Fernando Alonso va rămâne oficial la Aston Martin. Fostul dublu campion mondial al Formulei 1 și-a prelungit contractul cu echipa britanică pentru mai multe sezoane. Astfel, spaniolul va rămâne la această echipă cel puțin până în 2026.
Acela va fi și anul în care Aston Martin va avea un nou furnizor de motoare. Unitățile de putere Mercedes vor fi înlocuite cu cele dezvoltate de Honda.
„Este o veste fantastică faptul că am reușit să-i asigurăm viitorul pe termen lung al lui Fernando cu Aston Martin, a declarat Mike Krack”, șeful echipei britanice. „Împreună am construit o relație de lucru puternică în ultimele 18 luni și împărtășim aceeași determinare de a vedea acest proiect să aibă succes.”
„Fernando are foame de succes și pilotează mai bine decât oricând, este mai în formă ca oricând și este complet dedicat în a face din Aston Martin o forță competitivă. Acest acord pe mai mulți ani cu Fernando ne va duce în 2026 atunci când vom începe parteneriatul nostru cu Honda pentru unitățile de putere.
Așteptăm cu nerăbdare să creăm și mai multe amintiri incredibile și să obținem și mai mult succes împreună”, a mai adăugat Krack.Fernando Alonso a devenit pilot Aston Martin în sezonul 2023. În primul sezon cu echipa britanică, dublul campion mondial a obținut 8 clasări pe podium și a terminat pe locul 4 în clasamentul piloților. Anul acesta, după primele 4 curse, Aston Martin nu a mai fost la fel de competitivă. Cel mai bun rezultat obținut până acum de Alonso este locul 5 în Arabia Saudită.
via Formula 1
Nu cred că acea zi va veni într-o perioadă foarte scurtă de timp, dar dacă ambele parti ne continuăm activitățile in Formula 1 si în viitor, atunci sperăm să putem lucra din nou împreună.
Este o relație foarte bună intre noi si Max. Avem încredere unul în celălalt și, de asemenea, lucrătorii Honda îl iubesc pe Max. Suntem mândri că lucrăm împreună cu Max, așa că ne va fi dor de el în viitor.
Dar mai avem doi ani împreună și promitem că vom face tot posibilul pentru a câștiga un alt campionat mondial împreună cu Max și Red Bull.
El este pilotul numărul unu de Formula 1 acum. Desigur, conducerea echipei este importantă și echipamentul este important, de asemenea, dar combinația este crucială și o piesă importantă din asta este Max."
Koji Watanabe - Președinte HRC(12.04.2024)
Max Verstappen părea să fie de mult timp în fruntea listei lui Toto Wolff, doar ca Wolff și-a dat seama că nu poate sa-l ia pe Verstappen. Prin urmare, a trecut la Sainz pentru a avea o formație competitivă, cu George Russell și Sainz în 2025.
Kimi Antonelli va trebui să mai aștepte cel puțin un an pentru a avea șansa lui la Mercedes.
Wolff poate căuta un alt loc în F1 pentru tânărul italian. Williams pare cea mai logică opțiune în acest sens, cu bunul prieten James Vowles ca șef de echipă și Logan Sargeant nefiind performant.
Toto nu este obișnuit să piardă.
A avut întotdeauna succes și a lăsat pe toată lumea în urmă. Aceasta este o situație nouă pentru el. Echipele sale de client, în special McLaren, bat la el ca la fasole.
Acesta este cel mai rău lucru care i se poate întâmpla.
Șoferul său numărul unu a plecat de la el, pentru că nici el nu mai credea în echipă.
Toto trebuie să atace acum, trebuie să se asigure că rămâne atractiv ca echipă, că piloții buni vin la el.
Mercedes este în dezordine în acest moment
și par aproape disperați."
Sunt sigur ca nu ar fi zis NU unui loc la Red Bull, singura masina momentan care ii poate oferi sansa la castigarea unui al 3-lea campionat, dar acolo politica, cel putin de prin 2010 este de a exista un pilot principal. Venirea unui Alonso sau Ham langa Verstapen ar insemna niste ciocniri titanice, cam ce a fost la Mercedes in 2016. Nu se vrea acest lucru la RB, si sigur nici Verstapen nu vrea asta.
La Ferrari treaba e clara iar Mercedes e cam pe acelasi palier, plus ca nu cred ca i-ar fi oferit un contract multianual.
De curand am citit un articol unde scria ca Aston Martin e putin confuza de rezultate pentru ca conform testelor aero si simulatorului nu ar fi trebuit sa se claseze mai sus de locul 9, poate 8 in curse si calificari, si totusi…..
Un analist F1 , nu i-am retinut numele, zicea ca Aston Martin nu a luat in considerare “ factorul Alonso” , o constanta supraunitara; cam asta zice tot despre performanta lui Alonso
Acest lucru se datorează faptului că cele două părți nu au reușit încă să cadă de acord asupra duratei contractului.
Sainz vrea o afacere de cel puțin două sezoane, cu posibilitatea prelungirii cu încă un an. Se pare că Mercedes ar dori să-i ofere doar un contract pe un an, cu opțiunea de a adăuga încă un an.
Cererea lui Sainz pentru un contract pe mai mulți ani este notabilă, având în vedere că spaniolul a fost legat și de Audi din 2026.
De la apusul soarelui pana la rasarit ma gandesc necontenit la identificarea momentului când voi lupta alaturi de Mercedes, echipă cu valori fundamentale uimitoare, pentru dezirabilele victorii.
Ce pot face eu diferit? Ce pot face eu mult mai bine? Cum mă pot îmbunătăți considerabil?"