Înaintea startului noului sezon de Formula 1, Charles Leclerc a anunțat că și-a prelungit contractul cu Ferrari. Astfel, pilotul monegasc va continua să piloteze pentru echipa italiană și după sezonul 2024, însă detalii cu privire la durata noului contract nu au fost dezvăluite. Tot ce se cunoaște este faptul că Leclerc va rămâne la Ferrari pentru mai multe sezoane.
„Sunt foarte încântat să știu că voi purta combinezonul Scuderia Ferrari pentru următoarele sezoane care vin”, a declarat Leclerc. „Visul meu rămâne acela de a deveni campion mondial cu Ferrari și sunt sigur că în anii care vor veni ne vom bucura de momente bune împreună și îi vom face fericiți pe fanii noștri”, a mai adăugat pilotul monegasc.
Leclerc va începe al șaselea său sezon la Ferrari în 2024 și îl va avea în continuare coechipier pe Carlos Sainz Jr. Contractul spaniolului expiră la finalul acestui an.
via Formula 1
Charles Leclerc 2023 • 19 milioane USD
Salariu: 14 milioane USD | Bonusuri: 5 milioane USD
forbes.com/sites/brettknight/2023/11/29/formula-1s-highest-paid-drivers-2023/?sh=23b15f9463ff
Așa că va deveni învinsul simpatic în viitorul previzibil.
Diversele nume de șasiu ale Ferrari în ultimii 10 ani:
2014: F14 T
2015: SF15-T
2016: SF16-H
2017: SF70H (sărbătorind cea de-a 70-a aniversare a Ferrari ca producător auto)
2018: SF71H
2019: SF90 (sărbătorind cea de-a 90-a aniversare a Ferrari ca companie)
2020: SF1000 (sărbătorind cel de-al 1000-lea Mare Premiu al Ferrari la Marele Premiu al Toscanei 2020)
2021: SF21
2022: F1-75 (Sărbătorind cea de-a 75-a aniversare a Ferrari ca producător de automobile)
2023: SF-23
După ce a fost numit cod Project 676 pe parcursul iernii, noul monopost a fost botezat cu puțin peste două săptămâni înainte de data sa oficială de lansare, SF-24.
Potrivit jurnalistului, pilotul spaniol „ar fi și el gata să semneze”, dar o sincopa a apărut în considerațiile Ferrari: „Carlos Sainz este ambițios, lucrează asiduu pentru a câștiga titlul mondial.
Dar această tenacitate devine o problemă la un Ferrari care este centrat pe Leclerc, o poziție niciodată admisă și care, în plus, nu este scandaloasă.”
În special, se explică că Fred Vasseur s-a rigidizat, adoptând linia președintelui Elkann, care vrea o echipă cu un singur lider, iar acest lider trebuie să fie Charles Leclerc.
Corriere dello Sport a scris că „negocierea s-a complicat, așadar, și astăzi nu am paria nicio centima pe o reînnoire iminentă”.
Gândurile directorului echipei Frederic Vasseur se află la Oliver Bearman, ca viitor coechipier al lui Charles Leclerc.
Dar înainte de Bearman, va fi un gol de umplut timp de cel puțin doi ani.
Scuderia Ferrari a furnizat un SF-23 dar si un SF-75 pe care cei doi piloți principali au testat pe rând compușii și construcțiile pe care Pirelli le experimentează pentru a defini anvelopele 2025.
Și-a făcut debutul cu o mașină de Formula 1 tocmai Arthur Leclerc , care va conduce un SF-75, monopost din urma cu doi ani.
Astazi dupa amiaza, Charles Leclerc va fi pe SF-23, iar Carlos Sainz va lua volanul mașinii din 2022 in cursul dimineații. După-amiaza, cei doi șoferi vor schimba cockpit-urile.
Programul de lucru s-a concentrat pe compararea diferitelor soluții, atât în ceea ce privește compușii, cât și construcțiile, cu scopul final de a reduce supraîncălzirea anvelopelor.
Tururile insumate parcurse ieri la Montmelo au fost 139, puțin mai mult decât distanța echivalentă a două GP: pilotul spaniol a parcurs 79 de tururi, în timp ce monegacul a acumulat 60.
Cel mai bun timp al lui Carlos a fost 1'15”610, iar al lui Charles 1’16” 097. Compararea timpilor pe tur nu este semnificativă, deoarece Sainz și Leclerc nu au condus niciodată în condiții egale, efectuând un test „orb” pentru echipa Ferrari.
Pe ce ma bazez ?......Am încă multă încredere în Ferrari. În a doua parte a sezonului 2023, au fost mult mai buni decât sugerează rezultatele.”
Ideea de bază a monegascului este simplă: să se lege de Calul Cabrat pe termen lung. Scopul este semnificativ, având în vedere că aspirația vizează deschiderea unui ciclu câștigător din 2026 încolo, mandat în care Frederic Vasseur este convins că poate schimba narațiunea recentă a Formulei 1. Toate acestea ținând cont de faptul că, deși ar putea învinge Red Bull inainte de modificarea regulilor, avantajul acumulat de RBR rămâne totusi destul de mare în acest moment.
Tocmai din acest motiv, cu o strategie de planificare în mână, ținta cea mai realistă este să se prezinte la începutul sezonului 2026 cu cea mai bună mașină din domeniu și, de fapt, să creeze o „eră competitivă” hotărât diferită fata de cea actuală.
Asta având în vedere că până atunci, toți acei tehnicienii recrutați, inclusiv Loic Serrá , o figură marcantă din Franța si braconat de la Mercedes, vor fi operaționali.
Într-un astfel de context, deși Charles Leclerc a jurat „dragoste eternă” pentru echipa roșie și dorința lui de a rămâne si de a fi încoronat campion mondial cu Ferrari, este clar că ar putea fi prezentă, fără îndoială, o clauză de reziliere. La urma urmei, în aceste cazuri, într-o lume competitivă și elitistă precum nivelul de vârf al sportului cu motor, nu este nimic nou, chiar și în ceea ce privește alți piloți.
Din câte știm, Max Verstappen însuși are unul, la fel ca Lando Norris, care, la fel ca Charles Leclerc, visează să conducă McLaren la triumf, învingându-i pe campionii mondiali în vigoare. Cunoașterea detaliilor unui contract de F1 este foarte complicată. Acestea sunt informații extrem de confidențiale pe care nimeni nu le dezvăluie publicului. Cu toate acestea, putem argumenta că în cadrul „alianței stipulative” semnată de Charles Leclerc ar putea fi prezentă o clauză. Un fel de „ieșire convenabilă” din Maranello.
Toate acestea, ținând cont de faptul că echipa italiană, fiind parte la chestiunea contractuală și cu siguranță nu naivă, ar fi trebuit să evalueze cu atenție scenariul mult vorbit în ultima săptămână privind reînnoirea pilotului Ferrari. Un context care ar trebui să aibă loc doar în condiții clar predefinite. Asta pentru că, evident, Ferrari ar fi căutat să se protejeze cât mai mult posibil pentru viitorul apropiat.
Cu alte cuvinte, pentru a simplifica conceptul cât mai mult posibil: Charles ar trebui să poată beneficia de o clauză de părăsire a echipei Ferrari, fără a răscumpăra opțiunea pentru cei doi ani suplimentari prevăzuți în contractul său care include un 3+2 (fix). + variabilă) aranjament. Asta dacă mașina Ferrari din 2026, anul în care va intra în vigoare noua era de reglementare, nu poate concura pentru victorii. Vorbim despre un număr prestabilit de victorii de etapă, nu despre un triumf irizat care ar readuce titlul la Maranello.