Miami a fost gazda celei de-a șasea curse a sezonului 2024 de Formula 1. Totodată, am avut și o cursă de sprint în acest weekend, care s-a desfășurat cu o zi înaintea cursei principale. În urma Marelui Premiu de la Miami, Formula 1 a cunoscut un câștigător nou, în persoana lui Lando Norris. Britanicul de la McLaren devine, astfel, cel de-al 114-lea pilot diferit din istoria competiției care câștigă un Grand Prix.
CURSA DE SPRINT, CÂȘTIGATĂ DE VERSTAPPEN
La fel ca în etapa precedentă din China, am avut și la Miami un weekend cu o cursă de sprint. Acțiunea a început în ziua de vineri cu doar o singură sesiune de antrenamente libere înainte de sesiunea de calificări pentru cursa de sprint de sâmbătă.
Max Verstappen a obținut pole-ul pentru cursa mică, pe care avea mai apoi să o câștige cu ușurință. În cursa de sprint, Charles Leclerc și Sergio Perez au terminat pe podium, în timp ce Lando Norris a fost implicat într-un incident în pluton cu piloții Aston Martin și cu Lewis Hamilton. Lance Stroll și Fernando Alonso s-au atins în primul viraj, înainte ca Lewis Hamilton să frâneze târziu pe interiorul celor doi. Din lipsă de spațiu, Norris, aflat pe exterior, s-a atins cu Stroll și a fost silit la abandon.
În afară de victoria lui Verstappen din cursa mică, o performanță notabilă a fost cea a lui Daniel Ricciardo. Pilotul RB, care nu adunase niciun punct în acest sezon, a terminat pe locul 4, în fața lui Carlos Sainz Jr. În cursa de sprint, doar primii 8 clasați primesc puncte, astfel că Oscar Piastri, Nico Hulkenberg și Yuki Tsunoda au completat acest clasament.
Mai în spate, Lewis Hamilton a purtat un duel foarte strâns cu Kevin Magnussen. Danezul de la Haas a încercat din răsputeri să-l țină pe fostul campion mondial în spatele său, însă s-a ales cu penalizări din cauza pilotajului său foarte agresiv. Inclusiv Hamilton a fost penalizat după ce a depășit limita de viteză la boxe în perioada de Safety Car după incidentul din primul viraj.
La câteva ore după cursa de sprint, Max Verstappen a obținut și pole-ul pentru Grand Prix-ul de duminică, cu Leclerc în prima linie. Cei doi au fost urmați de Sainz și Perez, în timp ce Lando Norris avea să plece în cursa mare de pe locul 5.
PEREZ, LA UN PAS SĂ PRODUCĂ UN DEZASTRU
Startul Marelui Premiu de la Miami nu a fost deloc lipsit de emoții pentru piloții fruntași. Verstappen și-a păstrat avantajul în fața lui Leclerc, însă Sergio Perez a frânat foarte târziu în primul viraj și a fost la câțiva milimetri de un accident cu coechipierul său. Cumva, toți ceilalți din jurul mexicanului au evitat un incident, iar asta i-a permis lui Oscar Piastri, plecat de pe locul 6, să urce până pe locul 3, în spatele lui Leclerc.
Mai în spate, cei doi piloți Alpine s-au luptat roată la roată pentru ultimele poziții din puncte, în timp ce Hamilton s-a duelat cu Hulkenberg pentru locul 7.
Înapoi în față, Piastri a reușit să micșoreze ecartul între el și Leclerc, iar câteva tururi mai târziu a reușit să-l depășească pe monegascul de la Ferrari cu ajutorul DRS-ului.Astfel, după primele tururi, Verstappen conducea detașat în fața lui Piastri, Leclerc, Sainz, Perez și Norris. Mexicanul de la Red Bull a fost primul pilot din grupul fruntaș care a oprit la boxe, ceea ce l-a urcat cu o poziție pe Norris. Următoarea oprire a venit din partea lui Leclerc, care a încălțat un set de anvelope hard, la fel ca Perez.
VERSTAPPEN ÎȘI AVARIAZĂ PODEAUA
În tot acest timp, Max Verstappen continua să-și mențină avantajul în fața tuturor celorlalți. La un moment dat, însă, olandezul a ratat șicana din ultimul sector al circuitului și a lovit stâlpul de plastic, fără să producă avarii la aripa din față. În schimb, trecerea violentă peste vibratoare a avariat podeaua monopostului Red Bull RB20, ceea ce avea să-i afecteze negativ performanța.
La scurt timp, cursa a fost neutralizată cu Safety Car Virtual pentru a scoate rămășițele stâlpului de pe circuit. Imediat după sfârșitul perioadei de neutralizare, Verstappen a oprit la boxe. Asta l-a urcat pe Piastri în poziția de lider, urmat de Sainz și Norris, care au mers mai mult cu anvelopele lor. În turul 27, Piastri a intrat la boxe în același timp cu Sainz. Norris era acum noul lider, însă trebuia să oprească.
SAFETY CAR CAUZAT DE LOGAN SARGEANT ȘI KEVIN MAGNUSSEN
În spatele plutonului, Kevin Magnussen și Logan Sargeant s-au acroșat. Americanul de la Williams a fost silit la abandon, în timp ce danezul de la Haas a continuat. Însă, cursa a fost din nou neutralizată, de această dată cu Safety Car, pentru a scoate monopostul avariat al lui Sargeant de pe circuit.
Neutralizarea cursei a fost ca o mană cerească pentru Norris, care avea un avans de 11 secunde față de Verstappen. Norris a fost ajutat și de faptul că Safety Car-ul l-a ținut în spate pe Verstappen, care nu mai era liderul cursei. Asta i-a permis lui Norris să se distanțeze cu până la 30 de secunde în față înainte de a-și efectua oprirea obligatorie la boxe.
Verstappen și restul plutonului au fost lăsați să treacă de Bernd Maylander, pilotul Safety Car-ului și să formeze o nouă coloană în spatele acestuia, cu Norris în frunte. În tot acest timp, Perez a mai trecut încă odată pe la boxe.
La finalul turului 32, Safety Car-ul a intrat la boxe, iar Norris și-a menținut avantajul în fața lui Verstappen, în ciuda eforturilor olandezului de trece de britanicul de la McLaren. Treptat, Norris a început să se distanțeze, iar Verstappen nu avea niciun răspuns la ritmul lui Norris.
DUEL ÎNTRE SAINZ ȘI PIASTRI
În spatele celor doi, s-a purtat un duel strâns între Sainz și Piastri.
Spaniolul de la Ferrari s-a plâns pe radio că australianul de la McLaren l-a forțat să iasă de pe circuit și a cerut să cedeze poziția. Acest lucru nu s-a întâmplat, iar Sainz a trebuit să forțeze o depășire pentru a trece de Piastri.În timpul depășirii, Sainz l-a atins cu roata din dreapta spate pe Piastri, care s-a ales cu o aripă față avariată și a trebuit să o înlocuiască. Pentru Piastri, șansele sale de a termina în puncte au fost spulberate. După cursă, Sainz a primit o penalizare de 5 secunde pentru acea coliziune.
PRIMA VICTORIE PENTRU LANDO NORRIS
În față, Norris a controlat cursa și s-a distanțat la 7.5 secunde de Verstappen. După 57 de tururi, Lando Norris și-a trecut în cont prima victorie din carieră, iar aceasta a fost și prima victorie pentru McLaren din Italia 2021. Verstappen a terminat pe locul 2, în fața lui Charles Leclerc. Monegascul își menține, astfel, recordul de a fi singurul pilot din acest sezon care a terminat toate cursele în top 4.
Sergio Perez a încheiat pe locul 5, ceea ce a devenit locul 4 după penalizarea lui Sainz. Spaniolul a coborât, astfel, până pe locul 5, în fața lui Hamilton, Yuki Tsunoda, George Russell și Fernando Alonso. Pe locul 10 a terminat Esteban Ocon, aducând primul punct pentru Alpine în acest sezon.
Clasamentul din afara punctelor arată astfel: Hulkenberg (11), Gasly (12), Piastri (13), Zhou (14), Ricciardo (15), Bottas (16), Stroll (17), Albon (18) și Magnussen (19). Logan Sargeant a fost singurul pilot care a abandonat.
Chiar dacă nu a fost o victorie, Verstappen are acum un avantaj de 33 de puncte în fața lui Perez în campionat. Leclerc este pe 3, cu 98 de puncte, în timp ce Norris are acum aceleași puncte cu Sainz și împărtășește locul 4 cu acesta.
În clasamentul constructorilor, Red Bull conduce cu 239 de puncte, cu Ferrari pe locul 2 (187 de puncte) și McLaren pe locul 3 (124 de puncte). Mercedes este pe locul 4 (64 de puncte), urmat de Aston Martin (42 de puncte), RB (19 puncte), Haas (7 puncte) și Alpine, cu un punct. Williams și Kick Sauber rămân fără puncte în acest sezon.
Următoarea etapă va fi și prima din Europa, la Imola. Marele Premiu din Emilia-Romagna se va desfășura în perioada 17 – 19 mai.
via Formula 1
Ferrari mi-a promis ca la Imola o să-mi ofere toate acele îmbunătățiri care o să mă ajute să fac facil diferența."
(La Domenica Sportiva RAI)
Reprezint talismanul norocos pentru oricine-mi iese in cale, iar in week-end-ul recent incheiat am petrecut destul timp in boxa McLaren la Miami GP.
Eu si Lando suntem doi învingători."
Tururile 28 și 29 ale cursei s-au dovedit în cele din urmă tururile cheie.
Logan Sargeant și Kevin Magnussen s-au ciocnit, iar mașina de siguranță a fost necesară.
Norris a menținut conducerea în acel moment, deoarece - spre deosebire de Verstappen - nu reușise încă să facă o oprire la boxe. Cu toate acestea, englezul de la McLaren nu a intrat, deoarece și-a dat seama prea târziu că vine mașina de siguranță.
Acest lucru părea să strice șansa lui Norris de a profita de mașina de siguranță.
Mayländer a făcut o mare greșeală !!!
La 12 secunde după ce computerul a arătat că iese mașina de siguranță, Norris a trecut linia de start-sosire; din nou, iar la nu mai puțin de cinci secunde mai târziu, se afla la capătul pit-lanei - unde mașina de siguranță ar fi trebuit să-l prindă în mod normal.
Pilotul Bernd Mayländer, însă, nu reușise să-l prindă pe Norris la 17 secunde după ce controlul cursei a chemat mașina de siguranță în pistă. În realitate, 17 secunde ar fi fost suficiente pentru asta, dar oricum.
Apoi, Mayländer a făcut o greșeală uriașă: în loc să aștepte pe marginea pistei următorul moment când Norris va trece de start-finish, l-a preluat pe Max Verstappen.
Olandezul - în acel moment al doilea în cursă - a trebuit să reduca masiv acceleraţia, în timp ce Norris putea continua cu viteză mult mai mare. Și, astfel i s-a oferit în continuare șansa lui Lando de a face oprirea la boxe.
În cele din urmă, acesta a fost momentul cheie al cursei: Norris putea să rămână din nou înainte după oprire, pe anvelope noi-nouțe, pentru a porni de pe primul loc la reluarea cursei.
Modul în care Norris a reușit să se îndepărteze de pilotul Red Bull în ultima parte a cursei este admirabil.
Dar Norris nu ar fi fost niciodată în frunte la repornire dacă FIA ar fi răspuns mai adecvat și mai bine la situația mașinii de siguranță !!!
În acest caz, britanicul ar fi stat undeva în jurul locului al șaptelea la acea vreme și - în ciuda vitezei sale - nu ar fi reușit niciodată să-l mai prindă pe Verstappen.
Desigur, Norris nu este deloc de vină. A făcut ceea ce ar fi făcut orice șofer în situația lui: să profite din plin de ceea ce i s-a înmânat pe un platou de argint.
Dar FIA ar trebui să-i fie rușine după atâta incompetență, cu Bernd Mayländer în centrul ei: chiar nu a fost atent?
Nu și-a dat seama că Norris era în frunte?
O mare gafă cu consecințe uriașe!!!
Întotdeauna am avut câini în familia mea, dar niciodată nu i-am avut pe ai mei.
Și da, LEO, căci aşa se numește, s-a alăturat inca de saptamana trecută familiei mele și este foarte grozav."
(TeleGiornale - RAI DUE)
Te rog frumos, să nu-l laşi pe Roscoe să se apropie de sărmanul LEO.
Complet fals, muzica nu interferează sub nicio formă cu activitatea profesionala.
Festivalul de Muzică de la Sanremo, si la care mi-am propus sa concurez cat de curand, evident, intr-un duet cu Lewis, se desfăşoară in debutul lui februarie, deci in extrasezonul de Formula Unu.
Eu si Lewis suntem doi profesionisti desăvârșiți, nu ne-am permite sa văduvim pregatirea si rezultatele Scuderiei.
Sunt dedicat trup si suflet Ferrari.
Toate energiile mele sunt canalizate 24/7 către Scuderia.
Promit solemn, începând cu Imola voi readuce Ferrari acolo unde îi este locul, in fruntea clasamentelor.
E doar o chestiune de zile până voi așeza lucrurile si ierarhiile în matca lor firească.
[extras dintr-un interviu realizat de Serena Bortone si oferit de Charles Leclerc pentru emisiunea "Oggi è un altro giorno"; RAI UNO]
Pot să o consider ca pe o mare onoare, ținând cont de faptul că un astfel de om și-a răpit timp prețios din viață ca să își arate respectul pentru ceva ce eu am realizat.
Donald J mi-a spus că a fost talismanul meu norocos, ca a contribuit masiv la izbanda mea, iar eu sunt pe deplin de acord cu ceea ce a rostit Donald J.”
(SkySport)
Nu mai desenează nicio piesă.
Acum, Adrian se concentrează foarte mult pe hypercar-ul RB17, dar deopotriva si pe încheierea contractului său cu noi.
Newey nu mai are nicio influență la echipa de F1.
Încă nu știm nici noi la ce curse va mai apărea Newey în acest sezon."
Am auzit că Wheatley are ambiții foarte mari, de a deveni el însuși șeful echipei Red Bull, și nui se ofera această șansă deoarece eu ma aflu încă în șa."
nu i se oferă
sper sa-l bata si yuki anul asta.
Sunt frustrat de decizia comisarilor de a nu-l penaliza pe Lewis Hamilton pentru incidentul din turul 1 la Cursa de Sprint din Miami.
Cel mai probabil, Lewis Hamilton nu a fost penalizat pentru că nu este spaniol.
Trebuia să cruț popicul.
TIMPII PE TUR AI LUI VERSTAPPEN ȘI NORRIS DUPĂ MAȘINA DE SIGURANȚĂ
TUR ---VER-----NOR
33 1:32.227 1:31.157
34 1:31.611 1:31.289
35 1:31.409 1:31.391
36 1:31.456 1:31.133
37 1:31.377 1:31.074
38 1:31.526 1:31.134
39 1:31.336 1:31.192
40 1:31.487 1:31.222
41 1:31.375 1:31.059
42 1:31.455 1:31.340
43 1:31.435 1:31.066
44 1:31.452 1:31.180
45 1:31.537 1:31.068
46 1:31.788 1:31.352
47 1:31.513 1:31.423
48 1:31.261 1:31.135
49 1:31.597 1:31.177
50 1:31.338 1:31.227
51 1:31.284 1:31.080
52 1:31.428 1:31.244
53 1:31.473 1:31.251
54 1:31.546 1:31.276
55 1:31.408 1:30.980
56 1:31.490 1:31.040
57 1:31.699 1:31.575
Am pierdut circa 2-3 zecimi pe fiecare tur la Norris.
Ferrari va folosi zilele permise pentru filmare (pentru activitati promotionale) in a-și valida pachetul de upgrade-uri înainte de Marele Premiu Emilia Romagna.
Intenția Ferrari de a aduce un pachet considerabil de upgrade-uri este cunoscută de ceva timp, echipa din Maranello este dornică să se concentreze pe un nou design al sidepod-urilor, inspirat de Red Bull RB20.
Asadar, joi 9 și vineri 10 mai, Ferrari urmează să se îndrepte pe pista sa de testare din Fiorano pentru a valida pachetul de upgrade planificat pentru cursa de acasă de la Imola.
Atât Charles Leclerc, cât și Carlos Sainz vor fi la volan.
(Formu1a.uno)
Pentru mine, toată această călătorie a fost extrem de emoționantă, doar pentru că am atât de multă dragoste pentru Mercedes.
Nu plec pentru că sunt nemulțumit aici.
Nu plec din cauza unor probleme de relaționare cu Toto & Co.
Au fost alături de mine la bine si la greu, dar cu siguranță este o tranziție ciudată în acest moment.
Perspectiva mea asupra F1 s-a schimbat de cand Max a acaparat aproape toate cursele, dar sunt hotărât să găsesc si pe mai departe solutii pentru îmbunătățirea monopostului Mercedes.
Este in ADN-ul Mercedes sa nu renuntam niciodata."
(BBC Sport)
Sincopa in activitatea mea pe pista a fost numitul Xavi Marcos, inginerul meu de curse inca din 2019.
Incepand cu Imola, il voi avea alaturi pe Bryan Bozzi.
Ce mi-a facut Xavi Marcos in China, in urma cu o luna, a umplut paharul.
Cum oare sa performez, cand am o astfel de comunicare cu propriul meu inginer de cursa?"
Poftiti dovada:
Marcos: Try original line Turns 7 and 8 for comparison.
Leclerc: What?
Marcos: Try original line Turns 7 and 8.
Leclerc: I don't understand. 'Horizontal line? What the hell is that?
Marcos: Original line! Like the beginning of the race.
Leclerc: 'Original line', you said?
Marcos: 'Original line', yes.
Leclerc: What the hell does that mean?
Marcos: Just forget it, it's last lap.
(La Gazzetta dello Sport)
[34 milioane USD/an incepand cu sezonul 2024]
Noi in schimb, chiar n-am stat degeaba, am pus la punct şi ultima rotiță care oferea rateuri in angrenajul Ferrari de atatea sezoane, eliminarea lui Xavi Marcos din preajma lui Charles.
Ca sa nu mai amintesc de pachetul masiv de upgrade-uri pe care-l vom etala incepand cu Imola, iata, deținem deja cele doua elemente definitorii care, coroborate, imi certifica faptul ca plecam ca favoriti cerți pe circuitul Enzo e Dino Ferrari."
(TuttoSport)
În săptămâna ce precede weekend-ul de GP, echipele de F1 organizează diferite evenimente speciale pentru fanii loiali ai sportului cu motor, iar Williams a organizat un pop-up shop în Lincoln Road (un mall în aer liber din bine cunoscuta zonă South Beach). În cursul săptămânii, echipa i-a adus rând pe rând în fața fanilor pe Logan Sargeant, Alex Albon, James Vowles și Jenson Button. Câțiva norocoși au avut privilegiul de a adresa întrebări membrilor echipei, iar din fericire, m-am numărat printre aceștia. Având întrebările pregătile în prealabil împreună cu Valentin, am căutat să aducem în discuție subiecte relevante pentru James Vowles. Prima întrebare adresată a fost despre alegerea Williams de a nu achiziționa pachetul cutie de viteze + suspenie spate 2024 de la Mercedes. Expresia facială, cât și explicația lui James m-au făcut făcut să simt că întrebarea l-a provocat (în sensul bun al cuvântului). Puteți regăsi răspunsul britanicului în podcastul realizat de Berti Panaiot și Valentin Răducan. Deși mai aveam câteva întrebări, am considerat că este corect să ofer șansa și altor fani de a lua cuvântul. Cu toate acestea, după sesiunea de Q&A, James s-a oprit să facă poze cu fanii și am profitat de moment pentru a-i mai adresa o întrebare rapidă în spirit de glumă: ,,James, vine Adrian Newey la Williams?”. Știu la ce vă gândiți, ce treabă ar avea un geniu ca Newey la Williams, dar răspunsul lui James a fost cam așa: ,,Am vorbit cu el săptămâna aceasta și voi mai vorbi din nou imediat după weekend-ul acesta”. Răspunsul m-a surprins, iar cele spuse de James au fost confirmate în cursul weekend-ului din Miami, cât și în cursul acestei săptămâni. Nu mă aștept ca Newey să meargă la Williams, mai ales când surse apropiate de Ferrari îl dau aproape de Maranello, dar după cum spune americanul ,,never say never”. Amabilitatea lui James m-a surprins, deși a trebuit să plece, a rugat un membru al echipei să-mi ofere un card autografat.
Momentul culminant?
La sfârșitul evenimentului a fost organizată o tombolă pentru 3 perechi de bilete gratis. Ultimul număr câștigător strigat a fost cel pe care-l aveam în mână. Mulțumită celor de la Williams, am reușit să merg la weekend-ul de cursă, experiență care a reprezentat prima mea întâlnire în direct cu Formula 1.
Păreri din campus
În momentul în care am ajuns la circuit, am observat imediat că organizatorii știau exact cum să ofere o experiență de neuitat. Evident, nu am termen de comparație, dar de la intrare, campusul părea să fie plin de activități și voie bună.
Înainte de a povesti mai multe despre experința din campus, propun să trecem în revistă costurile unui pass pe 3 zile la GP. Uitându-mă online, biletul câștigat la tombola Williams ce oferea și locuri în tribuna Marina (mai exact în virajele 7-8) valora undeva la $800, iar general admission pass fără loc ar fi costat undeva la $450. Totuși, vorbim de un oraș plin de milionari și miliardari, iar aceștia aleg opțiunile premium oferite de organizatori, precum paddock-ul, ,,The 72 Club”, ,,Casa Tua Trackside Club” sau ,,The Yachts at the MIA Marina”. Pentru a da un simplu exemplu, un loc la ,,Casa Tua Trackside Club” ar fi costat $9.800, iar alte pachete ar fi costat chiar peste $20.000 de persoană. Prețuri normale pentru cei care fac parte dintr-un ,,tax bracket” superior. Din ce am putut înțelege de la mai multe persoane importante, pass-uri pentru Casa Ferrari sau clubul Mercedes puteau fi obținute numai de clienții fideli ale acestor mărci. Trebuie menționat că în ziua cursei, elicoptere private aterizau în continuu, iar cireașa de pe tort a fost sosirea președintelui Donald Trump. Conform mai multor trusturi de presă, planul fostului președinte era de a achiziționa o lojă privată, iar biletele ar fi fost puse la vânzare pentru modica sumă de $250.000, în vederea strâgerii de fonduri pentru alegerile prezidențiale din noiembrie. Cu toate acestea, organizatorii au refuzat acest lucru, dar am un oarecare feeling că pass-uri în zona sutelor de mii au fost vândute oricum.
Deși accesul în astfel de locuri ar fi reprezentat o oportunitate excelentă de networking, distracția putea avea loc oriunde în campus. Campusul, predominant, era dezvoltat pentru activități pentru adulți, iar aici mă refer că la tot pasul existau cluburi, cafenele, restaurante, baruri, pop-shop-uri sau standuri de mâncare. În ziua de sâmbătă, m-am întâlnit cu mai mulți prieteni și am decis ca între sesiunea de sprint race și calificări să petrecem în Champagne Garden, un club în aer liber ce nu a dezamăgit. Experiența a fost una excelentă, de la muzica aleasă, până la varietatea de băuturi alcoolice. Și pentru că știu că prețurile sunt de mare interes, vă pot spune că o doză de bere Heineken la 0.5l a costat $14, o apă la 0.5l $6.50, un pahar mic de șampanie aproape $36, iar o sticlă de șampanie de la $150 în sus. Paradoxal, o sticlă de șampanie însemna că persoana care achiziționa sticla primea doar aproximativ 70% din conținut, restul mergând spre alt client. Pentru mâncare, un hamburger clasic costa undeva la $35, un covrig $10, o arepa (o mămăligă cu brânză) $10, un hot-dog $24, iar o felie de pizza mai mare $18. La aceste prețuri se mai puteau adăuga bacșișuri standard de 18-20%, lucru des întâlnit în America. Totuși, ce sunt acele meniuri cu prețuri extreme apărute pe rețelele de socializare? Faimoasele meniuri care au circulat pe internet sunt de fapt doar pentru zona VIP ,,Beach Club”. Aceste meniuri ofereau mâncare și băuturi alcoolice pentru grupuri de 4 persoane, dar din cele auzite, aripioarele de pui de $200 sau F1 platter-ul de $226 nu au fost întocmai gustoase. Totuși, o petrecere în stil Miami nu se realizează cu mâncare, ci prin băutură și muzică de calitate, cât și oameni generoși, iar ,,Beach House” nu a dus lipsa de așa ceva.
Pe lângă aceste cluburi, au existat câteva expoziții unde se vindeau mașini ale unor mărci de lux precum Ferrari, Lamborghini, Aston Martin sau Mercedes. Mai are rost să spun că în ziua cursei, la ora 10:00 dimineața, toate mașinile erau vândute? Mai mult, pe lângă aceste expoziții existau lounge-uri speciale pentru fumătorii de trabucuri, o frizerie cu bar special amenajată, barul Jack Daniel’s sau clubul Diplomatico. Iar pentru că Hard Rock nu ar putea să fie Hard Rock fără muzică, Steve Aoki, Don Omar, Ed Sheeran și John Summit au asigurat muzica pe scena principală.
Nu în ultimul rând, dată fiind poziționarea geografică a orașului, Miami este un hub de tranzit între America de Sud și Insulele Caraibe, iar populația predominant latino dovedește asta. Miami este supranumit ,,Cuba de Nord”, deoarece în oraș se vorbește predominant limba spaniolă, iar asta s-a putut vedea din tribune. Majoritatea fanilor purtau tricouri RBR, favoritul nr. 1 fiind fără niciun fel de dubiu Sergio Perez. Totuși, colecția nouă Ferrari a făcut și ea furori, cămășile albastre fiind best seller-ul weekend-ului, împreună cu colecția Reiss/Hollister x McLaren. Majoritatea piloților au primit o mare doză de aplauze și strigăte, poate mai puțin Max Verstappen care nu a fost cel mai îndrăgit pilot în acest weekend.
Cu încredere deplină, recomand experiența unui Grand Prix în Miami. Orașul se metamorfozează în săptămâna cursei, aproape fiecare eveniment din oraș având ca tematică Formula 1. Atât petrecerile și evenimentele publice, cât și cele private, sunt memorabile, iar orașul este inundat de turiști din toate colțurile lumii.
Guenther Steiner a exprimat cel mai bine ideea afirmând că ,,acum 20 de ani, tot ce ne doream era să vedem o cursă, iar acum tinerii caută o experiență completă, iar Miami le oferă exact asta.” În final, doresc să-i mulțumesc lui Valentin pentru sprijinul și încrederea acordată, și sper că v-a plăcut această mică excursie în universul Grand Prixului de la Miami. Hasta luego!
Ştefan Constaninescu