Ultima zi de teste înainte de startul noului sezon de Formula 1 s-a încheiat cu Charles Leclerc în fruntea clasamentului. Monegascul de la Ferrari a parcurs 74 de tururi și a stabilit cel mai rapid timp în această sesiune pe circuitul din Bahrain. El a împărtășit mașina sa cu Carlos Sainz Jr, care a avut al 9-lea cel mai bun timp și a parcurs 71 de tururi.
Imediat în spatele lui Leclerc a fost George Russell pentru Mercedes. Pilotul britanic a completat 67 de tururi și a avut un timp mai lent cu doar 0.046 de secunde față de referința lui Leclerc. Zhou Guanyu pentru Kick Sauber a fost pe locul 3, iar Max Verstappen a terminat ultima zi de teste pe locul 4.
Ultima zi de teste a fost din nou întreruptă de același capac de canal care s-a desprins în cea de-a doua zi. Cele mai multe tururi au fost parcurse de Alex Albon. Pilotul thailandez de la Williams a mers 121 de tururi, dar nu a împărtășit mașina sa cu Logan Sargeant, coechipierul său.
La finalul testelor din pre-sezon, cei mai mulți experți susțin că Red Bull este echipa favorită și în acest sezon.
Cei mai mari rivali pentru echipa austriacă vor fi Ferrari și Mercedes, potrivit acestora.Noul sezon de Formula 1 începe în acest weekend, cu Marele Premiu din Bahrain. Amintim că prima cursă din acest sezon va avea loc în ziua de sâmbătă, 2 martie. Antrenamentele libere vor avea loc joi, 29 februarie, iar calificările se vor desfășura vineri, în 1 martie. Cursa va începe de la ora 17.00, ora României.
via Formula 1
Driver Team Salary +/- in $ million
Max Verstappen Red Bull Racing 55
Lewis Hamilton Mercedes 45
Charles Leclerc Ferrari 34
Lando Norris McLaren 20
George Russell Mercedes 18
Fernando Alonso Aston Martin 18
Checo Perez Red Bull Racing 14
Carlos Sainz Ferrari 12
Valtteri Bottas Stake F1 Team 10
Daniel Ricciardo Visa Cash App RB 7
Esteban Ocon Alpine 6
Pierre Gasly Alpine 6
Oscar Piastri McLaren 6
Kevin Magnussen Haas F1 5
Alexander Albon Williams 3
Lance Stroll Aston Martin 3
Nico Hulkenberg Haas F1 2
Guanyu Zhou Stake F1 Team 2
Yuki Tsunoda Visa Cash App RB 1
Logan Sargeant Williams 1
Este de neconceput ca sa nu fructificam uriasul potential al amandurora si in alte activitati, nu doar in ceea ce priveste pilotajul in Formula Unu."
Când ai astfel de probleme și energie negativă într-o echipă atât de aproape de începutul sezonului, poate fi foarte distructiv. Ai nevoie de energie bună în jurul tău pentru a obține acea zecime în plus (de secundă) pentru a confirma că ai făcut asa cu trebuie.
Această problemă cu Horner ar putea fi foarte dăunătoare pentru Red Bull.
El a fost arhitectul unor mari succese ale lor, dar în umbră a existat întotdeauna Helmut Marko. Nu era clar cine ce făcea mereu. Marko nu lucra pentru echipă. Era un antreprenor independent care îl ajuta pe marele șef (Dietrich Mateschitz).
Acum, fără marele șef, echilibrul s-a schimbat. Era foarte greu de știut cine, ce și cum.
Din exterior, nu știm cine ce face.
Știm persoana care vorbește la televizor, dar asta nu înseamnă că el este persoana care face asta. După atâția ani și atâtea campionate, Horner a fost o parte integrantă a ceea ce au realizat.
Dacă pleacă Horner, asta va deranja echilibrul, iar Ferrari trebuie sa fie pe faza pentru a si dobândi, nu doar a tânji."
Începând de joi în antrenamentele libere, vom vedea adevăratele puncte forte de pe pista de concurs și vom înțelege impactul real al muncii depuse de noi și de adversarii noștri.
Charles și Carlos au confirmat că se simt confortabil la volanul SF-24 și exact acesta a fost obiectivul pe care ni l-am stabilit când am început să proiectăm mașina.
Stim deja, ne vom confrunta cu rivali foarte puternici și hotărâți, dar nu trebuie să ne fie frică să îndrăznim dacă credem că o anumită alegere poate face diferența pentru performanța noastră.
Mașina pare extrem de competitivă, Charles și Carlos au dat dovadă de o formă excelentă și văd întreaga echipă foarte concentrată: suntem foarte hotărâți să obținem un rezultat mare nu doar in Bahrain, ci in toate cursele acestui sezon.”
(ScuderiaFans)