Formula 1: Charles Leclerc, victorie istorică la Monaco! Max Verstappen, pe locul 6

de Tiberiu Safta
Luni, 27.05.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Charles Leclerc a câștigat Marele Premiu de la Monaco, fiind primul monegasc din istoria Formulei 1 care câștigă cursa de casă. Pe podium au fost Oscar Piastri și Carlos Sainz Jr, în timp ce Max Verstappen, liderul clasamentului, a terminat pe locul 6.

A 8-a cursă a sezonului 2024 de Formula 1 a avut loc la Monaco, cea mai prestigioasă cursă a anului. Pentru prima dată în cei 74 de ani de existență ai Formulei 1, un pilot monegasc a reușit să câștige această cursă. Charles Leclerc a obținut cea mai grozavă victorie din carieră, cu o cursă condusă cap coadă și cu o strategie cât se poate de simplă: să meargă cât mai încet posibil fără a fi depășit pentru a-și proteja anvelopele.

CALIFICĂRI: LECLERC, CEL MAI RAPID

Înainte de cursa mare au avut loc calificările, cele mai importante din tot sezonul. Datorită circuitului care nu permite depășiri prea multe, poziția la start este întotdeauna crucială la Monaco. În calificări, Leclerc a obținut un pole position senzațional și avea să împărtășească prima linie cu Oscar Piastri. Este pentru prima dată în acest sezon când Max Verstappen nu a avut cel mai bun în calificări, olandezul forțat să se mulțumească doar cu locul 6 pe grilă. În fața sa mai erau Carlos Sainz Jr pe 3, Lando Norris pe 4 și George Russell pe 5. Imediat în spatele lui Verstappen era vechiul său rival, Lewis Hamilton.

Deși calificările nu au fost cele mai bune pentru Verstappen, se putea și mai rău. Sergio Perez a fost eliminat în Q1, după ce a reușit să se califice doar pe locul 18. Mexicanul avea să plece în cursă de pe locul 16 după ce ambii piloți Haas au fost descalificați din cauza unei aripi spate neregulamentare.

STEAG ROȘU ÎN PRIMUL TUR

Pentru cursă, primii 4 piloți au ales să plece cu anvelopele medium, în timp ce Russell, Verstappen și Hamilton au ales anvelopele hard. La start, Leclerc și-a menținut avantajul în primul viraj. Coechipierul său, Sainz Jr, a încercat să treacă de Oscar Piastri, însă s-a ales cu pană pe roata din stânga față după un contact cu australianul de la McLaren.

Din fericire pentru Sainz, un incident în spatele său avea să-i salveze cursa. Sergio Perez a fost implicat într-un accident violent cu piloții Haas, iar asta a dus la oprirea cursei. Înainte ca steagul roșu să fie scos, a mai fost un incident și între piloții Alpine înainte de intrarea în tunel.

Esteban Ocon, aflat pe interiorul coechipierului său, Pierre Gasly, l-a atins cu partea din spate a monopostului său și a avariat suspensia. Gasly nu s-a ales cu daune, însă pentru Ocon, cursa lui s-a terminat.

În timpul neutralizării, piloții din față au ales să schimbe pe anvelopele de cea mai dură compoziție, în timp ce Russell, Verstappen și Hamilton au trecut pe medium.

După o oprire care a durat 40 de minute, cursa a fost reluată cu un nou start de pe loc. Din nou, Leclerc a avut un start perfect și a rămas lider în fața lui Piastri, Sainz, Norris, Russell, Verstappen și Hamilton. De această dată, primul tur a fost parcurs fără incidente.

O CURSĂ FĂRĂ OPRIRE PENTRU PRIMII 4

Odată cu schimbarea de anvelope în timpul steagului roșu, strategia pentru Charles Leclerc era una extrem de simplă: protejarea anvelopelor până la finalul cursei, fără oprire la boxe. Astfel, monegascul de la Ferrari a mers într-un ritm foarte lent pentru a proteja pneurile sale dar și pentru a ține plutonul cât mai compactat pentru a nu oferi altor piloți un ecart care să le permită un pitstop fără pierderi de poziții.

Primii 4 piloți au mers, pe aproape tot parcursul cursei, lipiți unul de altul. În ciuda acestui lucru, nu s-a ivit nicio ocazie reală de depășire.

În spatele primilor 4, Russell a mers într-un ritm și mai lent și se distanțase la peste 13 secunde față de Lando Norris pe locul 4. Verstappen a adoptat și el o strategie de protejare a anvelopelor, însă el avea în calcul să treacă la boxe.

Singurele depășiri ale cursei au avut loc în plutonul din spate, acolo unde Valtteri Bottas l-a depășit pe Logan Sargeant, iar Lance Stroll a depășit doi piloți după ce acesta a fost nevoit să intre la boxe din cauza unei pene.

OPRIRI FĂRĂ EFECT PENTRU VERSTAPPEN ȘI HAMILTON

În clasamentul primilor 10 piloți, numai Hamilton și Verstappen au efectuat opriri la boxe. Hamilton a fost primul care a oprit, de pe locul 7, fiind urmat un tur mai târziu de Verstappen. Pozițiile au rămas aceleași ca înainte de opriri.

Practic, cursa a fost lipsită de acțiune, iar pentru Leclerc, victoria era ca și asigurată.

În ultimele 10 tururi, monegascul s-a distanțat de Piastri, iar în ultimul tur, ecartul dintre cei doi era deja la peste 8 secunde.

VICTORIE ISTORICĂ PENTRU LECLERC

După 78 de tururi lungi, Charles Leclerc a câștigat Marele Premiu de la Monaco. El este primul monegasc din istoria Formulei 1 care câștigă o cursă de casă și primul monegasc care câștigă această cursă după 93 de ani, atunci când Louis Chiron a câștigat Marele Premiu de la Monaco în 1931. Pe locul 2 a venit Oscar Piastri, iar podiumul a fost completat de Carlos Sainz Jr. Această victorie este și prima pentru Ferrari în principat din 2017.

Chiar dacă Max Verstappen a terminat doar pe locul 6, olandezul își păstrează poziția de lider în campionat și ajunge la 169 de puncte. Diferența dintre el și Leclerc pe locul 2 este acum de 31 de puncte. Lando Norris este pe locul 3 în clasament, cu 113 puncte, fiind în fața lui Carlos Sainz Jr pe 4 (108 puncte) și Sergio Perez pe 5 (107 puncte).

În clasamentul constructorilor, Red Bull conduce cu 276 de puncte, însă Ferrari vine din urmă, echipa italiană având 252 de puncte. Pe locul 3 este McLaren (184 de puncte), urmat de Mercedes pe locul 5 (96 de puncte).

O performanță notabilă a fost cea a lui Alex Albon, care a terminat pe locul 9 și a adunat primele puncte, atât pentru el, cât și pentru Williams. Asta înseamnă că doar echipa Kick Sauber este singura fără puncte în acest sezon.

Rezultatul final al Marelui Premiu de la Monaco arată astfel: Leclerc (1), Piastri (2), Sainz (3), Norris (4), Russell (5), Verstappen (6), Hamilton (7), Yuki Tsunoda (8), Albon (9), Pierre Gasly (10), Fernando Alonso (11), Daniel Ricciardo (12), Valtteri Bottas (13), Lance Stroll (14), Logan Sargeant (15) și Zhou Guanyu (16).

Următoarea cursă va fi Marele Premiu al Canadei, care va avea loc în weekend-ul 7 – 9 iunie.

via Formula 1

Comentarii (12)

  • Sunt fan Ferrari, sunt fan Leclerc, mă bucură foarte tare victoria de ieri, dar pe bune, cursa asta chiar nu are ce căuta în calendarul F1, ceva mai plictisitor rar îți este dat să vezi ! Circuit prea îngust, prea sinuos, mașini prea mari, totul egal cu zero posibilități de depășire, deci zero spectacol. Plus că să mergi de după primul tur până la sfârșit cu același tren de pneuri ...
    6 1
  • FIA Spokesman
    Doar marii campioni sunt sunt hărăziţi să zămislească acele recorduri complet inaccesibile muritorilor de rand.
    Charles Leclerc a rescris, cu litere de aur, istoria acestei discipline, fiind deopotriva si principalul beneficiar al unui element nemaivazut.
    Primii 10 au început și au terminat Monaco GP 2024 în aceeași ordine, ceea ce nu s-a mai întâmplat până acum în istoria Formulei 1.

    Pe cale de consecinta, FIA, ca organism viu, urmareste indeaproape evenimentele recent incheiate si este pe deplin pregatita sa reactioneze in consecinta, reunindu-se intr-o sedinta de urgenta in cursul zilei de maine pentru a lua in discutie introducerea cronometrarii nu doar cu 4, ci cu 5 ZECIMALE.
    De ce ?
    Am intampinat dificultati deosebite, evident, generate de ritmul "draconic", in a identifica acea acurate a departajarii pilotilor cu privire la punctul oferit pentru Fastest Lap.
    2 2
  • petrush
    circuit ingust,fara esapari,periculos si anost.
    bravo leclerc.
    nu stiu daca un alt castigator a mai fost laudat ca leclerc la antena .
    3 0
  • Statisticianu'
    Numai datorita aportului incontestabil al lui Leclerc, care a impus un ritm inferior pana si monoposturilor din F3, George Russell a reusit o performanta incredibila, bifand, en fanfare, un alt record pentru F1, 77 de tururi parcurse nu pe pneuri dure(C3), ci pe pneuri medii(C4).

    Antal Putinică, catalogat pe buna dreptate
    "Salvatore Della Patria" pentru Romania in urma cu doua luni, si, cel mai probabil, răvășit de dinamica impresionanta a cursei, a comis o *nefacută* cat este el de mare, afirmand ca Russell a parcurs 300 km. cu acelasi tren de pneuri, aspect pe deplin fals, toate cele 78 de tururi din Monaco insumand doar 260 km.
    0 3
  • Halal moment mi-am ales sa ma reapuc de vizionat F1 ! Nici în cele mai rele vise nu credeam ca o sa ajungă în halul asta F1. O rusine pt istoria acestei competiții ! Trebuie sa facă ceva , cel puțin în ceea ce priveste acest circuit , nu-si mai are locul în actuala configurație, e penibil !
    4 0
  • George Simion
    a avut noroc ferrari. dar urmeaza din nou ca max si mclaren sa le arate cum se zboara.
    5 1
  • Festina lente
    Citez:"Charles Leclerc a obținut cea mai grozavă victorie din carieră... cu o strategie cât se poate de simplă: să meargă cât mai încet posibil fără a fi depășit pentru a-și proteja anvelopele."
    Acum intelegem strategia lu' Freddy de anul acesta:numai fraierii merg repede si consuma seturi scumpe de anvelope, noi am mers incet tot sezonul pentru a pregati "cea mai grozava" victorie si am facut si economie la buget!
    4 0
  • Corect… felicitări Leclerc, sper să vedem ceva acțiune pe un circuit adevărat.
    Monaco, nu are ce căuta în calendar. Mai stupefiant este și numărul mare de spectatori, ce dreq au văzut? Culmea snobismului, altceva nimic.
    Este singura cursă la care nu mă uit… un rezumat de 5 minute care include și calificările este peste cap.
    4 2
  • Diana Șosoacă
    Dutz
    Aveam alte așteptări de la tine.
    Ai dat cu piciorul unei ocazii unice.
    Era cel mai potrivit moment sa realizezi o departajare clara, cu toate beneficiile oferite spectatorilor & telespectatorilor de, pe de o parte, Indy 500 și, pe de alta parte, veritabila clismă mediatică care ne-a fost oferita noua, europenilor, de catre FORMULA1 in acelasi week-end.

    P.S. Cine se scuză, se acuză !
    0 2
  • Excepțional ultim tur la Indy 500 ;)
    2 0
  • Perez te rugam frumos ....lasa-ne!
    0 2
  • Antonio Perez Garibay
    "Checo va conduce cu siguranță încă 10 ani cu Max în aceeași echipă și, în acești urmatori 10 ani alaturi de Red Bull, Checo ar putea câștiga un campionat mondial.
    Îmi place că fiul meu concurează cu cel mai bun pilot din lume, iar cel mai bun pilot din lume este în prezent Max Verstappen."
    ( GP Blog)
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru