Etapa cu numărul 6 a sezonului actual de Formula 1 a avut loc în Spania la circuitul Barcelona-Catalunya. Max Verstappen, campionul mondial en-titre, s-a impus la finalul celor 66 de tururi după ce Charles Leclerc, rivalul său pentru titlu, a fost forțat să abandoneze din cauza unei probleme tehnice. Locul al doilea a fost ocupat de Sergio Perez, care a asigurat o dublă Red Bull, iar George Russell a terminat pe locul 3, în fața lui Carlos Sainz Jr.
START BUN PENTRU LECLERC. PROBLEME PENTRU VERSTAPPEN, HAMILTON ȘI SAINZ
Charles Leclerc a plecat din pole în cursă și a reușit să-și mențină avantajul la start față de Verstappen, plecat de pe locul 2. Toți piloții în afară de Lewis Hamilton au plecat cu anvelope soft, iar britanicul a luat startul cu compoziția medium. Însă, planurile multiplului campion mondial au fost date peste cap în primul tur după un contact cu Kevin Magnussen, pilotul Haas. Hamilton s-a ales cu o pană și a fost nevoit să intre la boxe pentru înlocui anvelopele medium cu un set de softuri.
Carlos Sainz Jr a căzut până pe locul 5 la sfârșitul primului tur și a comis o eroare în turul cu numărul 7. Greșeala spaniolului l-a retrogradat până pe locul 11 și a fost nevoit să oprească pentru un set nou de anvelope medium. Două tururi mai târziu, Verstappen avea să greșească în același loc, lucru care l-a coborât din poziția secundă pe locul 4. În tot acest timp, Leclerc a beneficiat de greșeala rivalului său și s-a îndepărtat de pluton.
DUEL EPIC ÎNTRE RUSSELL ȘI VERSTAPPEN
Greșeala lui Verstappen i-a promovat pe George Russell și pe Sergio Perez pe locurile 2 și 3. În urma unor ordine de echipă, olandezul a trecut în fața lui Perez și a început să se dueleze cu pilotul Mercedes. Însă, progresul lui Verstappen avea să fie pus la încercare din cauza unor probleme cu sistemul DRS, lucru care nu i-a permis să-l depășească pe Russell.
Cei doi au intrat la boxe în turul al 14-lea pentru a schimba pe pneuri medium.
Perez a urcat pe locul 2 și a reușit să-și mențină poziția până când a intrat la boxe în turul 18 pentru a trece pe anvelope medium. În față, avantajul lui Leclerc a fost mărit la aproape 30 de secunde și a reușit să prelungească primul stint pe softuri până în turul 22. La fel ca ceilalți, monegascul a trecut pe medium și a revenit în fața rivalilor săi.LECLERC, DE LA EXTAZ LA AGONIE
Din acel moment, Leclerc a devenit favoritul incontestabil la victorie și s-a despărțit de rivalii săi. Însă, ghinionul avea să-l lovească crunt pe monegasc în turul 27. Motorul monopostului Ferrari a pierdut putere și a fost nevoit să abandoneze. Astfel, acesta este primul abandon pentru Leclerc în 2022, iar șefia cursei a fost preluată de George Russell, presat în continuare de Max Verstappen.
Problemele cu sistemul DRS au persistat la campionul mondial en-titre. Red Bull a decis să schimbe strategia și l-au chemat în turul 29 pentru a trece pe un set de softuri. Între timp, Perez, care avea anvelope mai noi, s-a apropiat de Russell și a preluat șefia cursei în turul 31.
RED BULL, ÎN DRUM SPRE O DUBLĂ
Russell a rămas pe circuit până în turul 36, când a trecut pe un alt set de medium-uri. Perez avea să revină la boxe două tururi mai târziu, iar Verstappen a preluat conducerea. Din acest moment a început lupta pentru cel mai rapid timp pe tur, iar printre pretendenți s-a aflat și Lewis Hamilton, revenit în cărți după contactul din primul tur.
Verstappen a efectuat ultima sa oprire în turul 44, când a făcut trecerea pe medium. Perez a preluat din nou conducerea cursei, însă acesta a fost nevoit să-și lase coechipierul să-l depășească în urma unor ordine de echipă, în turul 49.
Ceva mai în spate se dădea lupta pentru pozița a patra, între Hamilton și Carlos Sainz Jr. Cei doi piloți au trecut pe softuri pentru ultimul lor stint, iar Sainz a fost depășit de Hamilton.
Însă, în penultimul tur al cursei, ambii piloți Mercedes au fost avertizați să încetinească pentru a putea ajunge la final.
Sainz a profitat de oportunitate și l-a depășit pe Hamilton pentru poziția a patra.VERSTAPPEN PREIA ȘEFIA CLASAMENTULUI
După 66 de tururi, Max Verstappen a terminat pe prima poziție și a obținut a patra victorie din acest sezon. Red Bull a luat punctajul maxim cu Perez pe locul 2 și cu cel mai rapid timp pe tur, răsplătit cu un punct bonus. Russell a completat podiumul pentru Mercedes și, după abandonul lui Leclerc, rămâne singurul pilot care a terminat toate etapele de până acum în puncte și în top 5.
În afara podiumului se află Carlos Sainz Jr pe locul 4 și Lewis Hamilton pe locul 5. Valtteri Bottas a terminat pe locul 6 pentru Alfa Romeo, în fața lui Esteban Ocon, Lando Norris, Fernando Alonso și Yuki Tsunoda. Performanța lui Alonso este remarcabilă, după ce a plecat de pe ultima poziție ca urmare a unei penalizări pentru schimbarea unor componente la motorul său.
Sebastian Vettel a terminat pe locul 11, urmat de Daniel Ricciardo, Pierre Gasly, Mick Schumacher, Lance Stroll, Nicholas Latifi, Kevin Magnussen și Alex Albon. Singurii care au abandonat au fost Charles Leclerc și Guanyu Zhou, pilotul chinez suferind de aceeași problemă ca Leclerc.
Așadar, Max Verstappen devine noul lider al clasamentului piloților, la 6 puncte în fața lui Leclerc. Olandezul obține cea de-a 24-a victorie din carieră și îl egalează pe legendarul Juan Manuel Fangio. Cu această ocazie, Red Bull preia șefia și la constructori, acolo unde are un avantaj de 26 de puncte față de Ferrari. Mercedes se situează pe locul 3, cu 120 de puncte adunate.
Următoarea etapă va avea loc săptămâna viitoare, în Monaco. Cursa cu numărul 7 a sezonului este programată pentru 29 mai.
via Formula 1
Despre Sainz numai de bine, atât poate, atât livrează, nu-i bine să-i ceri omului mai mult decât poate să ducă.
În mod normal, câștigătorul cursei ar fi trebuit să fie Perez. Dar de când există F1, există și ordinele de echipă, deci ceva normal.
Mercedes. Încă departe de cei din față, chiar dacă au îmbunătățit vizibil. Să termini la 33 secunde în urma unui Verstappen cu probleme, nu sună prea optimist.
nu sunt de acord cu dvs, folositi cuvinte mari acolo unde chiar le-ati putea ocoli, asta fiindca coechipierul lui Sainz n-a fost fost lovit de "ghinion crunt", pan' la urma *micul print* nu reusise sa acopere nicimacar jumatate din distanta cursei la momentul aparitiei acelei anomalii in functionarea grupului motopropusor Ferrari.....
D-le Safta,
sper sa nu-mi purtati ranchiuna, ma identific ca un consumator de motorsport care vrea sa creada faptul ca a posedat intotdeauna proprietatea termenilor, tocmai de aceea raman cu dilema abordarii lingvistice intr-o speta similara, si care culmea, s-a derulat pe acelasi circuit, doar ca in urma cu exact 21 de ani:
Hakkinen, aflat in aceeasi postura, de lider al cursei, abandon mecanic in ultima jumatate a chiar ultimului tur.........
https://youtu.be/emNuqd4L2NA?t=45
....in alta ordine de idei,
o mare bila neagra pentru Horner&Co,
Perez chiar nu merita, pentru nimic in lume, sa-i fie amputata VICTORIA, e traumatizant pentru F1 faptul ca astfel de *strategii* cu iz pestilential isi fac aparitia inca din primul sfert al sezonului, cu atat mai mult cu cat, la momentul respectiv, L'echec era deja la dusuri.....
Apropo de echipe profesioniste: Hamilton, "driver of The day" după ce se ruga de echipa sa-l retraga ca să "economiseasca" un motor! Atât de grijuliu era de parca aplicase pt un job de șef la magazia de motoare:))
În mod normal, pentru podium și cum a rezistat în fata lui Verst ( chiar cu drs din an în paste), Russell a fost DOTD
Horner spunea ca mai usor faci o masina rapida sa fie fiabila, decat sa faci una lenta si fiabila sa fie rapida. Exemplu : Mercedes. De sase curse se chinuie sa scoata ceva din creatura lor si de-abia se vad primele semne. Dar fiabili sunt ! Ramane sa fie si rapizi. Deci de preferat este prima varianta.
Perez a fost adus pentru adunarea punctelor la constructori și, eventual, să suplinească absența lui Verstappen de pe pistă.
Pe când va reuși Ferrari să încheie curse cu ambele mașini, să vezi surpriză, Sainz se va lupta direct cu Leclerc. :))))))
@ Costel
Trebuia sa dai varianta completa cu finalul cursei Spania 2001, cand Schumacher il consoleaza pe Hakkinen. In zilele noastre nu mai vezi asa ceva.
La fel cum, daca Verstappen avea DRS, nu mai parea Russel atat de cosos si virtuos (desi este), si poate ca il depasea pe Leclerc pe “bune”. Pacat de Sainz, chiar imi place de el.
Hamilton nu a fost rau, dar a iesit driver of the day, datorita comunitatii miloase care a votat in masa…ceva de genul, Ucraina a castigat Eurovision.
"Nu ne permitem ca astfel de lucruri sa se repete de prea multe ori"
....L'echecule, potlogar minuscul, e atat de reconfortant sa nu fie vina ta si de aceasta data, nu-i asa?!?
L'echecule, recunoaste, ieri ai scapat -printr-o grosolanie a RBR- de-o mare povara, sefia clasamentului provizoriu, postura care n-avea cum sa te reconforteze in vreun fel, ba din contra, fiindca tie-ti place sa acaparezi, din cauza unor metehne devenite celebre, doar postura de efemer sparring partner in confruntarile sezoniere ale F1, adevaratii amfitrioni ai intrecerii au fost, sunt, vor fi intotdeauna altii...
hai sa facem din Sainz un zilier?....ce zici?...iti convine?!?.....spune sincer, agreezi aceasta varianta?!?
...ai rabdare si leapada-te de sarcasm, Carlos a inceput mai greu acest sezon, doar ca-ti reamintesc esentialul, scorul este in continuare 1-0 pentru Carlos in duelul sau cu L'echec, rezultat care dainuie din 2021, sezonul 2022 e inca departe de final pentru a-si permite cineva sa ofere deznodamantul just al confruntarii interne de la Maranello.....
nu-s deloc convins, ca intr-o strategie de cursa cu doua opriri la boxe pentru L'echec, acesta chiar reusea sa castige fara niciun fel de emotie.....
de ce?....uite d-asta:
lap 9- 2 secunde diferenta intre primii doi clasati, ulterior ecartul crescand la cca 12 secunde in urma erorii de pilotaj generata de rafala de vant din T4....
lap22- L'echec iese de la boxe cu pneuri medii noi, avansul pana la Max reducandu-se la 5,5 secunde...
ce-ti spune asta?....nu cumva faptul ca L'echec a reusit sa se mentina cu softurile din grila pentru 21 de tururi, grandios stint pentru unul ca el, doar pentru ca a rulat fara sa fie afectat nu doar de dirty air, ci si pentru ca a redus masiv pace-ul dupa incursiunea in nisip a lui Max.....
strategia cu 2 opriri, conservatoare fara doar si poate, nu s-a soldat cu rezultate magulitoare pentru cei care-au optat pentru ea duminica, Bottas pe 6, Vettel pe 11, Schumacher pe 14....
sigur, cu DRS-ul nazuros la Max, lucrurile erau complicate pentru olandez in a-l anestezia pe L'echec intr-un duel direct, da' asta-i doar o presupunere, L'echec e deja notoriu pentru *succesurile* pe care nu si refuza atunci cand se afla in cockpitul unui monopost.....
scuderiafans.com/comparison-of-f1-teams-porpoising-amplitude-plots-australia-spain/
Nu avem niciun motiv sa cedam, am văzut până acum că orice se poate întâmpla anul acesta.
Nu este vorba doar de echipele mari, ci de echipele din mijlocul plutonului care se luptă cu adevărat cu rata inflaționistă, despre care auzim că ar putea creste si mai mult în a doua jumătate a anului.
Cred că FIA are datoria să aibă grijă într-o situație ca aceasta.
FIA trebuie să abordeze aceasta problema cat de curand posibil, pentru că lucruri precum facturile la energie, doar si costul vieții, vedem că cresc, si cresc exponenţial.
Și F1 nu este scutită de asta.
O vedem în transportul de marfă, care este de patru ori mai scump.
en.wikipedia.org/wiki/Seecamp#/media/File:LWS32.jpg
1 Charles Leclerc Ferrari 1:14.746 29 laps
2 Sergio Perez Red Bull 0.039s 29 laps
3 Carlos Sainz Ferrari 0.070s 28 laps
4 Max Verstappen Red Bull 0.181s 26 laps
5 Lando Norris McLaren 0.525s 31 laps
6 Pierre Gasly AlphaTauri 0.552s 33 laps
7 Daniel Ricciardo McLaren 0.626s 32 laps
8 George Russell Mercedes 0.680s 34 laps
9 Sebastian Vettel Aston Martin 0.856s 33 laps
10 Lewis Hamilton Mercedes 0.968s 29 laps
11 Yuki Tsunoda AlphaTauri 1.005s 35 laps
12 Lance Stroll Aston Martin 1.008s 26 laps
13 Fernando Alonso Alpine 1.218s 28 laps
14 Kevin Magnussen Haas 1.275s 30 laps
15 Alex Albon Williams 1.579s 38 laps
16 Esteban Ocon Alpine 1.784s 24 laps
17 Guanyu Zhou Alfa Romeo Racing 1.886s 27 laps
18 Nicholas Latifi Williams 3.183s 29 laps
19 Mick Schumacher Haas 4.105s 12 laps
20 Valtteri Bottas Alfa Romeo Racing 2 laps
Sat 28- max.26°- min. 19°- Chance of Rain12%
Sun 29- max.22°- min.18°- Chance of Rain78%
Cla Driver Chassis Laps Time Gap Interval
1 Charles Leclerc Ferrari 30 1'12.656
2 Carlos Sainz Ferrari 32 1'12.700 0.044 0.044
3 Sergio Perez Red Bull 31 1'13.035 0.379 0.335
4 Max Verstappen Red Bull 33 1'13.103 0.447 0.068
5 Lando Norris McLaren 24 1'13.294 0.638 0.191
6 George Russell Mercedes 31 1'13.406 0.750 0.112
7 Pierre Gasly AlphaTauri 32 1'13.636 0.980 0.230
8 Fernando Alonso Alpine 31 1'13.912 1.256 0.276
9 Sebastian Vettel Aston Martin 32 1'14.059 1.403 0.147
10 Yuki Tsunoda AlphaTauri 27 1'14.134 1.478 0.075
11 Kevin Magnussen Haas 32 1'14.239 1.583 0.105
12 Lewis Hamilton Mercedes 29 1'14.267 1.611 0.028
13 Valtteri Bottas Alfa Romeo 28 1'14.468 1.812 0.201
14 Alex Albon Williams 33 1'14.486 1.830 0.018
15 Zhou Guanyu Alfa Romeo 23 1'14.525 1.869 0.039
16 Lance Stroll Aston Martin 29 1'14.623 1.967 0.098
17 Mick Schumacher Haas 33 1'14.894 2.238 0.271
18 Esteban Ocon Alpine 34 1'15.216 2.560 0.322
19 Nicholas Latifi Williams 33 1'16.276 3.620 1.060
20 Daniel Ricciardo McLaren 2
Ricciardo: “No. I'm okay”
Radio: “Glad you're OK, we'll fix the car, don't panic.”
