Cea de-a 11-a etapă a campionatului mondial de Formula 1 din 2022 s-a desfășurat în Austria, pe circuitul Red Bull Ring. La fel ca la etapa de la Imola, am avut parte și de o cursă de sprint, care a stabilit grila de start pentru cursa de duminică.
Max Verstappen, campionul mondial en-titre, a plecat din pole în cursa mare, însă nu și-a putut menține avantajul în fața rivalului său la titlu, Charles Leclerc. Pilotul monegasc și-a adjudecat o nouă victorie acasă la Red Bull și este pentru prima dată din Australia când pilotul Ferrari a câștigat o cursă.
CURSA DE SPRINT. AVANTAJ PENTRU VERSTAPPEN
Sesiunea de calificări a avut loc vineri, acolo unde Max Verstappen a stabilit cel mai bun timp și a fost creditat cu un nou pole position. Charles Leclerc și Carlos Sainz Jr au fost imediat în spatele olandezului, iar Sergio Perez se calificase, inițial pe locul 4. Însă, acesta a căzut până pe 13 după ce timpii mexicanului din Q3 și Q2 au fost șterși din cauza depășirii limitei pistei.
În cursa de sprint de sâmbătă, primele 4 poziții au rămas neschimbate, cu Verstappen în fața lui Leclerc, Sainz și George Russell, pilotul Mercedes. Chiar dacă Sergio Perez a fost dezavantajat la start, acesta a recuperat până pe poziția a 5-a. Cel mai interesant duel s-a dat între Lewis Hamilton și Mick Schumacher, pentru poziția a 8-a.
Pilotul Haas și-a demonstrat calitățile sale în defensivă, însă Hamilton l-a depășit pe German și a luat ultimul punct din cursa de sprint pentru a pleca de pe locul 8 în cursa de duminică. De partea cealaltă, Fernando Alonso a fost lovit de o problemă tehnică și nu a putut lua startul. Spaniolul s-a văzut nevoit să plece de pe ultima poziție în cursa de duminică.
FERRARI PREIA INIȚIATIVA
În ziua cursei mari, Max Verstappen și-a păstrat avantajul în fața piloților Ferrari. Mai în spate, George Russell s-a implicat într-o luptă cu Sergio Perez pentru poziția a 4-a. Însă, bătălia nu avea să se termine bine, după ce Perez a fost răsucit de către pilotul Mercedes. Mexicanul a continuat, dar a căzut pe ultima poziție, iar mai târziu, a fost nevoit să abandoneze.
În față, între timp, Verstappen începea să aibă probleme cu degradarea anvelopelor medium.
Charles Leclerc a reușit să țină pasul cu olandezul și l-a depășit în turul 10 pentru a prelua conducerea. Trei tururi mai târziu, pilotul Red Bull a intrat la boxe pentru un set nou de anvelope hard. Verstappen a ieșit de la boxe în spatele lui Lewis Hamilton, în poziția a 4-a. Pilotul britanic s-a duelat cu cei de la Haas în prima parte a cursei și a devenit un candidat pentru primele locuri din afara podiumului.UN DUEL ÎN CINCI
În spatele protagoniștilor, Fernando Alonso a reușit să ajungă până pe locul 8, după ce a plecat ultimul în cursă. Spaniolul a fost depășit, însă, de coechipierul său, Esteban Ocon, care avea anvelope mai noi. Ambii piloți Alpine s-au duelat cu Guanyu Zhou. Pilotul Afla Romeo a fost depășit de Ocon, însă Alonso a rămas în spatele chinezului.
Bătălia dintre Alonso și Zhou le-a permis lui Kevin Magnussen, Mick Schumacher și Lando Norris să se apropie, lucru care a dus la o bătălie epică în 5 pe circuit. Schumacher avea să câștige acea bătălie, reușind să urce pe locul 8 în fața lui Lando Norris, Alonso și Magnussen, în timp ce Zhou a intrat la boxe pentru un set nou de pneuri.
BĂTĂLIE ÎNTRE VERSTAPPEN ȘI FERRARI
Ferrari l-a chemat la boxe pe Leclerc în turul 27 pentru un set nou de pneuri hard și a ieșit în spatele lui Verstappen. Olandezul avea să preia conducerea după ce Sainz a oprit în următorul tur pentru anvelope noi. Însă, pilotul Red Bull avea în continuare probleme cu uzura pneurilor. Asta i-a permis din nou lui Leclerc să se apropie și să-l depășească pe campionul mondial cu anvelope mai noi și mai bine menajate.
Nu a durat mult până când Verstappen a oprit din nou pentru un set nou de hard-uri, în turul 37. La fel ca înainte, piloții Ferrari au stat mai mult timp pe circuit, până când Leclerc a fost chemat din nou la boxe în turul 51. Oprirea monegascului a venit la un tur după oprirea lui Sainz pentru un set nou de hard-uri.
AGONIE PENTRU SAINZ, FINAL PALPITANT PENTRU LECLERC
Verstappen a preluat din nou conducerea cursei. Însă, uzura exagerată a anvelopelor nu i-a permis să-și mențină avantajul în fața lui Leclerc, care a revenit în frunte.
Câteva tururi mai târziu, Carlos Sainz Jr era pe cale să preia locul 2. Însă, în momentul atacului, motorul lui Sainz a cedat, iar monopostul său a fost rapid cuprins de flăcări.Abandonul lui Sainz a dus la un Safety Car virtual, timp în care Leclerc și Verstappen au mai oprit încă odată pentru anvelope medium. Cu circa 10 tururi rămase, Leclerc și-a menținut avantajul. Însă, monegascul a început să aibă probleme cu pedala de accelerație, care rămânea parțial deschisă la frânare.
Verstappen i-a micșorat, treptat, avantajul lui Leclerc, însă monegascul a trecut primul linia de sosire, cu 1.5 secunde în fața pilotului Red Bull. Lewis Hamilton a terminat pe locul 3, la peste 41 de secunde distanță. El este urmat de George Russell, care a primit și o penalizare de 5 secunde pentru coliziunea cu Perez.
Locul 5 a fost ocupat de Esteban Ocon în fața lui Mick Schumacher, pilotul german fiind votat pilotul zilei de către fani. Topul 10 este completat de Lando Norris, Kevin Magnussen, Daniel Ricciardo și Fernando Alonso. În afara punctelor, Valtteri Bottas a terminat pe 11, în fața lui Alex Albon, Lance Stroll, Guanyu Zhou, Pierre Gasly, Yuki Tsunoda și Sebastian Vettel. Pilotul german s-a acroșat cu Gasly în timpul cursei și a primit și o penalizare pentru depășirea limitei pistei.
În clasamentul piloților, Verstappen își menține un avantaj de 38 de puncte în fața lui Leclerc, ajutat și de punctul bonus pentru cel mai rapid tur. Abandonul lui Perez i-a permis lui Leclerc să urce pe locul 2 în clasament. La constructori, Red Bull are un avantaj de 56 de puncte în fața celor de la Ferrari. Primii doi se află la mare distanță de Mercedes, echipa de pe locul 3.
Următoarea etapă va avea loc în Franța, pe circuitul Paul Ricard. Cursa este programată pentru 24 iulie.
via Formula 1
Permite-mi sa nu fiu de acord cu "eficacitatea" in realitate a ultimelei tale fraze.
In conditii de functionare optima a ambelor masini Ferrari, Sainz nu are ce colti sa isi arate, nefiind niciodata mai rapid in conditiile de mai sus. Leclerc este pilotul mai rapid! Sigur !
La un moment dat, va fi un propulsor fiabil.
Ferrari sunt capabili sa-l faca durabil.
Daniel Popescu, nu ți de pare ca îl ridici prea mult în slavi pe Verstapen? După ce ca, actualizezi stirile cu întârziere sau deloc, mai scrii și numai aberații! Adică în cursa de sprint a putut sa meargă 23 de tururi cu un singur set de anvelope, iar în cursa a avut probleme cu toate cele 3 seturi de anvelope... Degradare, dar a avut cel mai bun timp
În primul rând au judecat bine cu motorizarea. Faptul că au ales performanța în dauna fiabilității și având în vedere congelarea pe lung timp a motoarelor, este foarte bine gândit, mai devreme sau mai târziu le vor face și fiabile, nu numai performante. Și atunci vor fi în clar avantaj. La fel cu competiția între piloți, până la sfârșitul sezonului se va cristaliza foarte clar diferența dintre ei, iar asta va ajuta anul viitor, când va exista un nr.1 categoric. Bine, el se știe de pe acum, dar se pare că în Spania mai există dubii.
La fel calmul lui Binotto. Mie asta îmi spune că tipul știa că anul acesta nu vor reuși prea multe, din cauza problemelor de fiabilitate ale proiectului lui Zimmermann, și lucrează de fapt pentru anul viitor. Chiar și cantitatea mică de îmbunătățiri ale mașinii față de rivali, mă duce cu gândul la un joc de așteptare și de observare atentă a ceea ce fac acești rivali.
Este părerea mea, poate greșesc, poate nu, timpul o să-mi arate dacă am dreptate, sau nu.
Nu esti subiectiv, Ferrari trebuie sa hotarasca rapid un pilot nr. 1. Altfel se duce dracu mintenasi sezonul pt Ferrari. Au masina, sper sa nu astepte pana prostului (=frana unui pilot mai lent). Sa ma scuze fanii Sainz, eu ii sustin pe ambii piloti. Insa aici e vorba despre "rapid fulger" si despre nimic altceva.
Ferrari da in continuare senzatia de nesiguranta/incompetenta, cu oameni nepregatiti sa se lupte constant pentru victorii si etapa de etapa sa aiba acelasi mindset: "vrem titlul". Doar pentru ca in 2017 si 2018, dezvoltarea masinii pe parcurs a fost slabiciunea lor, in timp ce in mod traditional Mercedes si Red Bull merg mai bine in a doua parte a sezonului, nu inseamna ca trebuie sa fie asta o constanta si sa se intample la fel an de an de acum incolo.
O alta discutie importanta trebuie sa fie legata de FIA si comisarii de cursa. Anul trecut abia dupa ultima etapa au aparut controversele pentru ca pe parcursul sezonului duelul dintre Mercedes si Red Bull, atacurile intre Wolff si Horner, au fost in centrul atentiei.
Anul acesta cum Mercedes e departe, iar intre Ferrari si Red Bull nu sunt controverse sau atacuri sub centura, incompetenta FIA, a celor doi directori de cursa si a stewarzilor este mult prea evidenta. Safety Carul din Australia si reactia cu privire la pilotii intarziati, limita de timp de la Monaco, restartul dar cu un tur contabilizat de la Silverstone, dubla masura folosita la track limits sau weaving in nenumarate ocazii, black and orange flag aratat doar unora, rolling starts amestecat cu standing start, SC cand putea fi folosit si VSC, toate adunate sunt un dezastru; ori regulamentul e prost folosit si prea exigent, ori cei responsabili nu stiu sa il interpreteze.
Inainte cu Charlie Whiting nu vedeai atatea controverse, desi multe tampenii au inceput cu el race director, sa nu uitam de vechile penalizari de 10-25 de secunde, sau nu ai voie sa realimentezi sub Safety Car pre-2010. Dar cumva, cu experienta lui, apropierea prietenoasa fata de piloti comparativ cu rigiditatea celor de dupa el, reusise sa mentina actiunea pe pista, nu in birouri.
Pe Raikkonen l-au sabotat doar două chestii în toată cariera : propria indolență și vodka ! Rar mi-a fost dat să văd un tip care să-și bată joc în asemenea hal de propriul talent ! Uriașul talent ! Probabil cu seriozitatea unui Schumacher de exemplu, ar fi fost lejer printre cei mai mari ! Dar când ai o fire boemă, când în Suedia-i frig iar vodka încălzește ...
Am citit undeva că și James Hunt ar fi fost din același "aluat", deci precedent există.
Vedem aceleasi curse amice, dar unii judeca si in alt mod decat alb si negru.
Iar Kimi era pe vremea aceea o mare speranta, dar sub nici o forma mai bun decat Schumi sau Alonso. De fapt cred ca niciodata nu a fost la nivelul celor doi, desi ar fi putut sa fie. Si mai cred că anul lui de gratie, singurul de fapt, a fost 2005, nu 2007 si nici mai târziu. De fapt dupa 2007 a inceput sa doarma pe circuite, maxim doua-trei curse reusite pe an si atat.
Corect, mulțumesc.
Ce s-a intamplat dupa are multiple cauze si explicatii, in afara de unii fani Hamilton frustrati, nimeni nu ii poate contesta campionatul din 2007, primul sau an in cadrul Scuderiei, pe pneuri Bridgestone, fara sa vorbeasca italiana. A fost si ultimul sezon de traction control.
Massa era impresariat pe atunci de Nicolas Todt, iar aducerea lui a fost buna pentru piata sud-americana, a oferit continuitate dupa Barrichello (si pe Montoya Ferrari l-a dorit la final de 2001). Nu a fost el atat de rapid cat a fost ajutat sa fie rapid, cum se incearca acum cu juniorul Sainz care vine cu milioanele de la Santander, aceleasi milioane pentru care Kimi a fost inlaturat in 2009 ca sa vina Alonso.
Mercedes a avut o prestație foarte bună pe circuitul de la Red Bull Ring, cu Lewis Hamilton și George Russell terminând cursa pe locurile trei și patru. Toto Wolff, șeful echipei nemțești, a analizat situația din Austria și crede că diferența dintre ei și rivalele Red Bull și Ferrari este mult mai mică în prezent, fiind optimist pentru Grand Prix-ul Franței."- eurosport.ro
De-aș fi popă și l-aș auzi pe Wolff spunând aburelile astea l-aș întreba din ce partid dace parte, că de obicei ăștia le au cu minciunile ca de la cer la pământ
https://www.eurosport.ro/formula-1/managerul-lui-schumacher-atac-dur-catre-familia-legendarului-pilot-e-momentul-sa-spuna-adavarul_sto9046003/story.shtml