După o pauză care a durat aproape o lună, Formula 1 a revenit în acțiune pe Circuit of the Americas, pentru Marele Premiu al Statelor Unite. În acest weekend am avut și o cursă de sprint, câștigată de Max Verstappen. Victoria în cursa mare de duminică i-a revenit lui Charles Leclerc, care a obținut a 3-a sa victorie din acest sezon.
LECLERC CÂȘTIGĂ 3 LOCURI ÎN PRIMUL VIRAJ
La start, Lando Norris, plecat din pole position, a încercat să-și apere poziția față de Max Verstappen, plecat de pe locul 2. Triplul campion mondial a venit rapid pe interiorul britanicului de la McLaren pentru a-l depăși în primul viraj. Însă, cei doi au ieșit larg, iar asta i-a permis lui Charles Leclerc, plecat de pe locul 4, să depășească 3 mașini în primul viraj, cele pilotate de Sainz, Norris și Verstappen. Monegascul de la Ferrari a devenit lider în primul tur și a început încet dar sigur să se distanțeze de restul plutonului.
Astfel, după primul viraj, Leclerc era acum lider, cu Verstappen pe locul 2 și Carlos Sainz Jr pe locul 3, după ce a reușit și el să treacă de Lando Norris, căzut acum pe locul 4. Mai târziu în același tur, Verstappen a fost pus sub presiune de spaniolul de la Ferrari, care a încercat să treacă de olandez în virajul 12. Verstappen și-a păstrat poziția în fața lui Sainz.
ABANDON PENTRU LEWIS HAMILTON
Ceva mai în spate, Lewis Hamilton, plecat de pe locul 18, a reușit să urce până pe locul 12 după primele două tururi. Cursa fostului campion mondial avea să fie una scurtă. În cel de-al treilea tur, Hamilton a pierdut controlul monopostului său Mercedes și a ieșit în decor pe pietriș. Cu monopostul împotmolit, Hamilton a fost silit să abandoneze. Din cauza incidentului, cursa a fost neutralizată cu Safety Car.
Neutralizarea cursei a durat două tururi. La restart, Verstappen s-a apropiat amenințător de Leclerc, însă monegascul de la Ferrari și-a păstrat poziția în fața olandezului de la Red Bull. Câteva tururi mai târziu, Carlos Sainz Jr anunța pe radio că monopostul său Ferrari nu are putere la ieșirile din viraje și că simțea și un miros de benzină în cockpit. Pentru câteva momente, părea că spaniolul se îndrepta către un abandon, însă problema a fost rectificată prin schimbarea unei setări la volan.
Nici Verstappen nu era lipsit de probleme.
Echipa Red Bull l-a informat pe triplul campion mondial de o problemă la monopostul său. Chiar și cu această problemă, ritmul lui Verstappen a rămas constant.Mai în spate, George Russell, plecat de pe linia boxelor, l-a depășit pe Valtteri Bottas, însă l-a împins în afara circuitului. Pentru manevra asta, britanicul de la Mercedes a primit o penalizare de 5 secunde.
Prima rundă de opriri era deja în derulare în mijlocul plutonului. În turul 22, Carlos Sainz a fost primul pilot fruntaș care a trecut la boxe pentru a schimba anvelopele de compoziție medie cu unele noi, de compoziție dură. Oprirea lui Sainz a fost o încercare de undercut asupra lui Verstappen. Olandezul a intrat la boxe 3 tururi mai târziu și a ieșit în spatele lui Sainz. Strategia Ferrari a funcționat.
A urmat și liderul cursei, Leclerc, care a schimbat și el de pe medium pe hard. Monegascul a revenit pe circuit pe locul 3, în spatele piloților McLaren, care încă nu opriseră. Norris era acum lider, cu Oscar Piastri pe locul 2. Leclerc l-a prins din urmă pe australianul de la McLaren grație anvelopelor sale mai aderente.
După un stint mai lung, Lando Norris a intrat și el la boxe în turul 32 pentru a trece pe hard-uri. Britanicul a ieșit pe circuit pe locul 5, în spatele lui Verstappen. Norris avea acum 6.3 secunde de recuperat față de olandez, însă avea acum avantajul unor anvelope mai noi cu 6 tururi față de cele ale lui Verstappen.
NORRIS ÎL DEPĂȘEȘTE PE VERSTAPPEN ÎN AFARA CIRCUITULUI
Monopostul Red Bull RB20 nu se simțea deloc bine pe anvelopele de compoziție dură. Max Verstappen s-a plâns pe radio că nu poate să atace mai mult cu aceste anvelope, în timp ce Norris începea rapid să-l prindă din urmă. Au urmat apoi tururi la rând în care cei doi pretendenți din acest sezon pentru titlu s-au duelat foarte strâns. Norris a reușit să intre în raza DRS a lui Verstappen, însă olandezul s-a dovedit a fi extrem de greu de depășit.
Manevra de depășire a venit cu doar 5 tururi rămase în cursă. La finalul celei de-a doua linii drepte, Norris a ajuns roată la roată cu Verstappen și a încercat să-l depășească pe exteriorul virajului 12. Verstappen s-a apărat cu o frânare târzie, care i-a scos pe ambii piloți în afara circuitului.
Exact în acel moment, Norris l-a depășit pe Verstappen pentru locul 3.
McLaren nu i-ar fi transmis lui Norris să cedeze poziția înapoi lui Verstappen și a ales să riște o penalizare, care a venit în ultimul tur. Britanicul a primit o penalizare de 5 secunde, lucru care avea să-l coste locul 3 în cursă.
PRIMA DUBLĂ FERRARI ÎN SUA DUPĂ 18 ANI
La finalul celor 56 de tururi, Charles Leclerc a câștigat detașat, cu un avans de 8.5 secunde în fața coechipierului său, Carlos Sainz. Datorită penalizării, Max Verstappen a urcat pe locul 3, în timp ce Norris a căzut înapoi pe locul 4, la doar 9 zecimi de secundă în spatele olandezului. Pe locul 5 a fost Oscar Piastri, urmat de George Russell (6), Sergio Perez (7), Nico Hulkenberg (8), Liam Lawson (9) și Franco Colapinto (10).
Dubla celor de la Ferrari este prima în Statele Unite după 18 ani. Ultima dată când Ferrari a terminat pe primele două locuri în această țară a fost în 2006, la Indianapolis, atunci când Michael Schumacher a câștigat în fața lui Felipe Massa.
VERSTAPPEN SE DISTANȚEAZĂ DE NORRIS ÎN CAMPIONAT
După Marele Premiu al Statelor Unite, Max Verstappen are acum 354 de puncte. În acest weekend, olandezul a reușit să câștige 5 puncte în fața lui Norris, ceea ce înseamnă că diferența dintre cei doi piloți este acum de 57 de puncte cu doar 5 curse rămase. În același timp, Lando Norris este amenințat de Charles Leclerc, care se află pe locul 3, la doar 22 de puncte în spate după această victorie. Oscar Piastri este pe locul 4, cu 247 de puncte, iar Carlos Sainz Jr se află pe locul 5, cu 215 puncte.
În clasamentul constructorilor, McLaren are acum 544 de puncte și un avantaj de 40 de puncte în fața celor de la Red Bull. Echipa austriacă este acum amenințată și de Ferrari, care se află la doar 8 puncte în spatele campionilor mondiali și la 48 de puncte în spatele McLaren.
Nu este timp de pauză, deoarece urmează Marele Premiu din Mexico City. Cursa va avea loc în 27 octombrie.
via Formula 1
Ferrari au fost de nebatut ieri.
Norris trebuie sa isi imbunatateasca stilul combativ, daca vrea devina campion mondial. Materialul clar este acolo, mai trebuie doar ajustat. La performantele pe care McLaren le are in acest moment fata de Red Bull, trebuia sa fie o formalitate depasirea lui Verstappen.
