Formula 1: Jonathan Wheatley pleacă de la Red Bull și devine noul șef de echipă la Audi

de Tiberiu Safta
Joi, 01.08.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Jonathan Wheatley va fi noul șef de echipă la Audi începând din 2026. Britanicul părăsește Red Bull Racing, acolo unde este director sportiv.

Jonathan Wheatley, unul dintre cei mai importanți membri ai echipei Red Bull Racing, a fost anunțat drept noul șef de echipă al celor de la Audi. Britanicul în vârstă de 57 de ani este directorul sportiv al echipei austriece încă din 2006 și va părăsi această echipă la finalul sezonului actual.

„A fost o relație lungă și de succes cu Jonathan pe parcursul ultimilor 18 ani”, a declarat Christian Horner, șeful echipei Red Bull. „Contribuția lui la 6 titluri mondiale la constructori și 7 titluri mondiale la piloți, mai întâi ca director de echipă și mai apoi ca director sportiv, va rămâne pentru totdeauna un reper în istoria echipei noastre”, a mai adăugat Horner.

Așa cum spuneam, Jonathan Wheatley va rămâne la Red Bull până la finalul acestui sezon. El va prelua noul său rol la Audi abia în 2026, deoarece în 2025 el va intra într-o perioadă de concediu impus de echipă.

Anunțul vine la o săptămână după ce Mattia Binotto a fost anunțat noul director de operațiuni și director tehnic al echipei Audi.

via Formula 1

Comentarii (5)

  • RED BULL se resimte
    Red Bull va simți mai mult pierderea lui Wheatley decât plecarea lui Newey.

    Rolul lui Wheatley de director sportiv - uneori denumit manager de echipă - a fost mult trecut cu vederea. El este o parte vitală a menținerii aspectelor operaționale și sportive ale unei echipe. El conduce operațiunile de la circuit, este responsabil pentru planurile de călătorie, construirea mașinii, personalul și logistica. El este, de asemenea, responsabil pentru opririle la boxe, unde Red Bull este constant rapid și, în mod esențial, el este legătura dintre echipă și FIA.

    Exemplul perfect al influenței sale poate fi ilustrat de conversațiile sale cu fostul director de curse FIA ​​Michael Masi în Marele Premiu Abu Dhabi 2021.
    Impactul lui Wheatley în timpul acelei curse a dus, fără îndoială, la lanțul de evenimente care au culminat cu acel sfârșit controversat de sezon și a dus la câștigarea titlului mondial pe Max Verstappen . Wheatley, un fost mecanic șef la Benetton, a fost de neclintit și a încercat să testeze textul regulamentului FIA.

    Pe plan extern, Red Bull va încerca să blocheze zgomotul generat de plecarea lui Wheatley, dar, pe plan intern, ar putea avea dificultăți să facă același lucru pentru forța de muncă, mai ales după ce s-a văzut atat de evident faptul ca Wheatley - tipul care i-a lipit pe toți împreună - sărind acum din schema RB, chiar dacă pentru o promovare in cadrul Audi.
    2 0
  • Scuderia Fans
    Ferrari l-a ratat pe Newey.

    Deși au existat zvonuri despre probleme legate de salariul acestuia la Ferrari, Newey nedorind să fie implicat într-un război al licitațiilor și, de asemenea, Newey dorea de fapt mai mult un rol cu ​​jumătate de normă, în timp ce Ferrari își dorea pe cineva care să fie mereu la dispozitia lor, adevăratele probleme constau în dreptul de veto pe care și-l dorea Newey. .
    Newey a cerut puteri de decizie care sunt apanajul directorului echipei, iar Vasseur a spus „nu”.
    Newey, aflat la 65 de ani, și-a dorit „dreptul de veto" asupra angajării de noi ingineri, alocării de roluri importante pentru acestia și acceptării parteneriatelor tehnice.
    Șeful echipei, Vasseur, a pus piciorul in prag și a spus nu.
    0 0
  • ioi 134
    Se pare că Newey a semnat cu Aston Martin. Anunțul ar trebui sa fie oficial luna viitoare. Aston Martin se pare că încearcă să-l semneze pe Max Verstapen in 2026. Se anunță vremuri interesante:)
    1 0
  • Comunidad Mexicana
    Perez a ramas fara inginerul sau de cursa pentru Olanda, Italia, etc, etc.
    Acesta a luat decizia de a intra in concediu de paternitate.
    0 2
  • DUTCH GRAND PRIX 2024
    SESSION DATE TIME
    Free practice 1 Friday 23 August 13:30 - 14:30
    Free practice 2 Friday 23 August 17:00 - 18:00
    Free practice 3 Saturday 24 August 12:30 - 13:30
    Qualification Saturday 24 August 16:00 - 17:00
    Race Sunday 25 August 16:00 - 18:00
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru