Echipele din Formula 1 au luat cu asalt circuitul Barcelona - Catalunya, acolo unde se desfășoară prima sesiune de teste din presezon. Aceasta se va finaliza în 25 februarie, iar apoi Marele Circ va călători în Bahrain, unde vor continua testele pe circuitul Sakhir.
În dimineața primei zile, Charles Leclerc a fost cel mai rapid, stabilind un timp de referință de 1 minut și 20.165 secunde. Pilotul celor de la Ferrari a parcurs aproape 78 de tururi pe circuitul spaniol.
La o diferență de trei zecimi de secundă, Lando Norris s-a clasat pe locul secund. Podiumul primei zile de teste din presezon a fost completat de George Russell, britanicul de la Mercedes-AMG F1 Petronas parcurgând 75 de tururi.
Sebastian Vettel a încheiat ziua pe locul 4, Yuki Tsunoda pe 5, iar Max Verstappen pe 6 cu cele mai multe tururi parcurse (80). Locul 7 i-a aparținut lui Fernando Alonso, iar Nicholas Latifi a stabilit al optulea timp al zilei. Nikita Mazepin a încheiat pe 9, iar pe 10 Robert Kubica, pilotul de rezervă al italienilor de la Alfa Romeo.
via Formula 1
1 Lando Norris McLaren 1:19.568* 103/C4
2 Charles L'echec Ferrari 1:20.165 +0.597s 80/C3
3 Carlos Sainz Ferrari 1:20.416 +0.848s 73/C3
4 George Russell Mercedes 1:20.784 +1.216s 77/C3
5 Lewis Hamilton Mercedes 1:20.929 +1.361s 50/C3
6 Sebastian Vettel Aston Martin 1:21.276 +1.708s 52/C3
7 Yuki Tsunoda AlphaTauri 1:21.638 +2.070s 121/C3
8 Fernando Alonso Alpine 1:21.746 +2.178s 127/C2
9 Max Verstappen Red Bull 1:22.246 +2.678s 147/C2
10 Valtteri Bottas Alfa Romeo 1:22.572 +3.004s 23/C3
11 Alex Albon Williams 1:22.760 +3.192s 66/C3
12 Mick Schumacher Haas 1:22.926 +3.358s 23/C3
13 Lance Stroll Aston Martin 1:23.327 +3.759s 67/C2
14 Nicholas Latifi Williams 1:23.379 +3.811s 66/C3
15 Nikita Mazepin Haas 1:24.505 +4.937s 20/C2
numai malitiosii si diletantii continua sa nege incontestabilul, F1-75, monopostul etalon al sezonului.....
*timpul lui Norris este circumstantial si musai ca irelevant la finalul primei zile, Lando petrecand 8 ore in MCL36, Sainz si L'echec insa, avand la dispozitie doar 4 ceasuri fiecare
ue ham-ham&vetelu!
Ca de fiecare dată, se impun câteva/ ceva premise asupra interpretării sesiunilor de testare, în special asupra reprezentativității slabe a clasamentelor de timp. Mașinile sunt încă departe de potențialul lor maxim real, nici nu a fost intenția echipelor să meargă în căutarea limitei, căreia i se va acorda mai multă atenție în schimb în Bahrain. Cu siguranță mai indicative sunt programele de lucru derulate de padocurile fiecărei echipe.
Aproape toate echipele au efectuat perioade scurte la viteză redusă cu cele mai invazive instrumente aerodinamice, apoi aproape imediat s-au dedicat altor teste cu mașinile libere de rafturi. Având în vedere acest lucru, este pozitiv pentru suporterii Ferrari să constate că Scuderia di Maranello nu a petrecut prea mult timp în comparație cu competiția pentru a efectua teste comparative cu viteză constantă. Acesta este un semn că în Maranello corelația dintre datele simulărilor virtuale, tunelul de vânt și pistă este bună și nu necesită verificări suplimentare, spre deosebire de ceea ce s-a întâmplat în trecut.
Interesant a fost să urmăresc Twitter la italieni (pont primit), unde, după ce Sainz a intrat pe pistă, ce credeți că a făcut Charles Leclerc? A venit cu bicicleta pe marginea pistei însoțit de Marc Gené(pilot de teste și pilot de formare a tinerilor), mai exact în sectorul 3 al pistei pentru a studia atât comportamentul lui F1-75, cât și concurența. Sectorul 3 al pistei este cel mai tehnic sector, deoarece mașinile ajung cu 300 km/h și iau virajul cu puțin peste 70 km/h în virajul 10.
Primele concluzii ale italienilor ar fi așa: McLaren și Red Bull printre mașinile cele mai în largul lor în sectorul tehnic 3. Ambele mașini s-au dovedit capabile să meargă extrem de devreme pe gaz de îndată ce au trecut de vârful "La Caixa" (virajul 11), rămânând aproape de bordura interioară pentru a stabili mai bine "Banc Sabadell" (virajul 12) din exterior. Răspunsul celor două a fost excelent și în apelurile și schimbările de direcție ale curbelor 13, 14, 15, în timp ce la ieșirea din ultima chicană ambele mașini au arătat o mare stabilitate a spatelui în timpul tracțiunii. Făcând o comparație, italienii spun că Ferrari-ul se dovedește a fi o mașină extrem de rigidă în configurația sa mecanică. Enrico Cardile a subliniat modul în care F1-75 este o mașină care necesită un set-up rigid pentru a se exalta, astfel încât să stabilizeze platforma aerodinamică pentru a-i permite să lucreze la o eficiență mai bună într-o gamă mai largă de condus, conditii...(aici îmi declin competența, mă depășește).
Ce am înțeles eu că ar putea fi: marea rigiditate a Ferrari nu reprezintă neapărat un aspect negativ, fiind contracarat de un câștig în virajele de mare viteză unde se remarcă calitățile aerodinamice ale monolocului.
Gata, promit că nu mai scriu mult
L'echec stie sa mearga cu bicicleta?
...intr-adevar, asta-i o stire, l-am tot urmarit cum se descurca pe patru roti, nici nu-mi pot imagina cum reuseste sa supravietuiasca pe doua roti.....
nu este si nici n-a fost monopost de F1 care sa exceleze, sa reprezinte etalonul in toate tipurile de viraje, de la viraje abordate cu 50 km/h pan' la viraje de +300 km/h, tocmai d-asta nu-i cazul sa semeni panica inutil, in sectia de neonatologie de la Maranello a avut loc o nastere perfecta, F1-75 chiar poseda compromisul ideal al elementelor care intregesc o extrem de probabila campioana mondiala...
F1-75 iese in evidenta imediat, timpii de referinta obtinuti ieri de Ferrari nu se datoreaza vreunui exces la care a fost supus F1-75 inca din primele zeci de minute ale testelor, ci a naturaletii rularii generata de, sunt nevoit sa repet, o nastere perfecta....
https://youtu.be/5I_ammnqjIU
Sebastian Vettel says he will not take part in the Russian Grand Prix, if it takes place, due to the escalating situation with Ukraine.
(planet f1)
1-L'echec, Ferrari, 1m19.689s, C3 - 78 laps
2-Gasly, AlphaTauri, 1m19.918s, C4 - 146
3-Ricciardo, McLaren, 1m20.288s, C4 - 126
4-Russell, Mercedes, 1m20.537s, C3 - 65
5-Sainz, Ferrari, 1m20.546s, C3 - 71
6-Vettel, Aston Martin, 1m20.784s, C3 - 72
7-Perez, Red Bull, 1m21.430s, C3 - 78
8-Mazepin, Haas, 1m21.512s, C3 - 41
9-Albon, Williams, 1m21.531s, C3 - 47
10-Zhou, Alfa Romeo, 1m21.885s, C3 - 71
11-Latifi, Williams, 1m21.894s, C3 - 61
12-Stroll, Aston Martin, 1m21.920s, C3 - 55
13-Schumacher, Haas, 1m21.949s, C3 - 66
14-Ocon, Alpine, 1m22.164s, C3 - 124
15-Bottas, Alfa Romeo, 1m22.288s, C3 - 21
16-Hamilton, Mercedes, 1m22.562s, C2 - 40
L'echec n-are niciun merit pentru clasarea fruntasa, materialul de concurs ireprosabil
-rapid, clement la erorile celui care-l struneste, dar si extrem de andurant- este cel care-l poarta la aceste valori indecente avand la dispozitie iata, pneuri nu foarte cleioase [(C3) -Norris beneficiind ieri de pneuri C4], timpi pe tur pe care concurenta nici nu-si permite sa-i viseze dupa doar 16 ore de teste....
F1-75, atuul cu care Ferrari e indreptatit sa revendice al 17-lea titlu mondial!
Amice, nu sunt nici malițios și nici, cred eu, diletant, cel mult ironic. Sunt fan Ferrari de când mă știu și sunt sătul să fim primii în teste, iar în campionat să dăm cu mucii în fasole ! Deci până la proba contrarie, dă-mi voie să fiu neîncrezător, oricât de sexy și inovatoare ar fi creația asta.
Lipsă de speranță ? Nu, speranță am cât cuprinde, numai că aștept să fie confirmată. Atunci mă voi bucura și cu siguranță voi face risipă de laude.
1 Lewis Hamilton Mercedes
1:19.138 89/C5
2 George Russell Mercedes 1:19.233 +0.095s 66/C5
3 Sergio Perez Red Bull 1:19.556 +0.418s 68/C4
4 Max Verstappen Red Bull 1:19.756 +0.618s 59/C3
5 Sebastian Vettel Aston Martin 1:19.824 +0.686s 48/C5
6 Charles Leclerc Ferrari 1:19.831 +0.693s 44/C3
7 Carlos Sainz Ferrari 1:20.072 +0.934s 86/C3
8 Alex Albon Williams 1:20.318 +1.180s 88/C4
9 Nicholas Latifi Williams 1:20.699 +1.561s 13/C4
10 Daniel Ricciardo McLaren 1:20.750 +1.612s 80/C3
11 Lando Norris McLaren 1:20.827 +1.689s 52/C3
12 Fernando Alonso Alpine 1:21.242 +2.104s 12/C3
13 Guanyu Zhou Alfa Romeo 1:21.939 +2.801s 41/C3
14 Pierre Gasly AlphaTauri 1:22.469 +3.331s 40/C4
15 Nikita Mazepin Haas 1:26.229 +7.912s 9 /C3
16 Valtteri Bottas Alfa Romeo 1:30.433 +11.295s 10/C3
https://m.digisport.ro/f1/lewis-hamilton-are-o-racheta-pe-roti-a-fost-cel-mai-rapid-in-toate-zilele-de-teste-noul-sezon-e-la-digi-sport-1542609
Pe cuvântul meu dacă mai înțeleg ceva. Sunt unele persoane, care profită de faptul că suntem în spatele unui telefon/calculator, și putem spune absolut orice ne trece prin cap. Când a spus Teodosie că este în regulă războiul din Ucraina? Pune un link sau ceva, sa ne lămurim. Mai spuneai că e un sadic. Adică? Justifica-ti afirmația. A intrat călare pe cal în mulțimea care protesta pașnic, a înghețat conturile celor care i se opun, a ordonat trimiterea la moarte sigura a populației civile între 18-60 de ani, împotriva unui stat agresor, dar net superior din punct de vedere militar? Cat despre "masca de protecție", orice om normal a realizat că este o farsă. Mai nou, in Europa, restricțiile incep sa dispara, deoarece populația a inteles niste lucruri. Numai noi suntem mai catolici decât papa, și pentru a ne "masca" prostia și ignoranța ii dăm înainte cu niște lucruri care nu pot fi justificate in mod logic. Putina moderație in comentarii, nu ar strica absolut deloc...
https://www.g4media.ro/teodosie-ia-partea-rusiei-si-dupa-invadarea-ucrainei-este-mai-mult-un-razboi-in-care-nu-a-fost-destula-diplomatie-nu-a-fost-destul-dialog-arhiepiscopul-tomisului-il-lauda-pe-putin-in-urma-cu-d.html
Așa că, ciocu' mic!
Așa se întâmplă când citești doar titlul, care caută trafic... Ți se pare că rugăciunea aparține unui om sadic? Era rău dacă existau mai multe discuții în prealabil? Occidentul nu a făcut nimic ca sa oprească acest conflict, situație trasa la indigo cu cea din al doilea război mondial. Acele sancțiuni sunt doar de forma. Da' problema la tine, nu este războiul în sine. Război a fost și în Irak (apropo, unde sunt armele de distrugere în masă?) și în Afganistan, Siria, Libia etc... Problema ta, este că acest conflict este la granița noastră, nu că ai duce grija ucrainienilor și a celor 500 k de etnici români din zona. E frica, nu solidaritate. Și când mai pui link-uri, nu citi doar titlul, că te "fentează"...
Teodosie e un mare creștin pentru că "respectă" multe:
1) Ev.Matei 5:9, "Fericiţi făcătorii de pace, că aceia fiii lui Dumnezeu se vor chema."- și la câte scandaluri face el într-o lumă...;
2) învățătura lui Arsenie Boca din cartea sa intitulată "Practica vieții monahale": "Dacă Biserica e persecutată, credincioșii ei n-au dreptul să se revolte contra stăpânirii. În toate situațiile autoritatea ei e de ordin spiritual. Capii Bisericii n-au nici o putere în privința lucrărilor din afară. Ei nu trebuie să recurgă niciodată nici la ațâțare, nici la alianțe, nici la violență" - dar Teodosie, îngrijorându-se că la biserica lui se vor prezenta cât mai puțini creștini de la care să ceară bani (sau "ochii d...ului", cum îi numim noi creștinii) sare cu gura "în ajutorul creștinilor"...;
3) Ev.Matei 7:21-23 "Nu oricine Îmi zice: Doamne, Doamne, va intra în împărăţia cerurilor, ci cel ce face voia Tatălui Meu Celui din ceruri.Mulţi Îmi vor zice în ziua aceea: Doamne, Doamne, au nu în numele Tău am proorocit şi nu în numele Tău am scos demoni şi nu în numele Tău minuni multe am făcut? Şi atunci voi mărturisi lor: Niciodată nu v-am cunoscut pe voi. Depărtaţi-vă de la Mine cei ce lucraţi fărădelegea"- la cât de materialist și lipsit de spiritualitate e Teodosie crede că va ocupa un loc în Ceruri fiindcă e îmbrăcat în straie preoțești.
P.S. nu face decât să dovedească spusele lui Arsenie Boca în "Cărarea Împărăției": "În ziua de azi sunt tot mai mulți călători spre iad cu Scriptura în mână!".
Lewis Hamilton 1’20.929 1’22.562 1’19.138
George Russell 1’20.784 1’20.537 1’19.233
Sergio Perez 1’21.43 1’19.556
Lando Norris 1’19.568 1’20.827
Charles L'echec 1’20.165 1’19.689 1’19.831
Max Verstappen 1’22.246 1’19.756
Sebastian Vettel 1’21.276 1’20.784 1’19.824
Pierre Gasly 1’19.918 1’22.469
Carlos Sainz Jnr 1’20.416 1’20.546 1’20.072
Daniel Ricciardo 1’20.288 1’20.79
Nicholas Latifi 1’23.379 1’21.894 1’20.699
Fernando Alonso 1’21.746 1’21.242
Nikita Mazepin 1’24.456 1’21.512 1’26.229
Alexander Albon 1’22.76 1’21.531 1’22.652
Yuki Tsunoda 1’21.638
Guanyu Zhou 1’21.885 1’21.939
Lance Stroll 1’23.327 1’21.92
Mick Schumacher 1’22.962 1’21.949
Esteban Ocon 1’22.164
Valtteri Bottas 1’22.572 1’22.288 1’30.433
Robert Kubica 1’25.909
----------------------------------------------
Alonso believes Ferrari has the fastest car
Sky Sports’ Ted Kravitz feels the three-day shakedown in Barcelona showed Ferrari have enough pace to have “worried” reigning Constructors’ champions Mercedes.
Carlos Sainz has revealed that Ferrari have set themselves lofty goals and aim to have the “most powerful” engine on the grid in the coming seasons.
(planet f1)