Jonathan Wheatley, unul dintre cei mai importanți membri ai echipei Red Bull Racing, a fost anunțat drept noul șef de echipă al celor de la Audi. Britanicul în vârstă de 57 de ani este directorul sportiv al echipei austriece încă din 2006 și va părăsi această echipă la finalul sezonului actual.
„A fost o relație lungă și de succes cu Jonathan pe parcursul ultimilor 18 ani”, a declarat Christian Horner, șeful echipei Red Bull. „Contribuția lui la 6 titluri mondiale la constructori și 7 titluri mondiale la piloți, mai întâi ca director de echipă și mai apoi ca director sportiv, va rămâne pentru totdeauna un reper în istoria echipei noastre”, a mai adăugat Horner.
Așa cum spuneam, Jonathan Wheatley va rămâne la Red Bull până la finalul acestui sezon. El va prelua noul său rol la Audi abia în 2026, deoarece în 2025 el va intra într-o perioadă de concediu impus de echipă.
Anunțul vine la o săptămână după ce Mattia Binotto a fost anunțat noul director de operațiuni și director tehnic al echipei Audi.
via Formula 1
Rolul lui Wheatley de director sportiv - uneori denumit manager de echipă - a fost mult trecut cu vederea. El este o parte vitală a menținerii aspectelor operaționale și sportive ale unei echipe. El conduce operațiunile de la circuit, este responsabil pentru planurile de călătorie, construirea mașinii, personalul și logistica. El este, de asemenea, responsabil pentru opririle la boxe, unde Red Bull este constant rapid și, în mod esențial, el este legătura dintre echipă și FIA.
Exemplul perfect al influenței sale poate fi ilustrat de conversațiile sale cu fostul director de curse FIA Michael Masi în Marele Premiu Abu Dhabi 2021.
Impactul lui Wheatley în timpul acelei curse a dus, fără îndoială, la lanțul de evenimente care au culminat cu acel sfârșit controversat de sezon și a dus la câștigarea titlului mondial pe Max Verstappen . Wheatley, un fost mecanic șef la Benetton, a fost de neclintit și a încercat să testeze textul regulamentului FIA.
Pe plan extern, Red Bull va încerca să blocheze zgomotul generat de plecarea lui Wheatley, dar, pe plan intern, ar putea avea dificultăți să facă același lucru pentru forța de muncă, mai ales după ce s-a văzut atat de evident faptul ca Wheatley - tipul care i-a lipit pe toți împreună - sărind acum din schema RB, chiar dacă pentru o promovare in cadrul Audi.
Deși au existat zvonuri despre probleme legate de salariul acestuia la Ferrari, Newey nedorind să fie implicat într-un război al licitațiilor și, de asemenea, Newey dorea de fapt mai mult un rol cu jumătate de normă, în timp ce Ferrari își dorea pe cineva care să fie mereu la dispozitia lor, adevăratele probleme constau în dreptul de veto pe care și-l dorea Newey. .
Newey a cerut puteri de decizie care sunt apanajul directorului echipei, iar Vasseur a spus „nu”.
Newey, aflat la 65 de ani, și-a dorit „dreptul de veto" asupra angajării de noi ingineri, alocării de roluri importante pentru acestia și acceptării parteneriatelor tehnice.
Șeful echipei, Vasseur, a pus piciorul in prag și a spus nu.
Acesta a luat decizia de a intra in concediu de paternitate.
Free practice 1 Friday 23 August 13:30 - 14:30
Free practice 2 Friday 23 August 17:00 - 18:00
Free practice 3 Saturday 24 August 12:30 - 13:30
Qualification Saturday 24 August 16:00 - 17:00
Race Sunday 25 August 16:00 - 18:00