Sezonul 2024 de Formula 1, cel mai lung sezon din istoria competiției, a ajuns la sfârșit. În ultima cursă, etapa tradițională de final din Abu Dhabi, Lando Norris a obținut o nouă victorie și a asigurat, în același timp, titlul la constructori pentru McLaren. Cursa a fost marcată de un prim tur plin de acțiune și cu momente care au făcut ca lupta pentru campionatul constructorilor să fie mai interesantă decât era anticipat inițial.
ACROȘAJ ÎNTRE MAX VERSTAPPEN ȘI OSCAR PIASTRI
În urma calificărilor, McLaren a obținut prima linie, cu Lando Norris în pole position și cu Oscar Piastri pe locul 2. Pe locul 3 s-a calificat Carlos Sainz, singurul Ferrari intrat în top 10. Asta pentru că Charles Leclerc nu a intrat în Q3 din cauza unui tur șters pentru depășirea limitei pistei. Și dacă ar fi intrat, tot ar fi plecat de mai din spate, din cauza unei penalizări cu 10 poziții pe grilă pentru schimbarea bateriei.
Startul avea să joace un rol decisiv în lupta pentru titlul la constructori. Norris a plecat bine, la fel și Piastri, însă un start mai bun a fost cel al lui Max Verstappen. Plecat de pe locul 4, cvadruplul campion mondial a trecut de Sainz la start și apoi a venit lângă Piastri în primul viraj. Cei doi au căutat aceeași bucată de asfalt pe circuit și s-au acroșat chiar în primul viraj.
Ambii piloți s-au răsucit și au pierdut poziții. Verstappen a revenit în afara topului 10, în timp ce Piastri a revenit pe ultimul loc.
LECLERC URCĂ 11 POZIȚII ÎN PRIMUL TUR
Cel care a avut parte de cel mai bun start în primul tur a fost Charles Leclerc. Monegascul de la Ferrari a plecat de pe locul 19 pe grilă, fiind doar în fața lui Franco Colapinto. Pilotul Scuderiei a avut parte de cel mai bun prim tur din carieră, după ce a reușit să urce nu mai puțin de 11 poziții până la finalul primului tur, până pe locul 8.
ABANDON PENTRU PEREZ ÎN PRIMUL TUR
La scurt timp după acțiunea din primul viraj, a mai urmat un moment care avea să afecteze cursa. Sergio Perez, plecat de pe locul 10, a fost înconjurat de alte mașini din pluton și a fost lovit din spate de către Kick Sauber-ul lui Valtteri Bottas. Mexicanul de la Red Bull s-a răsucit și a pierdut multe poziții.
El avea să revină pe circuit, însă nu pentru foarte mult timp. După doar o jumătate de tur, Perez a fost nevoit să abandoneze cursa din cauza unei noi probleme la transmisie.
A fost pentru a doua oară la rând când mexicanul a avut parte de aceeași problemă imediat după o răsucire a monopostului RB20.Din cauza abandonului lui Perez, cursa a fost neutralizată cu Safety Car Virtual. În tot acest timp, Lando Norris a reușit să se distanțeze în față, cu Carlos Sainz pe locul 2 și cu Pierre Gasly pe locul 3, urmat de George Russell și de Nico Hulkenberg.
Cursa a fost reluată în turul 3, iar la restart, Oscar Piastri, căzut pe ultimul loc, l-a atins pe Franco Colapinto din spate. Argentinianul de la Williams a suferit o pană ca urmare a acelui contact din partea australianului de la McLaren. După incidentele din primul tur, Verstappen, Piastri și Bottas au primit fiecare câte o penalizare de 10 secunde.
LECLERC CONTINUĂ SĂ URCE ÎN CLASAMENT
După reluarea cursei, Charles Leclerc a început să câștige și mai multe poziții în speranța că va reuși să se apropie de cei din frunte. Monegascul i-a depășit pe rând pe Kevin Magnussen, Fernando Alonso și Nico Hulkenberg. Pilotul Ferrari a reușit să ajungă până în spatele lui George Russell, care se afla la rândul său într-un duel strâns cu Gasly pentru locul 3.
Între timp, Max Verstappen a început și el să recâștige pozițiile pierdute și a urcat până pe locul 6, dar la o distanță mare față de Leclerc. În față, Lando Norris reușise să se distanțeze la peste 4 secunde față de Sainz. Chiar dacă Piastri era acum scos din ecuație, McLaren încă era în avantaj în ceea ce privește situația la constructori. O victorie era de ajuns pentru cucerirea titlului, indiferent de unde aveau să termine cei de la Ferrari.
Un alt pilot care avea să câștige multe poziții în cursă a fost Lewis Hamilton. Plecat de pe locul 16 în ultima sa cursă ca pilot Mercedes, fostul campion mondial a reușit să urce până pe locul 4, după oprirea lui Charles Leclerc, care a venit în turul 21. Monegascul a fost urmat la boxe de Norris, Russell, Sainz și Verstappen. În urma opririlor, Norris a revenit în fruntea cursei, cu Sainz pe 2 și cu Leclerc pe locul 3.
ACCIDENT ÎNTRE BOTTAS ȘI MAGNUSSEN
Ceva mai în spate, Valtteri Bottas și Kevin Magnussen se duelau pentru poziție când finlandezul a ratat frânarea într-un viraj și l-a lovit pe danezul de la Haas. Bottas s-a ales cu o pană și cu o suspensie ruptă în ceea ce este foarte probabil să fi fost ultima sa cursă în Formula 1.
Magnussen a revenit pe circuit fără avarii evidente, însă a trebuit să oprească la boxe pentru a înlocui anvelopele.Într-un final, au mai trecut pe la boxe și Hamilton și Piastri. Cel din urmă a trebuit să stea și cele 10 secunde în plus pentru a-și servi penalizarea. Hamilton a revenit pe locul 7 și a reușit rapid să treacă de Hulkenberg și de Gasly pentru a urca până pe locul 5, în spatele lui George Russell.
De acolo, cursa nu a mai avut parte de prea multă acțiune, în afară de un moment pentru Oscar Piastri, care a ieșit larg în încercarea de a câștiga poziții.
VICTORIE PENTRU NORRIS, TITLUL PENTRU MCLAREN
La finalul celor 58 de tururi, Lando Norris a câștigat cursa, la un ecart de 5.8 secunde în fața lui Sainz. Charles Leclerc a terminat pe locul 3, la 31.9 secunde în spatele câștigătorului. Cu Norris învingător și cu Oscar Piastri ajuns pe locul 10, McLaren a câștigat titlul la constructori. Este pentru prima dată din 1998 când McLaren reușește această performanță.
În ultimul tur, Hamilton a reușit să treacă de Russell cu o manevră spectaculoasă pe exterior, pentru a urca pe locul 4 în ultima cursă ca pilot Mercedes. Russell a terminat pe locul 5, urmat de Max Verstappen pe 6, Gasly pe 7, Hulkenberg pe 8, Alonso pe 9 și Oscar Piastri pe locul 10.
În afara pozițiilor din puncte, clasamentul arată astfel: Alex Albon (11), Yuki Tsunoda (12), Zhou Guanyu (13), Lance Stroll (14), Jack Doohan (15), Kevin Magnussen (16) și Liam Lawson (17). Abandonurile au fost Bottas, Colapinto și Perez.
Așadar, sezonul 2024 de Formula 1 a ajuns la final. Despre acest sezon se poate spune că a fost cel mai competitiv din ultimii ani. În acest an au câștigat 7 piloți diferiți și 4 constructori diferiți, fiind de departe cel mai competitiv sezon din epoca hibridă a Formulei 1.
Urmează acum pauza de iarnă, în care se pregătesc schimbările pentru 2025. Noul sezon va începe în 16 martie, în Australia. Va fi pentru prima dată din 2019 când această țară va găzdui prima cursă din sezon.
via Formula 1
Evident, pentru Ferrari va fi extraordinar, fiindcă îl vom avea în aceeași echipă pe cel mai de succes pilot din istoria Formulei 1.
Va fi privilegiul meu suprem să învăț de la cel mai bun din toate timpurile, dar și o incomensurabila provocare și motivație să îl înving pe Lewis și să îi arăt de ce sunt capabil.”
(La Gazzetta dello Sport)
Dar nicidecum in rezultate notabile, ci tocmai in propășirea acelorasi reprezentatii anodine, atat pe pista, dar, mai cu seama acolo unde se certifica atat valoarea cat si competenta, in clasamente.
Charme L'échec n-a facut nimic altceva la final de 2024 decat sa-si reconfirme regresul, locul 3 la general, asta dupa ce-a izbutit in 2022 sa escaladeze cel mai inalt pisc profesional de care-i capabil unul ca el, .....2nd.
Acu', daca s-a hotarat la Maranello faptul ca un singur călcâi lui Ahile n-are cum sa fie suficient pentru a captura trofeele supreme, chiar asa, de ce nu s-ar impune sa se recurga si la strategia *sublima* pentru 2025, două călcâie ale lui Ahile.
Rezonez si la aceasta ora ideii conform careia șansa rasplateste de cele mai multe ori mințile sclipitoare, nu pe cele imbecile.
1 Charles Leclerc, Ferrari 1:23.510 134 laps
2 Carlos Sainz, Williams 1:23.635 146
3 George Russell, Mercedes 1:23.789 134
4 Nico Hulkenberg, Sauber 1:23.856 113
5 Andrea Kimi Antonelli, Mercedes 1:23.873 62
6 Ayumu Iwasa, Racing Bulls 1:24.100 110
7 Patricio O’Ward, McLaren 1:24.222 116
8 Jack Doohan, Alpine 1:24.268 137
9 Paul Aron, Alpine 1:24.275 121
10 Esteban Ocon, Haas 1:24.305 119
11 Luke Browning, Williams 1:24.375 105
12 Ryo Hirakawa, Haas 1:24.435 133
13 Liam Lawson, Racing Bulls 1:24.440 159
14 Arthur Leclerc, Ferrari 1:24.576 68
15 Isack Hadjar, Red Bull 1:24.632 125
16 Lando Norris, McLaren 1:24.678 84
17 Yuki Tsunoda, Red Bull 1:24.689 127
18 Gabriel Bortoleto, Sauber 1:24.738 130
19 Oscar Piastri, McLaren 1:24.838 72
20 Jak Crawford, Aston Martin 1:24.997 109
21 Felipe Drugovich, Aston Martin 1:25.019 146
22 Frederik Vesti, Mercedes 1:25.159 55
23 Antonio Fuoco, Ferrari 1:25.278 73
@Day 1, iarasi castiga italienii titlul mondial la teste?!
Ericsson n-a fost ce trebuie, Vettel sub nicio forma, Sainz pentru nimic in lume.
Ma bucur ca l-am gasit la momentul optim pe Lewis, numai astfel -eu impreuna cu Lewis- am certitudinea ca Ferrari o sa-si redobandeasca adevarata dimensiune a performantei absolute si competitivitatii depline."
(La Domenica Sportiva -RAI Sport)
Red Bull €6,148,400
Ferrari €4,892,600
Aston Martin €4,375,000
Mercedes €4,337,600
Racing Bulls €3,686,200
Sauber €2,924,400
Haas €2,666,200
Alpine €2,371,000
McLaren €2,347,200
(F1Maximaa!)
(SkySports)
În primul rând, este scump, este foarte scump și cred că nu mai este în floare."
(Motorsport.com)
Potrivit zvonurilor, clauza de reziliere ar fi de 16 milioane de euro. Acești bani ar fi la mijloc.
Cu siguranță ca Sergio Perez vrea să-și scoată banii, nu va renunța ușor la clauză. Deja devine o discuție în care avocații ar putea răspunde mai bine.
Pentru mine, Sergio Perez e un mister.
Și-a pierdut extrem de repede forma foarte bună pe care a arătat-o."
( Planet F1 )
Matale ești dom' Costele ? Da' de ce lucrezi sub anonimat ? Nu trebuie, "dom' Costel" este o marcă înregistrată a site-ului ăsta ! Cu comentarii spumoase când vine vorba despre Leclerc și pline de "obiectivitate" față de Vettelică !
Mai merită să-ți amintesc de câte ori a ratat Q3, sau chiar Q2, anul ăsta GOAT-ul, cu a treia cea mai bună mașină ? Sau în ce hal a șters pe jos Russell cu el ?
Mă confrunt în prezent cu o așteptare anxioasă cu privire la viitorul meu, în urma acelei întâlniri între conducere și acționari care a avut loc după Marele Premiu de la Abu Dhabi."
(Diario de Vera Cruz)
Acum n-am ce mai spune, chiar a reusit.
.....Sigur, doar asa cum poate reusi unul de calibrul sau, adica cu contributia covarsitoare a altora.
https://youtu.be/N6EuuG7zXWY?si=ZEPP_8oDtHrNjl8j
P.S. Charme L'échec a ramas si-n prezent cantonat profesional la postura de șofer, adevaratii piloti sunt intotdeauna altii.
P.P.S. Pentru acest privilegiu de a care a beneficiat, tre' sa recunosc ca-l invidiez un pic, asta fiindca si eu am cochetat cu domeniul, dar nicidecum la acest nivel.
Înlocuitorul lui Perez este deja cunoscut.
Liam Lawson va fi promovat de la Visa Cash App RB la Red Bull Racing.
Un anunț oficial este așteptat marți după-amiază.
Cu toate acestea, nu au publicat cine va fi înlocuitorul lui Lawson la echipa de juniori. Acesta este de așteptat să fie Isack Hadjar, junior și vicecampion F2 Red Bull.
Sergio Perez tocmai a avut cel mai prost sezon al său de până acum în timp ce concura pentru Red Bull în Formula 1. A terminat pe locul 8 în clasament cu doar 152 de puncte. Este mult mai rău decât locul 2 în 2023 și locul 3 în 2022.
Din cauza anului său abisal, Red Bull a ajuns pe locul al treilea în campionatul constructorilor, pierzând în acest proces milioane de dolari. Ca atare, există o mulțime de speculații despre dacă va conduce sau nu din nou pentru Red Bull în 2025.
El are un contract cu echipa pentru a conduce încă un sezon, dar Christian Horner și Dr. Helmut Marko au dat deja de înțeles că l-ar putea plăti pe mexican în favoarea șoferilor lor juniori.
Cu tot zgomotul din jurul potențialEI plecari iminentă a lui Perez, am adunat câteva dintre cele mai jenante și dureroase statistici despre perioada petrecută pe mexican la Red Bull, în comparație cu coechipierul său Verstappen. Când sunt parcurse, puteți înțelege de ce probabil este timpul ca Perez să treacă mai departe.
Cele 152 de puncte ale lui Sergio Pérez în 2024 reprezintă doar 34,8% din cele 437 de puncte obținute de Max Verstappen în același sezon. Acesta este cel mai mic procent de puncte pe care l-a înscris coechipierul campionului mondial din 1994.
Așa este, din 1994, când Schumacher a concurat pentru Benetton, nu am văzut o asemenea diferență de puncte între WDC din acel sezon și coechipierul lor. Sau, în cazul anului 1994, au fost coechipieri la plural, deoarece Johnny Herbert, JJ Lehto și, în mod ironic, Jos Verstappen au încercat să fie coechipierul lui Schumacher.
Dar cele 11 puncte combinate au fost doar 11,96% din cele 92 de puncte ale lui Schumacher în acel an, iar Schumacher a ratat de fapt două curse.
Max Verstappen a marcat 437 de puncte în 2024. Este exact același lucru cu cat a marcat Perez în 2023 (285) și 2024 (152) la un loc.
Dacă a existat vreodată o statistică care să deprima un fan Perez, aceasta este probabil la fel de bună ca oricare. Punctajul lui Max pentru acest sezon este exact același cu cel al lui Checo din ultimele două sezoane.
Sergio Perez este doar al doilea pilot care nu a ocupat un pole position într-un sezon în care coechipierul lor câștigă Campionatul Mondial, de la începutul secolului.
Perez a realizat această ispravă de două ori; primul în 2021 și acum din nou în 2024. Singurul alt pilot care a reusit asa ceva a fost Rubens Barichello în 2001, când coechipierul său Michael Schumacher era cel mai dominant pentru Ferrari.
Sergio Perez are cea mai joasă poziție de terminare a campionatului (a 8 -a ) într-un an în care coechipierul său este WDC, din 1983.
În 1983, Nelson Piquet a câștigat titlul de F1 conducând pentru Brabham-BMW. Coechipierul său în acel an a fost Riccardo Patrese, care a terminat sezonul pe 9.
Locul 8 al lui Perez în clasament în acest an este cel mai mic pe care l-am văzut ca coechipier al WDC în ultimii 41 de ani (cu excepția oricăror altor sezoane în care coechipierul WDC nu finalizează un sezon complet de curse precum 1994 și 1985).
Deficitul de puncte dintre Sergio Perez și Max Verstappen în 2024 a fost de 285 de puncte. Deficitul combinat al fiecărui pilot principal și al coechipierului lor a fost de 278 de puncte.
E un decalaj mare. Acolo unde șoferii au fost înlocuiți în timpul anului (Daniel Ricciardo și Liam Lawson, de exemplu), punctele lor combinate au fost adunate și deficitul a fost calculat pentru Yuki, care a fost pilotul principal VCARB. Cele 7 puncte ale lui Ollie Bearman pentru Ferrari au fost adăugate și la totalul lui Sainz pentru a calcula deficitul total față de Leclerc.
Poziția 8 a lui Sergio Perez în clasamentul șoferilor este cea mai mică pentru un pilot cu normă întreagă Red Bull de la locul 8 al lui Daniel Ricciardo în 2015.
Ricciardo a avut un sezon destul de mediu în 2015 într-un Red Bull sub-performant. A fost învins de coechipierul său Daniil Kvyat. Pe parcursul anului 2015, Ricciardo a obținut 2 podiumuri și 92 de puncte în campionat, față de Perez care, într-o mașină câștigătoare de campionat, a urcat 4 podiumuri și 152 de puncte în 2024.
Perez nu a reușit să termine pe podium de 20 de ori la rând în 2024, stabilind un nou record Red Bull.
Recordul anterior pentru o serie Red Bull fără podium a fost Daniil Kvyat în 2015, care a reușit 18 curse fără podium în acel an. Sezonul a fost mai scurt în 2015, cu doar 19 runde, dar, teoretic, ați putea argumenta că i-ar da lui Perez și mai multe șanse de a lua niște argintărie.
Sergio Perez a marcat mai multe puncte în primele 5 curse (85) decât în restul de 19 curse (67).
Cu un sfârșit de sezon atât de groaznic, este ușor să uiți că Checo a avut un început excelent în 2024. A urcat patru podiumuri în primele cinci curse, ajutând Red Bull să obțină trei locuri de 1-2 în acest proces. Dar după runda a șasea din Miami, sezonul său a căzut ca de pe o stâncă. A marcat mai puține puncte în ultimele 19 curse decât a făcut în primele 5 este, sincer, de neiertat.
Sergio Perez a avut o medie de 2,72 puncte pe weekend de la Miami.
Miami a fost a șasea rundă a sezonului și ultimul său rezultat respectabil în 2024, unde a luat acasă 18 puncte după ce a terminat pe P4 și pe P3 în GP și, respectiv, Sprint Races. După aceea, totul a început să meargă prost pentru Checo, atât de mult încât în restul de 18 curse a obținut o medie de mai puțin de 3 puncte pe weekend.
Cel mai bun rezultat al lui Sergio Perez de când Miami era locul 6. Cel mai prost rezultat al lui Verstappen de la Miami a fost locul 6.
Asta spune totul cu adevărat. Cel mai bun rezultat al lui Checo în ultimele 18 runde a fost același cu cel mai rău rezultat al lui Max. De aceea cineva este de 4 ori campion mondial, iar unul nu este.
În Germania, Sky, RTL, NTV, Auto Motor und Sport și marele ziar Bild sunt cu toții de acord, la fel ca și postul francez Canal Plus - Red Bull a reușit să negocieze încheierea contractului din 2025 al șoferului mexican aflat în dificultate.
În mod grăitor, în apariția sa la „Sport und Talk aus dem Hangar-7” de la Servus TV, care este deținut de Red Bull, Verstappen s-a oprit scurt când a fost întrebat despre zvonurile din ce în ce mai intense despre viitorul lui Perez.
"Nu pot spune nimic acum, a insistat cvadruplul campioan mondial".
Dar când a fost întrebat separat despre sezonul 2024 al lui Perez, Verstappen a dat puțin mai mult.
Desigur, trebuie să-ți învingi mereu coechipierul, a răspuns el. „Dar am avut întotdeauna o relație foarte bună cu toți colegii mei.
Echipa își dorește întotdeauna să aibă doi piloți rapizi, a adăugat Verstappen.
Este o poveste complexă. A fost prima dată când acţionarii au fost implicaţi, dar, după cum am spus, negocieri pozitive sunt în desfăşurare.”
(Podcast Inside Line)
2024 points 152 437
Grand Prix results 1 23
Grand Prix qualifying 1 23
Grand Prix wins 0 9
Grand Prix poles 0 8
Grand Prix podiums 4 14
Best finish 2nd 1st
Retirements 4 1
Retirements (classified finish) 1 0
Fastest laps 1 3
Grand Prix points finishes 16 23
Sprint results 0 6
Sprint Qualifying 0 6
Sprint wins 0 4
Sprint poles 0 4
Sprint podiums 2 4
Formula 1, Red Bull și mai ales presa s-au comportat execrabil și au arătat că rasismul este la putere.
Totuși există și un lucru bun : vor realiza și proștii că audiență competiției pe continentul american a crescut în ultimii datorită lui Checo și lui Colapinto, fără ei o să vină potopul. Și asta merită acestă competiție coruptă.