Formula 1 a ajuns în cea de-a șasea etapă a sezonului din 2022 în Spania, la circuitul Barcelona-Catalunya. Charles Leclerc, pilotul Ferrari și liderul clasamentului, va pleca din pole în cursa programată duminică. Monegascul a fost singurul pilot care a coborât sub 1 minut și 19 secunde pe tur și obține, astfel, al patrulea său pole din acest sezon. Cu toate acestea, ultima repriză a calificărilor nu a fost fără incident pentru Leclerc. Acesta s-a răsucit la prima încercare în Q3, dar a recuperat la cea de-a doua încercare pentru a stabili un timp mai rapid cu 3 zecimi de secundă decât rivalul său la titlu, Max Verstappen.
Pilotul Red Bull stabilise, inițial, cel mai rapid timp în Q3. Însă, campionul mondial a avut probleme cu sistemul DRS al monopostului RB18, lucru care i-a ruinat șansa de a-și îmbunătăți timpul. El va pleca în cursă de pe locul 2, în fața lui Carlos Sainz Jr, al doilea pilot Ferrari.
Mercedes, care a avut un început slab de sezon, dă semne de speranță fanilor săi.
George Russell va pleca de pe locul 4, în timp ce Lewis Hamilton va pleca de poziția a șasea. Între cei doi piloți Mercedes s-a strecurat Sergio Perez, al doilea pilot Red Bull. Valtteri Bottas va pleca de pe locul 7 pentru Alfa Romeo, în fața lui Kevin Magnussen pe 8, Daniel Ricciardo pe locul 9 pentru McLaren și Mick Schumacher pe poziția a zecea. Este pentru prima dată când ambele mașini Haas intră în Q3 și prima apariție din carieră pentru Schumacher în top 10.
Însă, pilotul german a fost ajutat de o greșeală comisă de Lando Norris în cea de-a doua sesiune. Pilotul McLaren se calificase, inițial, în Q3, însă, timpul său a fost șters după ce a depășit limita pistei, lucru care l-a retrogradat pe locul 11. În spatele său se află Esteban Ocon pentru Alpine, cei doi piloți Alphatauri, Yuki Tsunoda și Pierre Gasly, iar locul 15 este ocupant de chinezul Guanyu Zhou pentru Alfa Romeo.
Aston Martin a avut o prestanță dezamăgitoare, cu Sebastian Vettel pe 16 și Lance Stroll pe 18, în ciuda unor upgrade-uri tehnice care au stârnit controverse din partea Red Bull. Poate cel mai dezamăgit pilot este Fernando Alonso, care va pleca doar de pe locul 17 în cursa de casă și cu mult în spatele coechipierului său francez.
Ultima linie a grilei este ocupată de piloții Williams, cu Alex Albon în fața lui Nicholas Latifi.Așadar, Charles Leclerc reușește să obțină al patrulea pole în primele 6 etape din acest an. Mai mult, acesta reprezintă al 13-lea pole din cariera monegascului și s-a apropiat la doar un singur pole distanță față de rivalul său, Verstappen.
Marele Premiu al Spaniei va avea loc duminică, 22 mai. Cursa este programată să înceapă la ora 16, ora României.
via Formula 1
Nu va fi atât de ușor pentru noi mâine în cursa împotriva Ferrari, care au îmbunătățit mult astăzi în ceea ce privește ritmul de cursă.
Mâine ne vom lupta exclusiv cu Ferrari.
De ce?
Cred că Max va fi puțin prea rapid pentru noi.
Am crezut ca Perez s-a mai apropiat de Verstappen. Aiurea, ceva mai bine decat Sainz, dar tot cam un zona stersului pe jos..
Mai pe la mijloc, Georgica a inceput sa-l bata pe Hammerica si-n calificari ... se-ntrevede postman-ul cu pensia ?
La coada, Vettelica a avut anul trecut un Mercedes verde ... degeaba ... acum are un Red Bull verde ... tot degeaba !
Cand i-au copiat pe Red Bull, cei de la Aston n-au gasit si manualul de utilizare ...
Nu o fi Sainz la nivel maxim (din primul an la Ferrari Leclerc nu stia ca o curba se ia folosind covrigul +nu trec 2-3 curse fără sa ne arate ca este ....ca la inceput), dar nici monegascul nu a dovedit ca are calități de campion mondial. Este deja un pilot experimentat, are un monopost de top dar tot nu s-a maturizat și nu face fata presiunii, de aceea inca face multe greșeli de începător. Dacă la asta adaugi ca echipa italiana este la ani lumina de RBR și MBZ în privința managementului și strategiei de cursa, nu exista motive obiective pentru a paria pe leclerc. Daca îți place riscul excesiv, o poți insa face, sperând ca fiabilitatea sa ii incurce in continuare pe RBR și Mercedes sa nu revină.
Driver Sector 1 Sector 2 Sector 3
Charles Leclerc 22.004 (3) 29.410 (1) 27.336 (1)
Max Verstappen 21.978 (2) 29.662 (4) 27.411 (3)
Carlos Sainz Jnr 22.080 (5) 29.583 (2) 27.394 (2)
George Russell 21.936 (1) 29.735 (5) 27.698 (7)
Sergio Perez 22.048 (4) 29.761 (6) 27.465 (5)
Lewis Hamilton 22.095 (7) 29.596 (3) 27.821 (9)
Valtteri Bottas 22.198 (10) 29.888 (7) 27.443 (4)
Kevin Magnussen 22.115 (8) 29.988 (8) 27.561 (6)
Daniel Ricciardo 22.179 (9) 30.158 (11) 27.867 (10)
Mick Schumacher 22.275 (13) 30.092 (10) 27.888 (12)
Lando Norris 22.088 (6) 29.991 (9) 27.768 (8)
Esteban Ocon 22.265 (12) 30.296 (13) 27.896 (13)
Yuki Tsunoda 22.262 (11) 30.393 (16) 27.984 (14)
Pierre Gasly 22.304 (14) 30.346 (15) 28.035 (15)
Zhou Guanyu 22.376 (16) 30.230 (12) 27.870 (11)
Sebastian Vettel 22.374 (15) 30.324 (14) 28.197 (17)
Fernando Alonso 22.413 (17) 30.540 (18) 28.090 (16)
Lance Stroll 22.611 (20) 30.410 (17) 28.395 (19)
Alexander Albon 22.570 (19) 30.748 (19) 28.327 (18)
Nicholas Latifi 22.517 (18) 30.812 (20) 28.586 (20)
---------------------------------------------
Speed trap
Pos Driver Car Engine Speed (kph/mph) Gap
1 Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 337.7 (209.8)
2 Alexander Albon Williams Mercedes 333.4 (207.2) -4.3
3 Fernando Alonso Alpine Renault 327.6 (203.6) -10.1
4 Mick Schumacher Haas Ferrari 324.5 (201.6) -13.2
5 Nicholas Latifi Williams Mercedes 324.3 (201.5) -13.4
6 George Russell Mercedes Mercedes 324.0 (201.3) -13.7
7 Kevin Magnussen Haas Ferrari 323.6 (201.1) -14.1
8 Sergio Perez Red Bull Red Bull 323.6 (201.1) -14.1
9 Yuki Tsunoda AlphaTauri Red Bull 322.6 (200.5) -15.1
10 Pierre Gasly AlphaTauri Red Bull 322.5 (200.4) -15.2
11 Carlos Sainz Jnr Ferrari Ferrari 322.3 (200.3) -15.4
12 Max Verstappen Red Bull Red Bull 322.3 (200.3) -15.4
13 Esteban Ocon Alpine Renault 322.1 (200.1) -15.6
14 Valtteri Bottas Alfa Romeo Ferrari 321.7 (199.9) -16.0
15 Daniel Ricciardo McLaren Mercedes 321.3 (199.6) -16.4
16 Charles Leclerc Ferrari Ferrari 321.3 (199.6) -16.4
17 Zhou Guanyu Alfa Romeo Ferrari 320.7 (199.3) -17.0
18 Lando Norris McLaren Mercedes 320.5 (199.1) -17.2
19 Sebastian Vettel Aston Martin Mercedes 318.9 (198.2) -18.8
20 Lance Stroll Aston Martin Mercedes 318.0 (197.6) -19.7
Nu stiu cum se face ca s-a duelat de atatea ori cu Max si totusi, niciodata nu au fost discutii de genul “eu eram in fata” sau “mi-a inchis unghiul” etc.
Este bun si mir imi pare foarte inteligent.
Mi-as dori sa il depaseasca Bottas pe Hamilton…aproape de final.
Nu a fost de fapt pierdere de putere la Max pe final de Q3, ci DRS-ul care nu s-a deschis.
ne așteptăm ca rivalii noștri să fie mai competitivi decât ieri și cred că fiecare aspect – de la început până la managementul anvelopelor, probabil cu cea mai mare degradare văzută până acum în acest sezon, Charles rămânând un gurmand incurabil al produselor Pirelli – poate face diferența.
Nici Charles nu era ieri prea încrezător la sfârșitul calificărilor în privința uzurii pneurilor.
Concluzie:O strategie agresivă!!!
Viteză, dar și claritate cu echipa.
Da, pentru că Leclerc, spre deosebire de toți primii zece de pe grila de start, va putea conta pe un set suplimentar de cauciucuri soft, rezultatul a ceea ce s-a întâmplat în calificari, când Leclerc a reușit să depășească Q2 cu un set de cauciucuri uzate. compuși soft.
Din acest motiv, este rezonabil să credem că Charles poate folosi acest lucru pentru a începe cursa cu noul soft în primele 15 ture și pentru a construi un ecart de siguranță față de rivali, profitând de extra-aderența oferită de acel cauciuc soft.
Probabil că în prima sa oprire la boxe ar putea trece la pneuri medii, cu care să parcurgă 25/30 de ture, apoi alegand sa opteze pentru acelasi soft în ultima parte a cursei, într-o strategie în două opriri.
O spun ca "suporter" Ferarri de ani și ani ...!
Montmelo, Spain-Real Feel 37 Grade Cesius!!!
Continua tot asa ca deh, bietul de tine, fara pamant roditor n-ai putut prinde radacini! Macar de-ai citi cartea lu' Aurelia Marinescu ce i-o datea Geoana lui Basescu... Nu ti-ar strica!
Position Driver Points
1 Max Verstappen 110
2 Charles Leclerc 104
3 Sergio Perez 85
4 George Russell 74
5 Carlos Sainz Jnr 65
6 Lewis Hamilton 46
7 Lando Norris 39
8 Valtteri Bottas 38
9 Esteban Ocon 30
10 Kevin Magnussen 15
11 Daniel Ricciardo 11
12 Yuki Tsunoda 11
13 Pierre Gasly 6
14 Sebastian Vettel 4
15 Fernando Alonso 4
16 Alexander Albon 3
17 Lance Stroll 2
18 Zhou Guanyu 1
19 Mick Schumacher 0
20 Nico Hulkenberg 0
21 Nicholas Latifi 0
--------------------------------------
F1 constructors championship after the 2022 Spanish Grand Prix
Position Team Points
1 Red Bull 195
2 Ferrari 169
3 Mercedes 120
4 McLaren 50
5 Alfa Romeo 39
6 Alpine 34
7 AlphaTauri 17
8 Haas 15
9 Aston Martin 6
10 Williams 3
Sa nu vezi ca Ferrari a facut un pas mare in calificari si ritm de cursa datorita upgradarilor din Spania, denota una din cele doua de mai sus, sau ambele la un loc. Sa mai si afirmi ca Ferrari au fortat motorul in free practice si de asta au abandonat in cursa, inseamna ca te uiti la F1 că mata-n calendar.
Chiar dacă Leclerc a abandonat, chiar daca anul acesta, cred, nu va fi al lor, eu sunt multumit ca au redevenit competitivi. Si nu va fi al lor pentru ca Sainz este slab, mult sub Leclerc, chiar si sub Perez, nu este un pilot care sa ajute echipa.
Russell a terminat la 33 sec de Verstappen. Cam la cat ar fi terminat in spatele lui Leclerc ?
Si uite ca mai greseste si Verstappen, de data asta clar norocos. Dar norocul tine cu cei puternici, iar plansul in lipsa lui, este apanajul celor slabi.
Buna cursa facuta de Hamilton, cred ca prima din acest an.
Cat despre Mavrick, ti-a lasat ala o pata pe suflet de 10 ori mai mare decat cea care i-a lasat-o Voldermort lui Harry Potter pe frunte. :))