Formula 1: Charles Leclerc, cel mai rapid în dimineața primei zile de teste din presezon

de Alexandru Monenciu
Miercuri, 23.02.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Charles Leclerc, pilotul celor de la Ferrari, a fost cel mai rapid în prima dimineață de teste din presezon. Lando Norris a încheiat pe locul secund, iar George Russell a stabilit al treilea timp de referință pe circuitul Barcelona - Catalunya.

Echipele din Formula 1 au luat cu asalt circuitul Barcelona - Catalunya, acolo unde se desfășoară prima sesiune de teste din presezon. Aceasta se va finaliza în 25 februarie, iar apoi Marele Circ va călători în Bahrain, unde vor continua testele pe circuitul Sakhir.

În dimineața primei zile, Charles Leclerc a fost cel mai rapid, stabilind un timp de referință de 1 minut și 20.165 secunde. Pilotul celor de la Ferrari a parcurs aproape 78 de tururi pe circuitul spaniol.

La o diferență de trei zecimi de secundă, Lando Norris s-a clasat pe locul secund. Podiumul primei zile de teste din presezon a fost completat de George Russell, britanicul de la Mercedes-AMG F1 Petronas parcurgând 75 de tururi.

Sebastian Vettel a încheiat ziua pe locul 4, Yuki Tsunoda pe 5, iar Max Verstappen pe 6 cu cele mai multe tururi parcurse (80). Locul 7 i-a aparținut lui Fernando Alonso, iar Nicholas Latifi a stabilit al optulea timp al zilei. Nikita Mazepin a încheiat pe 9, iar pe 10 Robert Kubica, pilotul de rezervă al italienilor de la Alfa Romeo.

via Formula 1

Comentarii (33)

  • Am auzit ca anul acesta se dau titlurile numai pentru sesiunile de teste, cursele nu mai conteaza ... forza Ferrari !
    8 20
  • Costel
    clasamentul dupa prima zi de teste

    1 Lando Norris McLaren 1:19.568* 103/C4
    2 Charles L'echec Ferrari 1:20.165 +0.597s 80/C3
    3 Carlos Sainz Ferrari 1:20.416 +0.848s 73/C3
    4 George Russell Mercedes 1:20.784 +1.216s 77/C3
    5 Lewis Hamilton Mercedes 1:20.929 +1.361s 50/C3
    6 Sebastian Vettel Aston Martin 1:21.276 +1.708s 52/C3
    7 Yuki Tsunoda AlphaTauri 1:21.638 +2.070s 121/C3
    8 Fernando Alonso Alpine 1:21.746 +2.178s 127/C2
    9 Max Verstappen Red Bull 1:22.246 +2.678s 147/C2
    10 Valtteri Bottas Alfa Romeo 1:22.572 +3.004s 23/C3
    11 Alex Albon Williams 1:22.760 +3.192s 66/C3
    12 Mick Schumacher Haas 1:22.926 +3.358s 23/C3
    13 Lance Stroll Aston Martin 1:23.327 +3.759s 67/C2
    14 Nicholas Latifi Williams 1:23.379 +3.811s 66/C3
    15 Nikita Mazepin Haas 1:24.505 +4.937s 20/C2

    numai malitiosii si diletantii continua sa nege incontestabilul, F1-75, monopostul etalon al sezonului.....

    *timpul lui Norris este circumstantial si musai ca irelevant la finalul primei zile, Lando petrecand 8 ore in MCL36, Sainz si L'echec insa, avand la dispozitie doar 4 ceasuri fiecare
    3 6
  • Testele nu reflecta potentialul monopostului. De cate ori s-a intamplat ca in teste echipele dominatoare sa cada in curse. Tot ce sper este ca Ferrari sa-si revina, si sa se termine hegemonia MB odata!
    13 0
  • Mircea Badea
    hai mclaren! hai max! hai sainz!

    ue ham-ham&vetelu!
    7 3
  • BLACK FLAG
    Am încercat pe parcursul zilei de astăzi - și în mare parte am reușit - să urmăresc sesiunea de livestream a site-urile de specialitate.
    Ca de fiecare dată, se impun câteva/ ceva premise asupra interpretării sesiunilor de testare, în special asupra reprezentativității slabe a clasamentelor de timp. Mașinile sunt încă departe de potențialul lor maxim real, nici nu a fost intenția echipelor să meargă în căutarea limitei, căreia i se va acorda mai multă atenție în schimb în Bahrain. Cu siguranță mai indicative sunt programele de lucru derulate de padocurile fiecărei echipe.
    Aproape toate echipele au efectuat perioade scurte la viteză redusă cu cele mai invazive instrumente aerodinamice, apoi aproape imediat s-au dedicat altor teste cu mașinile libere de rafturi. Având în vedere acest lucru, este pozitiv pentru suporterii Ferrari să constate că Scuderia di Maranello nu a petrecut prea mult timp în comparație cu competiția pentru a efectua teste comparative cu viteză constantă. Acesta este un semn că în Maranello corelația dintre datele simulărilor virtuale, tunelul de vânt și pistă este bună și nu necesită verificări suplimentare, spre deosebire de ceea ce s-a întâmplat în trecut.
    Interesant a fost să urmăresc Twitter la italieni (pont primit), unde, după ce Sainz a intrat pe pistă, ce credeți că a făcut Charles Leclerc? A venit cu bicicleta pe marginea pistei însoțit de Marc Gené(pilot de teste și pilot de formare a tinerilor), mai exact în sectorul 3 al pistei pentru a studia atât comportamentul lui F1-75, cât și concurența. Sectorul 3 al pistei este cel mai tehnic sector, deoarece mașinile ajung cu 300 km/h și iau virajul cu puțin peste 70 km/h în virajul 10.
    Primele concluzii ale italienilor ar fi așa: McLaren și Red Bull printre mașinile cele mai în largul lor în sectorul tehnic 3. Ambele mașini s-au dovedit capabile să meargă extrem de devreme pe gaz de îndată ce au trecut de vârful "La Caixa" (virajul 11), rămânând aproape de bordura interioară pentru a stabili mai bine "Banc Sabadell" (virajul 12) din exterior. Răspunsul celor două a fost excelent și în apelurile și schimbările de direcție ale curbelor 13, 14, 15, în timp ce la ieșirea din ultima chicană ambele mașini au arătat o mare stabilitate a spatelui în timpul tracțiunii. Făcând o comparație, italienii spun că Ferrari-ul se dovedește a fi o mașină extrem de rigidă în configurația sa mecanică. Enrico Cardile a subliniat modul în care F1-75 este o mașină care necesită un set-up rigid pentru a se exalta, astfel încât să stabilizeze platforma aerodinamică pentru a-i permite să lucreze la o eficiență mai bună într-o gamă mai largă de condus, conditii...(aici îmi declin competența, mă depășește).
    Ce am înțeles eu că ar putea fi: marea rigiditate a Ferrari nu reprezintă neapărat un aspect negativ, fiind contracarat de un câștig în virajele de mare viteză unde se remarcă calitățile aerodinamice ale monolocului.
    9 2
  • BLACK FLAG
    Haios a fost și episodul dintre Sainz și Max, când spaniolul, pe timpul testelor a luat plasa RB-lui timp de două ture și a circulat în spate, testând comportamentul mașinii în aerul murdar al altei mașini. Totuși cei de la RB s-au prins, iar urmarea a fost că, pentru a nu da o mână de ajutor rivalilor, i-au transmis lui Verstappen să intre la boxe.
    Gata, promit că nu mai scriu mult
    10 1
  • Costel
    @FLAG,
    L'echec stie sa mearga cu bicicleta?
    ...intr-adevar, asta-i o stire, l-am tot urmarit cum se descurca pe patru roti, nici nu-mi pot imagina cum reuseste sa supravietuiasca pe doua roti.....

    nu este si nici n-a fost monopost de F1 care sa exceleze, sa reprezinte etalonul in toate tipurile de viraje, de la viraje abordate cu 50 km/h pan' la viraje de +300 km/h, tocmai d-asta nu-i cazul sa semeni panica inutil, in sectia de neonatologie de la Maranello a avut loc o nastere perfecta, F1-75 chiar poseda compromisul ideal al elementelor care intregesc o extrem de probabila campioana mondiala...

    F1-75 iese in evidenta imediat, timpii de referinta obtinuti ieri de Ferrari nu se datoreaza vreunui exces la care a fost supus F1-75 inca din primele zeci de minute ale testelor, ci a naturaletii rularii generata de, sunt nevoit sa repet, o nastere perfecta....

    https://youtu.be/5I_ammnqjIU
    2 5
  • Costel
    Sebastian Vettel, respect!

    Sebastian Vettel says he will not take part in the Russian Grand Prix, if it takes place, due to the escalating situation with Ukraine.
    (planet f1)
    5 1
  • Costel
    clasamentul dupa a doua zi de teste

    1-L'echec, Ferrari, 1m19.689s, C3 - 78 laps
    2-Gasly, AlphaTauri, 1m19.918s, C4 - 146
    3-Ricciardo, McLaren, 1m20.288s, C4 - 126
    4-Russell, Mercedes, 1m20.537s, C3 - 65
    5-Sainz, Ferrari, 1m20.546s, C3 - 71
    6-Vettel, Aston Martin, 1m20.784s, C3 - 72
    7-Perez, Red Bull, 1m21.430s, C3 - 78
    8-Mazepin, Haas, 1m21.512s, C3 - 41
    9-Albon, Williams, 1m21.531s, C3 - 47
    10-Zhou, Alfa Romeo, 1m21.885s, C3 - 71
    11-Latifi, Williams, 1m21.894s, C3 - 61
    12-Stroll, Aston Martin, 1m21.920s, C3 - 55
    13-Schumacher, Haas, 1m21.949s, C3 - 66
    14-Ocon, Alpine, 1m22.164s, C3 - 124
    15-Bottas, Alfa Romeo, 1m22.288s, C3 - 21
    16-Hamilton, Mercedes, 1m22.562s, C2 - 40

    L'echec n-are niciun merit pentru clasarea fruntasa, materialul de concurs ireprosabil
    -rapid, clement la erorile celui care-l struneste, dar si extrem de andurant- este cel care-l poarta la aceste valori indecente avand la dispozitie iata, pneuri nu foarte cleioase [(C3) -Norris beneficiind ieri de pneuri C4], timpi pe tur pe care concurenta nici nu-si permite sa-i viseze dupa doar 16 ore de teste....

    F1-75, atuul cu care Ferrari e indreptatit sa revendice al 17-lea titlu mondial!
    1 5
  • @Costel
    Amice, nu sunt nici malițios și nici, cred eu, diletant, cel mult ironic. Sunt fan Ferrari de când mă știu și sunt sătul să fim primii în teste, iar în campionat să dăm cu mucii în fasole ! Deci până la proba contrarie, dă-mi voie să fiu neîncrezător, oricât de sexy și inovatoare ar fi creația asta.
    6 3
  • @DAV, apreciez că sunteți un om realist, dar lipsa totală de speranță e negativism care, imaginațivă și dumneavoastră, ce efecte ar avea mai ales în rândul echipei, al inginerilor: i-ar descuraja și nu și-ar mai depune tot efortul pt.reușită.
    0 2
  • https://www.youtube.com/watch?v=dPpHEq8irKM
    3 0
  • Neutru
    Cred că DAV are dreptate. Automulțumirea, impresia că ești cel mai bun nu face bine în competiții, dacă ținem cont de rezultatele anilor precedenți când la teste aveau rezultate, dar în curse...Prea au obiceiul „să-și pună poalele-n cap”. Abundă internetul de postări cu toate marile creații ale Ferrari-știlor. Aerodinamica, motorul și alte inovații. Nu cunosc băieții termenul DISCREȚIE. Se spune „Brânză bună în burduf de câine”. Cei care conduc echipa ar trebui să știe că fanii se bucură de rezultatele din curse, partea tehnică e pentru echipă(în cazul lor și pentru celelalte echipe). Ferrari a fost mereu cea mai spionată echipă. Are și acum „cârtițe”.
    5 0
  • @FanF1
    Lipsă de speranță ? Nu, speranță am cât cuprinde, numai că aștept să fie confirmată. Atunci mă voi bucura și cu siguranță voi face risipă de laude.
    4 0
  • Neutru
    Cursa de F1 din Rusia a fost anulată!
    9 1
  • @DAV, asemeni și eu, dar să nu încetăm niciodată să fim optimiști. Și eu sunt fan Ferrari din anii '90 de pe vremea lui Schumacher. Chiar dacă nici anul trecut nu s-au putut lupta pt.campionatul mondial am fost totuși mulțumit de promovarea lor în comparație cu anii precedenți.
    3 0
  • Merita totuși un scenariu de genul, în fața a mii de fani că spectatori și zeci de mii de telespectatori, piloții să ruleze pe circuit câteva ture cu steaguri pe care să fie scris mesajul "stop războiului!". Putin e un Hitler la ora actuală, pe când Teodosie un sadic: contestă purtarea măștii de protecție, care nici eu n-o agreez, recunosc, dar susține vărsarea de sânge datorată deciziei lui Putin...
    3 1
  • Driver 01
    Dupa socotelile unora, ar rezulta, conform testelor, ca Haas este mai buna decat Aston Martin si Williams etc
    0 0
  • Costel
    clasamentul dupa trei zile de teste

    1 Lewis Hamilton Mercedes
    1:19.138 89/C5
    2 George Russell Mercedes 1:19.233 +0.095s 66/C5
    3 Sergio Perez Red Bull 1:19.556 +0.418s 68/C4
    4 Max Verstappen Red Bull 1:19.756 +0.618s 59/C3
    5 Sebastian Vettel Aston Martin 1:19.824 +0.686s 48/C5
    6 Charles Leclerc Ferrari 1:19.831 +0.693s 44/C3
    7 Carlos Sainz Ferrari 1:20.072 +0.934s 86/C3
    8 Alex Albon Williams 1:20.318 +1.180s 88/C4
    9 Nicholas Latifi Williams 1:20.699 +1.561s 13/C4
    10 Daniel Ricciardo McLaren 1:20.750 +1.612s 80/C3
    11 Lando Norris McLaren 1:20.827 +1.689s 52/C3
    12 Fernando Alonso Alpine 1:21.242 +2.104s 12/C3
    13 Guanyu Zhou Alfa Romeo 1:21.939 +2.801s 41/C3
    14 Pierre Gasly AlphaTauri 1:22.469 +3.331s 40/C4
    15 Nikita Mazepin Haas 1:26.229 +7.912s 9 /C3
    16 Valtteri Bottas Alfa Romeo 1:30.433 +11.295s 10/C3
    0 0
  • Am făcut ochii mari când am citit titlul acestui material! Adminul site-ului respectiv e chior sau beat!
    https://m.digisport.ro/f1/lewis-hamilton-are-o-racheta-pe-roti-a-fost-cel-mai-rapid-in-toate-zilele-de-teste-noul-sezon-e-la-digi-sport-1542609
    3 0
  • @FanF1
    Pe cuvântul meu dacă mai înțeleg ceva. Sunt unele persoane, care profită de faptul că suntem în spatele unui telefon/calculator, și putem spune absolut orice ne trece prin cap. Când a spus Teodosie că este în regulă războiul din Ucraina? Pune un link sau ceva, sa ne lămurim. Mai spuneai că e un sadic. Adică? Justifica-ti afirmația. A intrat călare pe cal în mulțimea care protesta pașnic, a înghețat conturile celor care i se opun, a ordonat trimiterea la moarte sigura a populației civile între 18-60 de ani, împotriva unui stat agresor, dar net superior din punct de vedere militar? Cat despre "masca de protecție", orice om normal a realizat că este o farsă. Mai nou, in Europa, restricțiile incep sa dispara, deoarece populația a inteles niste lucruri. Numai noi suntem mai catolici decât papa, și pentru a ne "masca" prostia și ignoranța ii dăm înainte cu niște lucruri care nu pot fi justificate in mod logic. Putina moderație in comentarii, nu ar strica absolut deloc...
    1 8
  • @AyrtonSenna1991, poftim copile leneș și năzdrăvan, că tare greu ți-era să scrii pe Google "Putin Teodosie", să dai search și să cauți știrea ce confirma ce-am scris! Orgoliu te orbește și te paralizează.
    https://www.g4media.ro/teodosie-ia-partea-rusiei-si-dupa-invadarea-ucrainei-este-mai-mult-un-razboi-in-care-nu-a-fost-destula-diplomatie-nu-a-fost-destul-dialog-arhiepiscopul-tomisului-il-lauda-pe-putin-in-urma-cu-d.html
    Așa că, ciocu' mic!
    4 2
  • @FanF1
    Așa se întâmplă când citești doar titlul, care caută trafic... Ți se pare că rugăciunea aparține unui om sadic? Era rău dacă existau mai multe discuții în prealabil? Occidentul nu a făcut nimic ca sa oprească acest conflict, situație trasa la indigo cu cea din al doilea război mondial. Acele sancțiuni sunt doar de forma. Da' problema la tine, nu este războiul în sine. Război a fost și în Irak (apropo, unde sunt armele de distrugere în masă?) și în Afganistan, Siria, Libia etc... Problema ta, este că acest conflict este la granița noastră, nu că ai duce grija ucrainienilor și a celor 500 k de etnici români din zona. E frica, nu solidaritate. Și când mai pui link-uri, nu citi doar titlul, că te "fentează"...