Russell a fost performerul zilei - a facut multe depasiri. Dar penalizarea de 5 secunde dupa ce l-a depasit pe Bottas mi s-a parut inexplicabila. Absolut gratuita aceasta penalizare.
Si ca tot vorbim de penalizari, FIA trebuie sa ia masuri in ceea ce priveste aplicarea regulilor. La Russell se da penalizare, dar la Verstappen-Norris in primul viraj nu se da pt "forcing another driver out of the track", de asemenea lui Norris cand a schimbat directia pe franare foarte tarziu tot in primul viraj nu stiu sa i se fi intamplat nimic. Absolut haotice anumite decizii ale stewarzilor, nimeni nu mai intelege nimic. Este ca hentul in careu in fotbal: ba este, ba nu este, ba este doar daca... :))
Cheers si sa aveti o saptamana faina. Urmeaza Mexic!
Turul 1, virajul 1 - Ei bine, Verstappen nu a ieșit de pe pistă. A fost un joc corect.
Pentru mine, a fost foarte clar, surclasarea adversarului a fost făcută în afara pistei, iar regulile sunt foarte stricte.
A fost o penalizare pentru asta și ar fi putut exista o penalizare si pentru deplasarea în frânarea catre virajul unu, și ar fi putut fi alta penalizare pentru multiplele depasiri ale limitelor pistei la Norris.
McLaren chiar nu are pentru ce sa se lamenteze."
(The Dallas Morning News)
Pentru incidentul din prima curba trebuia penalizat asa cum au fost ceilalti. Depasirea lui Noris a fost clar in afara circuitului, dar baiatu' lu' tac'su era tot in afara, el fiind cel care a cauzat ambele iesiri!
Cat timp RBR era masina dominanta, olandezul se comporta decent, cand nu mai are cu ce, redevine cocalarul de acum cativa ani! Dar vina este a FIA, care iacaii tot face cadouri!
La USGP 2017, când l-am depășit pe Kimi Raikkonen în ultimul tur pentru a pretinde locul al treilea, dar s-a considerat că am câștigat un avantaj ieșind in afara pistei, astfel că am suferit o penalizare de cinci secunde care m-a coborât pe locul patru.
Astfel mi-am pierdut prezenta pe podium."
(Planet F1)
Doar ca acest lucru nu s-a întâmplat.
McLaren, crezând că Lando a câștigat apexul și ca are dreptul la poziție, nu i-au transmis lui Norris că trebuie să renunțe la locul castigat.
Decizia comisarilor a arătat că McLaren nu a identificat corect problema cheie în joc: dacă Norris a fost în frunte la apex.
Dar n-a fost.
Norris nu era nicimacar la acelasi nivel cu mașina lui Verstappen la apexul virajului 12.
Erată:
Aproape toată lumea știe
(Motors Addict)
Nu am împins pe nimeni afară .
Nu ne-am atins.
Este o cursă.
A existat un spatiu liber în interior, așa că m-am dus la el. Acest prim viraj este foarte larg, așa că îți oferă multe șanse să mergi foarte larg sau să încerci să mergi foarte strâns.
Am ales acea variantă și am ieșit tot pe locul al doilea!
Am început al doilea, am ieșit al doilea din T1. De data aceasta, desigur, a fost Charles în față.
Lando trebuie sa inteleaga ca nu mai suntem la grădiniță."
(Canal +)
Dacă performanța lui Checo nu este bună, chiar și contractele sunt inutile.
La sfârșitul sezonului, ne vom așeza la masa împreună și vom decide cine este cel mai bun coechipier pentru Verstappen la Red Bull.
După 19 runde, Perez a marcat 150 de puncte, comparativ cu cele 354 de puncte ale coechipierului său. Putem argumenta că, din cauza lui Perez, Red Bull este la 40 de puncte în spatele lui McLaren în campionatul constructorilor. "
(F1 Insider)