Singurii coechipieri care sunt la o distanta mai mare intrre ei, sunt vei de la Aston Martin…iar au gresit astia ceva la Lance Stroll :)
7 pozitii despart pe Vettel de Stroll
6 poztii despart pe Russell de brunetul suprem
Singurii coechipieri care sunt la o distanta mai mare intrre ei, sunt vei de la Alpine…iar au gresit astia ceva la Esteban Ocon :)
10 pozitii despart pe Fernando de Ocon
1 Sergio Perez Red Bull 1:12.476 27 laps
2 Charles Leclerc Ferrari 0.041s 29 laps
3 Carlos Sainz Ferrari 0.370s 28 laps
4 Max Verstappen Red Bull 0.405s 29 laps
5 Pierre Gasly AlphaTauri 0.734s 22 laps
6 Lando Norris McLaren 0.750s 19 laps
7 Lewis Hamilton Mercedes 0.899s 26 laps
8 Kevin Magnussen Haas 0.960s 24 laps
9 George Russell Mercedes 1.000s 26 laps
10 Fernando Alonso Alpine 1.109s 23 laps
11 Yuki Tsunoda AlphaTauri 1.169s 25 laps
12 Mick Schumacher Haas 1.351s 26 laps
13 Sebastian Vettel Aston Martin 1.362s 28 laps
14 Valtteri Bottas Alfa Romeo Racing 1.373s 25 laps
15 Alex Albon Williams 1.406s 22 laps
16 Daniel Ricciardo McLaren 1.628s 29 laps
17 Esteban Ocon Alpine 1.784s 22 laps
18 Lance Stroll Aston Martin 2.163s 20 laps
19 Guanyu Zhou Alfa Romeo Racing 2.385s 25 laps
20 Nicholas Latifi Williams 2.434s 26 laps
-----------------Q1------Q2-------Q3----Laps
1 Charles Leclerc FER 1: 12.569 1: 11.864 1: 11.376 24
2 Carlos Sainz Jr. FER 1: 12.616 1: 12.074 1: 11.601 25
3 Sergio Perez RBR 1: 13.004 1: 11.954 1: 11.629 25
4 Max Verstappen RBR 1: 12.993 1: 12.117 1: 11.666 25
5 Lando Norris MCL 1: 12.927 1: 12.266 1: 11.849 27
6 George Russell WED 1: 12.787 1: 12.617 1: 12.112 27
7 Fernando Alonso ALP 1: 13.394 1: 12.688 1: 12.247 22
8 Lewis Hamilton WED 1: 13.444 1: 12.595 1: 12.560 29
9 Sebastian Vettel AST 1: 13.313 1: 12.613 1: 12.732 28
10 Esteban Ocon ALP 1: 12.848 1: 12.528 1: 13.047 22
11 Yuki Tsunoda ATA 1: 13.110 1: 12.797 20
12 Valtteri Bottas ARR 1: 13.541 1: 12.909 17
13 Kevin Magnussen HAA 1: 13.069 1: 12.921 20
14 Daniel Ricciardo MCL 1: 13.338 1: 12.964 21
15 Mick Schumacher HAA 1: 13.469 1: 13.081 17
16 Alexander Albon WIL 1: 13.611 14
17 Pierre Gasly ATA 1: 13.660 10
18 Lance Stroll AST 1: 13.678 11
19 Nicholas Latifi WIL 1: 14.403 13
20 Guanyu Zhou ARR 1: 15.606 9
Ploaie ați spus?
Ploaie la ora cursei?
Să plouă şi cu găleata, dar orice s-ar întâmpla cu conditiile meteo, promit, voi fi competitiv.
Dacă pedepsești acest lucru în mod constant, așa cum faci la clasele de juniori, atunci va trebui sa existe o penalizare drastică si in F1 la Leclerc.
A trecut cu mașina de podul cantar. Nu au schimbat mașina, dar conform regulamentului ar trebui să fie o penalizare.
Acest lucru a fost atât de clar.
Există și alte echipe care sunt și ele în spatele lui și toată lumea este acolo interesată să urce în ierarhie.
Regulile F1 sunt stricte atunci când vine vorba de șoferii care ratează podul-cântar.
Articolul 35.1 b) prevede: „Orice șofer care nu se oprește atunci când i se cere acest lucru și apoi nu aduce mașina înapoi în garajul FIA sau dacă se lucrează la mașină înainte de a fi returnată la garajul FIA, va fi îndrumat către administratori.”