    3 5
  • FaniF1
    E clar, fraților: îi arăt dovada și le învârte, le răsucește, le amețește și le interpretează cum vrea el... Să zică ce-o vrea "flămândul-de-vărsare-de-sănge", că o să vină ziua aia! Știe el care drept pt.care nici de mă va întreba "care?", nu mă voi obosi să-i răspund!
    4 1
  • Învață să te exprimi. Și renunță la fanatismul asta de forma, prost inteles și executat. Ești pe langa subiect. Orice om întreg la minte, nu își dorește război, suferință, foamete și moarte. Și te asigur că în cazul unui conflict, vom deveni "carne de tun", așa cum am fost de atâtea ori pe parcursul istoriei. Deci mai bine o cale neutră, fara a deranja pe cei mari. Cat despre Teodosie: e doar ură din partea ta. El a dat peste nas la multi cu credinta și atitudinea lui. Iar asta deranjează pe romanul comunist (ce sa vezi, comuniștii luau în râs creștinismul și luptau împotriva ei, stau mărturie experimentele de "reeducare" din anii 50, dărâmarea de biserici, ideologia atee a statului), îndoctrinați și incapabili de a gândi obiectiv din aceasta cauză. Îți doresc o zi buna, și nu te mai obosi să îmi răspunzi.
    1 3
  • Du-te măi omule la o mănăstire și stai o săptămână acolo, că tare bine ți-ar prinde!
    Teodosie e un mare creștin pentru că "respectă" multe:
    1) Ev.Matei 5:9, "Fericiţi făcătorii de pace, că aceia fiii lui Dumnezeu se vor chema."- și la câte scandaluri face el într-o lumă...;
    2) învățătura lui Arsenie Boca din cartea sa intitulată "Practica vieții monahale": "Dacă Biserica e persecutată, credincioșii ei n-au dreptul să se revolte contra stăpânirii. În toate situațiile autoritatea ei e de ordin spiritual. Capii Bisericii n-au nici o putere în privința lucrărilor din afară. Ei nu trebuie să recurgă niciodată nici la ațâțare, nici la alianțe, nici la violență" - dar Teodosie, îngrijorându-se că la biserica lui se vor prezenta cât mai puțini creștini de la care să ceară bani (sau "ochii d...ului", cum îi numim noi creștinii) sare cu gura "în ajutorul creștinilor"...;
    3) Ev.Matei 7:21-23 "Nu oricine Îmi zice: Doamne, Doamne, va intra în împărăţia cerurilor, ci cel ce face voia Tatălui Meu Celui din ceruri.Mulţi Îmi vor zice în ziua aceea: Doamne, Doamne, au nu în numele Tău am proorocit şi nu în numele Tău am scos demoni şi nu în numele Tău minuni multe am făcut? Şi atunci voi mărturisi lor: Niciodată nu v-am cunoscut pe voi. Depărtaţi-vă de la Mine cei ce lucraţi fărădelegea"- la cât de materialist și lipsit de spiritualitate e Teodosie crede că va ocupa un loc în Ceruri fiindcă e îmbrăcat în straie preoțești.
    P.S. nu face decât să dovedească spusele lui Arsenie Boca în "Cărarea Împărăției": "În ziua de azi sunt tot mai mulți călători spre iad cu Scriptura în mână!".
    4 0
  • Pai a judeca și a arunca cu invective în stânga și dreapta e creștinește? Tocmai pentru simplu fapt, că în țara asta nu este un regim teocratic, arata decăderea in care ne aflam. Separarea bisericii de stat, este un act de natura protestantă. Vezi ce au mai spus și alți sfinți contemporani, cum ar fi Iustin Pârvu de exemplu. In afara de Dumnezeu, nu deține nimeni adevărul absolut. Nu are sens sa te consideri mare creștin, pentru că nimeni din societatea asta nu este. Și nu incerca sa explici niste lucruri, luând niste citate din mai multe părți, aranjandu-le cum îți convine ție. Și hai sa o terminam aici. Nu are sens sa ne lungim mai mult.
    1 2
  • Mavrick
    @FanF1, nu mă face să te privesc cu ochi răi! Ți-a cerut linkul care dovedea ce ai scris: i l-ai dat; ți-a cerut argumente: i-ai dat argumente nu din mintea ta, ci spuse de nume importante. Cu toate astea observi că tot ca el este. Dacă o mai continui mult așa dai tu dovadă de prostie! Ai uitat de proverbul acela că "cea mai bună replică dată prostului este tăcerea"? Prietenește îți scriu asta, nu ca reproș sau cu scopul de a te jigni. Numai bine!
    6 0
  • Adevarat ai grait !
    0 0
  • Forum de barfa sociala...
    3 0
  • Costel
    Driver Wednesday Thursday Friday
    Lewis Hamilton 1’20.929 1’22.562 1’19.138
    George Russell 1’20.784 1’20.537 1’19.233
    Sergio Perez 1’21.43 1’19.556
    Lando Norris 1’19.568 1’20.827
    Charles L'echec 1’20.165 1’19.689 1’19.831
    Max Verstappen 1’22.246 1’19.756
    Sebastian Vettel 1’21.276 1’20.784 1’19.824
    Pierre Gasly 1’19.918 1’22.469
    Carlos Sainz Jnr 1’20.416 1’20.546 1’20.072
    Daniel Ricciardo 1’20.288 1’20.79
    Nicholas Latifi 1’23.379 1’21.894 1’20.699
    Fernando Alonso 1’21.746 1’21.242
    Nikita Mazepin 1’24.456 1’21.512 1’26.229
    Alexander Albon 1’22.76 1’21.531 1’22.652
    Yuki Tsunoda 1’21.638
    Guanyu Zhou 1’21.885 1’21.939
    Lance Stroll 1’23.327 1’21.92
    Mick Schumacher 1’22.962 1’21.949
    Esteban Ocon 1’22.164
    Valtteri Bottas 1’22.572 1’22.288 1’30.433
    Robert Kubica 1’25.909
    ----------------------------------------------
    Alonso believes Ferrari has the fastest car

    Sky Sports’ Ted Kravitz feels the three-day shakedown in Barcelona showed Ferrari have enough pace to have “worried” reigning Constructors’ champions Mercedes.

    Carlos Sainz has revealed that Ferrari have set themselves lofty goals and aim to have the “most powerful” engine on the grid in the coming seasons.
    (planet f1)
    0 0
  • Toto Wolff
    “We have the feeling that Ferrari currently has the most powerful engine.”
    0 0
  • Carlos Sainz
    "They can be happy that the team has made a reliable car so far, now that they give us the time to look for the performance because we have not been in the least close to the 'having looked for it ".
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru