Formula 1 în 2018: unele elemente aerodinamice vor fi interzise, iar cockpitul va avea un sistem de protecție

de Daniel Popescu
Miercuri, 26.04.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
FIA a anunțat interzicerea carcasei pentru motor apărute în acest an, a aripii spate suplimentare în forma literei T și a posibilității de a arde uleiul pe post de carburant începând din 2018, când va fi introdus un nou sistem de protecție pentru cockpit.

FIA a găzduit la Paris o întâlnire a Grupului de Strategie și a Comisiei F1 în urma căreia a luat câteva decizii importante cu privire la regulamentul tehnic pentru sezonul viitor.

Una dintre ele se referă la interzicerea arderii uleiului de motor pe post de carburant, după ce Red Bull a acuzat Mercedes că folosește această tactică pentru a-și îmbunătăți performanțele din calificări. Forul mondial va monitoriza cu atenție utilizarea uleiului, chiar dacă Mercedes a negat vehement că folosește aceasta metodă.

Urmareste Automarket
De asemenea, FIA a anunțat că va restricționa posibilitatea echipelor de a dezvolta așa-numitul T-wing, o aripă mică în forma literei T amplasată în fața aripii spate, dar și a carcasei motorului de tip "shark-fin", în special ca urmare a faptului că fanii nu au apreciat designul acestora.
De asemenea, în cazul în care o cursă este suspendată prin steag roșu, reluarea ei va avea loc printr-un start de pe loc, în locul unui start în spatele mașinii de siguranță.

Nu în ultimul rând, FIA a decis să renunțe la sistemul "halo" de protecție pentru cockpit și să testeze o versiune mai puțin intruzisa a acestuia, cunoscută drept "shield".

Via FIA

Comentarii (11)

  • mercedes e trabant? cum ajuta uleiul in combustibil?
    2 9
  • Claudiu
    Consumul de carburant pe tur este limitat, consumul pe cursa este limitat si cantitatea de energie electrica este limitata. Din cauza acestor limitari avem motoare restrictionate la 13.000 - 14.000 turatii, in timp ce motoarele V8 si V10 se turau pana aproape de 20.000. Daca arzi in plus ulei pe langa combustibil, poti obtine putere in plus si nu este contorizat de senzorul care inregistreaza consumul de carburant pe tur. Astfel se poate explica de ce Mercedes castiga acele 0.5 - 0.7 secunde pe un tur prin maparea lor agresiva, dar pastreaza consumul in limitele permise.
    13 3
  • kimi este trabant 100% asta te asigur :)))
    5 11
  • @kimi, mergi la masina si baga-i niste litri de ulei in benzina si vezi pe urma.....fumega precum trabantu da, ii ca si aia"pute, pute da-i caldut"
    1 4
  • @Claudiu 18.000rpm erau vechile V8 si V10! Iar limitarea princip[ala la actualele motoare este data de debitul carburantului, daca ar modifa acest aspect motoarele astea ar suna altfel deoarece ar putea sa fie duse la 16.000 rpm(turatia maxima permisa de regulament)
    4 5
  • Trabant are motor in 2 timpi, motiv pentru care este atat de poluant. Oricum, eu stiam ca sunt interzise de o vreme. Macar a crescut fiabilitatea din cauza scaderii turatiei - motivul principal pentru care nu mai vedem asa multe motoare crapate, desi se mai intampla ...
    2 1
  • @Claudiu - nu cred ca obtii performante din ulei, mi se pare o aberatie
    @lol - limitarea turatiei este data de fiabilitate, de a conserva motorul.Daca s-ar merge la 15k rpm ar trebui mai mult de 4 motoare pe sezon, si asa mi s-ar parea normal. Acum in F1 pilotii trebuie sa fie atenti la carburant, la pneuri si sa nu forteze motorul........
    3 6
  • Imi place idea cu startul de pe loc dupa un steag rosu si renuntarea la acea coada de rechin dar si la acel sistem Halo care arata urat pe masini.Dar e prea putin.Nici o informatie despre numarul delimitat de motoare,crestetrea turatiilor,cresterea numarului de curse...etc
    1 2
  • @hakkinen incearca si ai sa vezi!
    1 1
  • Conferintele pilotilor care preced GP-ul din Rusia:

    https://www.youtube.com/watch?v=YtROrDhU0bY,
    https://www.youtube.com/watch?v=7tSp6MzDbZA

    Enjoy :P
    3 0
  • Ha,ha,ha...
    Sunt adunati pe aici cei mai multi "experti" in motoare si aerodinamica !
    :)))
    2 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru