NOTĂ: Acest articol reprezintă o păcăleală de 1 aprilie. Orice asemănare cu realitate este pur întâmplătoare.
Reprezentanţii echipelor din Formula 1 au analizat în weekendul Marelui Premiu al Malaysiei o serie de schimbări ale regulamentului. Principalul scop a fost din nou reducerea costurilor, ca urmare a faptului că Lotus, Force India şi Sauber se află într-o situaţie financiară delicată.
Întrucât nu au identificat metode concrete prin care cheltuielile să fie limitate, echipele au decis să ia o măsură radicală şi să restructureze formatul unui weekend de cursă. Astfel, calificările vor fi practic desfiinţate, la fel ca şi cele trei sesiuni de antrenamente care aveau loc pe parcursul zilelor de vineri şi sâmbătă. În locul acestora va reapărea sesiunea de încălzire de 30 de minute care va avea loc în dimineaţa cursei.
Echipele înregistrează costuri de circa 7000 de euro pentru fiecare kilometru parcurs, iar estimările indică economii de circa 400.000 de euro pentru fiecare echipă la un Mare Premiu.
"Este cea mai bună metodă de a reduce costurile în Formula 1.
Fără cele 5 ore de antrenamente şi calificări, echipele vor economisi până la 8 milioane de euro anual", explică Charlie Whiting, directorul de curse al FIA.Grila de start, stabilită în ordinea inversă a clasamentului
În absenţa unei sesiuni de calificări, grila de start va fi stabilită în mod artificial. Propunerea actuală este împrumutarea sistemului din Campionatul Mondial de Raliuri, în care ordinea de start este stabilită în funcţie de clasamentul general.Astfel, piloţii se vor alinia pe grila de start în ordinea inversă a clasamentului general, element care are potenţialul de a genera curse semnificativ mai spectaculoase, întrucât piloţi precum Lewis Hamilton şi Sebastian Vettel vor fi nevoiţi să depăşească 15-20 de piloţi pentru a ajunge în ipostaza de a lupta pentru victorie.
"Nu vor mai exista curse plictisitoare în care piloţii Mercedes câştigă la pas. Este cea mai bună metodă să anihilăm avantajul lor. Sperăm ca în acest fel să încurajăm fanii să vină la curse pentru a vedea depăşiri adevărate", precizează Christian Horner, şeful Red Bull Racing.
Organizatorii Marilor Premii vor să blocheze schimbările
În ciuda impactului pozitiv asupra costurilor şi spectacolului, noile schimbări nu sunt văzute cu ochi buni de reprezentanţii circuitelor. Aceştia susţin că organizarea unui Mare Premiu într-o singură zi va genera o scădere semnificativă de venituri, întrucât fanii vor plăti accesul doar pentru ziua de duminică."Este absurd. Ce interes avem să organizăm un Mare Premiu dacă fanii vor plăti bilete doar pentru ziua de duminică? Nu ne vom acoperi nici măcar 10% din taxa de participare în Formula 1. Fie vom fi nevoiţi să creştem preţurile la circa 300 de euro pentru cursă, fie îl convingem pe Bernie Ecclestone să cedeze veniturile din publicitate", a declarat Vicenc Aguilera, preşedintele circuitului de la Barcelona.
Pentru a intra în vigoare, schimbările propuse de echipe trebuie aprobate de Consiliul Mondial al FIA, care se va reuni în 10 iulie în Mexico City.
Nu mai bine se desfiinteaza F1? Ca se reduca drastic cheltuielile.
Ca si articolul anterior.
Frumoase glume totusi...:))))
Dar in cazul in care chiar este pe bune propunerea, Mister Christian Horner ar trebui sa concureze in MP al Australiei alaturi de Alonso.
(din cate se vede in articol este de acord cu ideea, sunt curios daca aceasta propunere venea acum 3 ani ce ar fi raspuns?!). Mai iesea Vitelusul campion daca ar fi plecat de pe ultimul loc in toate cursele?!!!
Dar e o pacaleala buna...sau ?! :))))))))))