Formula 1: Lewis Hamilton, câștigător în Belgia după descalificarea lui George Russell

de Tiberiu Safta
Luni, 29.07.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lewis Hamilton a câștigat Marele Premiu al Belgiei și obține a doua sa victorie din acest sezon. Asta după ce George Russell, coechipierul său, a fost descalificat din cauza încălcării regulamentului tehnic. Oscar Piastri și Charles Leclerc au terminat pe podium.

Ultima etapă înainte de pauza de vară a adus echipele și piloții de Formula 1 în Belgia, pe spectaculosul Spa-Francorchamps. La fel ca în ultimii 2 ani, liderul clasamentului, Max Verstappen, a primit și în acest an o penalizare cu 10 poziții pe grilă pentru schimbarea motorului înaintea cursei. Toată lumea se aștepta la o nouă cursă de revenire a lui Verstappen, însă rezultatul final avea să fie decis la mai mult de două ore după finalul cursei.

CALIFICĂRI PE PLOAIE

Sesiunea de calificări a fost afectată în totalitate de ploaie. În urma acestei sesiuni, Max Verstappen a fost cel mai rapid, însă avea să plece de pe locul 11 în cursă din cauza penalizării sale. Asta i-a permis lui Charles Leclerc să preia pole position pentru cursă, în fața lui Sergio Perez. În linia a doua au fost Lewis Hamilton și Lando Norris, urmați de Oscar Piastri, George Russell, Carlos Sainz, Fernando Alonso, Esteban Ocon, Alex Albon și Verstappen.

LECLERC CONDUCE ÎN PRIMUL TUR

Pentru cursă, aproape toți piloții au ales să plece cu anvelopele medium. Excepție au făcut Carlos Sainz Jr, care a ales anvelopele cele mai dure, Daniel Ricciardo, care a plecat cu soft-uri și Zhou Guanyu, care a montat și el anvelopele hard.

La start, Leclerc și-a menținut avantajul în fața lui Perez, care era pus sub mare presiune de Hamilton. În spate, Lando Norris a pierdut mai multe poziții după ce a ieșit larg în acul de păr La Source. Între timp, Max Verstappen a reușit să urce două poziții în fața lui Albon și Ocon.

La finalul celui de-al doilea tur, triplul campion mondial a trecut de Alonso pentru a urca pe locul 8, imediat în spatele rivalului său la titlu, Norris. În față, Hamilton s-a apropiat de Leclerc, iar în turul al treilea, septuplul campion mondial de la Mercedes l-a depășit pe monegascul de la Ferrari pe linia dreaptă Kemmel cu ajutorul DRS-ului.

În spatele plutonului, Zhou Guanyu a încetinit din cauza unei probleme tehnice. El a reușit temporar să revină în ritm, însă pilotul chinez a fost silit la un eventual abandon. Ceva mai în față, Piastri începuse să pună presiune pe Sergio Perez pentru locul 3.

VERSTAPPEN ȘI RUSSELL, PRIMII DINTRE CEI FRUNTAȘI LA BOXE

Nico Hulkenberg a fost primul pilot la boxe, în turul 8. Germanul de la Haas a fost urmat un tur mai târziu de către Albon, Ricciardo și Logan Sargeant. Dintre piloții fruntași, Russell și Verstappen au intrat primii, în cel de-al 10-lea tur. Ambii au montat anvelopele hard și au ieșit pe locurile 12, respectiv 14.

Cei doi au fost urmați la boxe de liderul cursei, Hamilton, care a trecut și el pe cele mai dure anvelope. Campionul mondial de la Mercedes a revenit pe locul 6. În același timp cu Hamilton au oprit și Piastri și Perez.

Australianul de la McLaren a ieșit în spatele lui Russell, pe care l-a depășit aproape imediat.

În față, Charles Leclerc era noul lider și a așteptat până în turul 13 pentru oprirea sa la boxe. Monegascul a ieșit pe locul 5. Oprirea lui Leclerc l-a urcat pe Sainz în poziția de lider, spaniolul plecând în cursă cu o strategie alternativă. În spatele spaniolului de la Ferrari era Norris, care nici el nu oprise.

Dintre primii doi, Norris a oprit primul, în turul 16. Pe circuit, Sainz a avut un mic moment dramatic după ce a ieșit larg pe pietriș și a pierdut timp față de cei din spatele său.

DUEL ÎNTRE RUSSELL, VERSTAPPEN ȘI PEREZ

Max Verstappen se afla, în tot acest timp, pe locul 7, imediat în spatele lui Russell. În fața pilotului britanic era Sergio Perez. În ciuda eforturilor sale, Verstappen nu s-a putut apropia amenințător de Russell pentru a efectua o depășire. Ce-i drept, olandezul nu a fost ajutat nici de faptul că era blocat într-un mic tren DRS.

Înapoi în fruntea cursei, Sainz a oprit la boxe în turul 21 și a montat anvelopele medium. Spaniolul a revenit pe circuit pe locul 8.

Într-un final, Russell a reușit să treacă de Perez pentru locul 4. Câteva tururi mai târziu, mexicanul de la Red Bull a oprit la boxe pentru un nou set de harduri.

Odată cu prima serie de opriri, Hamilton a revenit în fruntea cursei, la 1.8 secunde în fața lui Leclerc și Piastri.

NORRIS PUNE PRESIUNE PE VERSTAPPEN

Lando Norris, care a ieșit în spatele lui Verstappen după prima sa oprire, s-a apropiat de triplul campion de la Red Bull și a început să pună presiune pe el. În încercarea de se menține aproape, Norris a comis o greșeală în șicana Bus Stop și a ieșit larg, pierzând timp prețios față de Verstappen, care nu reușea să se distanțeze rapid.

După ce Perez fusese primul pilot care a oprit a doua oară, Leclerc a revenit la boxe în turul 26 pentru a încerca un undercut față de liderul cursei, Hamilton.

Oprirea lui Leclerc a fost mai lentă cu 1.4 secunde decât în mod normal. Hamilton a dat replica în turul următor cu o nouă oprire la boxe. Britanicul revenise acum pe locul 6, în fața lui Leclerc, aflat acum pe locul 7. Oprirea lui Hamilton l-a promovat pe Oscar Piastri la conducerea cursei. În turul 29, Verstappen și Sainz au trecut împreună la standuri. Pilotul de la Red Bull a montat anvelope medium, în timp ce pilotul de la Ferrari a luat un nou set de hard-uri.

Aceleași anvelope din urmă au fost alese și de Norris, care a oprit un tur mai târziu. Britanicul de la McLaren a revenit pe circuit între Verstappen și Sainz. În față, Piastri a oprit în turul 31, cu o oprire lentă după ce pilotul australian a ratat frânarea la boxe.

STRATEGIE CU O SINGURĂ OPRIRE PENTRU RUSSELL

După aceste pit-stop-uri, Russell a devenit lider, moment în care el a decis să meargă pe o strategie cu doar o singură oprire.

Cu alte cuvinte, britanicul a decis să încerce să câștige cursa cu anvelopele sale montate în turul 8, o strategie riscantă.

În spate, Lando Norris s-a apropiat din nou de Verstappen, însă nu a găsit niciun culoar de trecere asupra olandezului. În fruntea cursei, Hamilton se apropia treptat de Russell, care trebuia să-și menajeze anvelopele până la final.

Ceva mai în spate, Piastri l-a depășit pe Leclerc pentru locul 3. Monegascul era acum pus sub presiune de Verstappen, care încerca să urce pe locul 4. Și mai în spate, Carlos Sainz a trecut de Sergio Perez pe locul 7.

VICTORIE PENTRU RUSSELL, URMATĂ DE DESCALIFICARE

Cu doar 4 tururi rămase, Hamilton era deja în raza DRS a lui Russell, însă nu a reușit să se apropie destul pentru a-l putea depăși. Într-un mod fabulos, Russell a rezistat presiunii lui Hamilton și a trecut primul linia de sosire pentru ceea ce părea a fi o victorie senzațională.

Din păcate, bucuria lui Russell avea să fie de scurtă durată. La peste două ore după finalul cursei, a venit vestea că Russell a fost descalificat din cauză că monopostul său era cu 1.5 kilograme sub greutatea minimă.

Cu această descalificare, Lewis Hamilton a fost declarat câștigător, iar toți piloții au urcat o poziție. Piastri a terminat pe locul 2, iar Leclerc a terminat pe locul 3. Max Verstappen a reușit să ajungă pe locul 4, în fața lui Norris pe 5, cu Sainz pe 6 și Perez pe 7.

Clasamentul din puncte este completat de Alonso (8), Ocon (9) și Ricciardo (10). În afara punctelor, clasamentul arată astfel: Lance Stroll (11), Albon (12), Pierre Gasly (13), Kevin Magnussen (14), Valtteri Bottas (15), Yuki Tsunoda (16), Logan Sargeant (17) și Nico Hulkenberg (18).

În clasamentul piloților, Max Verstappen are acum 277 de puncte și își mărește ușor avantajul față de Norris la 78 de puncte. Pe locul 3, la 22 de puncte în spatele lui Norris este Leclerc, în timp ce Oscar Piastri este pe locul 4, la 10 puncte în spatele monegascului. Carlos Sainz este pe 5, cu 12 puncte în fața lui Hamilton pe locul 6. Perez a căzut până pe locul 7, la o diferență de 146 de puncte față de Max Verstappen.

În clasamentul constructorilor, Red Bull are un avantaj de 42 de puncte față de McLaren, 408 la 366. Ferrari este pe locul 3, cu 345 de puncte, iar Mercedes pe locul 4 cu 266 de puncte.

Formula 1 intră acum în pauza de vară. Următoarea etapă va fi acasă la Verstappen, în Țările de Jos, pe circuitul Zandvoort. Marele Premiu al Olandei va avea loc în 25 august.

via Formula 1

Comentarii (12)

  • Lewis Larbalestier Hamilton
    „Imi pare foarte rau pentru George.
    Merita sa castige astazi, dar mie echipa mi-a refuzat sa rulez cu o singura trecere pe la boxe, chiar daca le-am transmis ca pneurile mele se mentin impecabil.
    Imi pare nespus de rau pentru George.
    Este, desigur, dezamăgitor pentru echipă să piardă dubla de 1-2 la Spa, dar sunt multe lucruri pozitive de luat dupa acest week-end.
    Chiar imi pare enorm de mult rau pentru George."
    (SkySportsF1)
    2 3
  • Chiar ca e tare chestia cu descalificarea - 1.5kg ... cred ca Toto a dat (iar) cu pumnul in masa.
    2 1
  • Teatru
    Continui sa cred ca F1 este doar un business (un spectacol de facut bani). Nu pot sa cred ca la acest nivel, la banii care se ruleaza acolo nu stiau ca masina este mai usoara cu 1,5Kg.
    Este doar un teatru care sa tina spectatorii in priza si sa curga banii.
    3 0
  • Trixie
    Mda... Știre *uriaşă* pentru motorsport.
    Un porc chior a dat cu râtul în două ghinde in acest an.

    @Automarket
    Va recomand, daca puneti pret pe opinia unui devorator de F1 cat se poate de avizat, sa aveti o triere mai riguroasă a informatiilor din F1, nu este cazul sa urcati pe site chiar orice bagatelă.
    1 3
  • Viva MEXICO !
    Esto - principala publicatie de sport a țării aflata sub USA - a titrat cu litere mari:
    „Checo Perez, din rău în mai rău."
    „ Checo continuă să se prăbușească ” , a coborât de la al doilea la start la al optulea la final, ceea ce a fost caracterizat ca „o reflectare a modului în care au fost ultimele sale curse. Cursa de ieri face ca Checo să fie la nouă Grand Prix-uri consecutive fără podium.”
    2 3
  • Secretul este vacanța activă
    Urmeaza o discutie cruciala cu privire la Perez.
    Aceasta urmează să aibă loc astăzi, a doua zi după cursa de la Spa-Francorchamps.

