenit ulterior proprietarul de succes al echipei Brawn Grand Prix, prin cumpărarea formaţiei BAR-Honda, care a cucerit titlul mondial în singurul său sezon de existenţă, în 2009, datorită compatriotului său Jenson Button.
Ross Brawn a vândut imediat Brawn GP companiei Mercedes pentru a gestiona revenirea mărcii germane în Formula 1, apoi s-a îndepărtat discret în 2013, cu un an înainte de primul titlu mondial al britanicului Lewis Hamilton la volanul unei "Săgeţi argintii".
Director sportiv al F1 de la preluarea acesteia de către grupul american Liberty Media, în 2017, Brawn crede, la 68 de ani, că este timpul ca el să facă un pas înapoi şi să revină la cealaltă pasiune a sa, pescuitul.
"Este momentul potrivit. Am făcut munca grea şi suntem acum într-o perioadă de consolidare. O nouă reglementare tehnică urmează să apară în 2026, peste patru ani, aşa că este mai bine ca un alt grup de oameni să preia conducerea. Părăsesc Formula 1 într-o situaţie excelentă. M-am bucurat de aproape fiecare minut al carierei mele de 46 de ani. Am avut şansa de a lucra cu echipe grozave, piloţi grozavi şi oameni grozavi. Acum voi urmări Formula 1 de pe canapeaua mea, ca un fan", a subliniat Ross Brawn".
Cand te adresezi unui coleg de comentarii "Agramate." ( declinarea corecta la vocativ singular este "Agramatule"+ semnul excamarii), nu faci decat sa dovedesti ca tu esti cel care nu cunoaste gramatica si ortografia.
Decesul lui Marchione, la mijlocul lui 2018, a insemnat stoparea trendului ascendent care incepuse in 2017 si inceputul declinului pentru Ferrari.John Elkann s-a dovedit imatur si incapabil sa inteleaga acest sport, crezand ca schimbarea managementului unei echipe ce incepe sa mearga accentueaza progresul. Ca atare l-a inlocuit pe arrivabene cu binotto.
Cum era de asteptat, schimbarea a generat sincope si, incepand cu 2019, ferrari a luat-o in jos, ajungand in 2020 si 2021 o echipa de pluton, desi avea traditie, experienta si cel mai mare buget.
Binotto este un foarte bun tehnician, dar un manager fara talent si viziune. Pentru 2022 a reusit sa incropeasca un monopost de top 3, insa capricios si putin fiabil.
Lipsurile manageriale au ingropat rapid acest succes de etapa. La piloti, a renuntat la experienta si a pariat tot pe Leclerc, care s-a dovedit un pilot rapid, dar fara stofa/ moral de campion mondial; nu a putut organiza dezvoltarea iar despre strategie si erorile echipei in 2022 nu mai are sens sa vorbim.
Experienta de 28 de ani si cunostintele tehnice ale lui Binotto erau suficiente argumente pentru a-l pastra pe o pozitie tehnica, unde chiar putea da randament si asigura continuitatea.
Ca nu s-a vrut pastrarea lui sau nu s-a gasit formula necesara, nu putem stii, dar vom vedea consecintele in 2023.
Ramane speranta ca aceasta schimbare va avea mai mult succes decat precedenta.
Și mai cred că la Ferrari lipsește un factor esențial : forța politică ! De la plecarea lui Montezemolo și moartea lui Marchione, influența Ferrari s-a dus în cap, n-au mai bătut cu pumnul în masă, n-au mai contat în luarea deciziilor ! Pe locul lor s-au așezat, comod, Red Bull și Mercedes, iar FIA dansează în ritmul impus de ei. În orice caz nu-i văd deloc bine în anul care vine, pentru că odată cu Binotto cred că vor pleca și altii, aduși și crescuți de el.