    Horner: "Avem o întâlnire, dar nu este vorba doar despre Checo [Sergio Perez]. Avem și alte subiecte pe ordinea de zi, pe care le abordam mereu în vacanța de vară.
    Pentru noi, accentul se pune pe campionatul constructorilor, pentru că am obsevat ca am pierdut alte șapte sau opt puncte la Mclaren dupa Spa. Mai avem un test la Imola tocmai miercuri."
    ...test care este descris de unii drept un ultim barometru desfasurat între Liam Lawson și Daniel Ricciardo pentru locul mexicanului....
    2 3
  • @Teatru
    .......Unii, inclusiv șeful echipei Mercedes, Toto Wolff, au teoretizat faptul că pierderea cauciucului prin strategia unică a lui Russell a contribuit la a fi sub greutate.

    Vorbind cu Sky F1, Horner a declarat că s-ar putea să fi fost cazul.
    „Sunt sigur că au pierdut cu mult peste un kilogram de cauciuc [prin strategie -34 tururi pe harduri], am văzut uzura asta vineri in antrenamente.”

    Horner: „Trebuie să transporti suficient combustibil pentru a face eșantionul, altfel folosești combustibil ca balast. Deci este o veste cu adevărat tristă pentru George, dar o greșeală în calculele lor.
    Dar a devenit o situatie nu tocmai rea pentru RBR, descalificarea lui Russell le-a permis lui Max Verstappen și Sergio Perez să urce pe locul patru și, respectiv, pe locul șapte în rezultatul final al cursei."
    3 1
  • Attenzione!
    Ferrari a devenit prima echipă de F1 care a atins un reper istoric.
    După Marele Premiu al Belgiei, Ferrari a devenit prima echipă care a marcat 10.000 de puncte ca constructor.

    Red Bull a obținut al doilea cel mai mare total de puncte din istoria F1 cu 7.656, urmat îndeaproape de Mercedes cu 7.448,5.
    2 0
  • Charles Leclerc
    "Mi-am reconfirmat valoarea.
    Dupa ce-am castigat la Spa intr-o maniera categorica in 2019, ieri am revalidat faptul ca sunt deplin compatibil cu performanta pura pe cel mai antrenant & exigent circuit din lume, ca sa nu mai amintesc si de podiumul de anul trecut.
    Sunt elementele care instituie rutina performantei, acel șablon catre succes care se afla deja in posesia mea.
    Este o chestiune de timp pana cand Ferrari o sa-si recapete faima, este de datoria mea sa reprezint acel liant intre Scuderia si titlurile mondiale la piloti si constructori."
    (Corriere dello Sport)
    1 2
  • Bixente
    Se-mpute treaba la Red Bull.
    Cifrele nu mint, in ultimele 8 curse punctele obtinute sunt:
    Verstappen 141
    Piastri 126
    Hamilton 123
    Norris 116
    Sainz 79
    Russel 79
    Leclerc 79
    Perez 28
    Alonso 16
    Hulkenberg 16
    2 3
  • Adevărul
    Ultimele 3 curse:
    Hamilton 65
    Piastri 55
    Norris 43
    Verstappen 40
    Leclerc 27
    Sainz 27
    Perez 13
    Hulkenberg 8
    Alonso 8
    Stroll 7
    Russell 5

    Russell îngroapă Mercedes
    2 0
  • Christian Horner
    „Checo este un jucător de echipă grozav și este un partener de echipă enorm și de aceea a fost selectat sa ramana alaturi de noi.

    De aceea l-am luat la sfârșitul lui 2020, pentru a-l pune alături de Max și a câștigat șase, șapte curse pentru noi [cinci, nota red.], a fost al doilea in Campionatul Mondial de anul trecut, Dumnezeu știe câte podiumuri a obtinut.
    A fost si este cea mai de succes combinație pe care am avut-o vreodată ca pereche de șoferi.
    Ceea ce este frustrant pentru toată lumea este că Checo se luptă pentru că nimeni nu vrea să-l vadă luptându-se.
    Toată lumea vrea să-l vadă reușind.
    Echipa a fost și este chiar în spatele lui. Toată lumea vrea să-l vadă reușind pentru că doare să-l văd în situația în care se află.

    Prioritatea este de a-l sprijini pe Checo și de a înțelege ce are nevoie. Cu toții vrem ca el să întoarcă situația, cu toții vrem să-l vedem livrând.
    Checo este familia noastra, noi suntem familia lui. Suntem inseparabili.”
    (Motorweek)
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru