Cursă nebună în Australia, în a treia etapă a Marelui Circ. Deși lucrurile păreau bine aliniate pentru Red Bull, cu un pole position pentru Max Verstappen, acesta nu a reușit să își păstreze poziția la startul cursei. Russell l-a depășit chiar înainte de primul viraj. Lewis Hamilton a atacat și el și l-a depășit pe Verstappen în virajul 3.
Ferrari pare că se luptă în continuare cu ghinionul, întrucât Charles Leclerc, câștigătorul Marelui Premiu al Australiei din 2022, a ieșit în decor, după o atingere indecentă și discretă cu monopostul Aston Martin al lui Lance Stroll. Safety Car-ul a intrat să „calmeze” atmsofera, iar cursa a fost reluată în turul 4, cu Russell în frunte, urmat de Hamilton, Verstappen, Carlos Sainz și Fernando Alonso.
Pe locul șase, monopostul Williams al lui Alex Albon părea să aibă o zi bună. Însă doar până în virajul 7, unde Alex Albon și supravirarea îi determină pe oficialii cursei să fluture steagul roșu pentru prima dată. Strategiile de intrare la boxe ale lui Russell și Sainz erau date peste cap, ca lista de cumpărături atunci când ajungi cu copiii în raionul de dulciuri.
HAMILTON, LIDER ÎN AL DOILEA START AL CURSEI
Al doilea start al cursei l-a găsit pe Hamilton în fruntea plutonului, înaintea lui Verstappen și a lui Alonso.
După câteva tururi, Gasly s-a strecurat în fața lui Stroll pentru poziția a patra, iar Russell recuperase poziția a cincea. Totul până în turul 18, când mașina a luat foc.Duelul adevărat s-a dat chiar în fruntea plutonului, acolo unde Verstappen l-a depășit pe Hamilton cu ajutorul DRS-ului. Pilotul Red Bull a început să adauge secunde prețioase în fața lui Hamilton. Probabil, confortul a 10 secunde în față l-au făcut pe Verstappen să subvireze și să ajungă pe iarbă. Însă, atunci când concentrarea slăbește, intervine talentul, așa că Max a salvat situația, cu lejeritatea unui James Bond aflat în permisie. Ar fi fost dramatic, având în vedere că mai erau doar 10 tururi până la final.
Însă, dramatismul abia acum începe, odată cu fluturarea steagului roșu pentru a doua oră. Totul din cauza lui Magnussen și a monopostului său, care a decis să renunțe, cu lașitate la una dintre cele 4 roți. Mai erau doar două tururi din marele Premiu Al Australiei, când toate monoposturile rămase s-au aliniat din nou la start. Ziua Cârtiței, cu adevărat.
VERSTAPPEN, LIDER ÎN AL TEILEA START AL CURSEI
Verstappen pierduse avantajul în fața lui Hamilton, dar era în continuare pe primul loc și cu ochii în oglinzi.
Startul ne-a adus o confruntare între Sainz și Alonso, care îl răsucește pe multiplul campion mondial, aflat până atunci pe 3. Monoposturile Alpine intră în coliziune, iar Nyck de Vries și Logan Sargeant fac cunoștință cu pietrișul.Până aici, ai fi putut spune că a fost o cursă chinuită, mult prea fragmentată. Însă deznodământul s-a scris abia apoi, când stewarzii au decis să reia ultimul start, într-o ordine diferită, întrucât monoposturile nu traversaseră o anumită zonă a circuitului în condiții de cursă. S-au calculat penalizările și s-au așezat monoposturile. Iar ultimul tur s-a desfășurat în spatele safety-car-ului.
Și uite așa, linia de sosire a fost trecută în ritmului mașinii de siguranță, în următoarea ordine: Max Verstappen, urmat de Lewis Hamilton și de Fernando Alonso. Lance Stroll a terminat pe patru, aducând puncte prețioase pentru Aston Martin, urmat de Sergio Perez, care completează punctele Red Bull, aduse de câștigător. Cel mai rapid tur de circuit a fost stabilit de Sergio Perez. Al doilea cel mai rapid timp i-a aparținut lui Max Verstappen.
via motorsport.com
Încadrat milimetric de Alonso și Leclerc, Stroll n-a făcut niciun gest la virajul lui Leclerc.(observi cum se scrie corect?)
Învață să comunici corect în scris și renunță să perseverezi în a scrie prostii într-un mod incorect.
Nea Toto himself a făcut pe el când a văzut că Hamilton îl atacă pe Russell și l-a chemat preventiv la boxe pe Georgel. Au făcut-o în stilul Ferrari.
a maximizat poziția , ținând cont de faptul ca RB19 este foarte gentil cu pneurile, asta însemnând ca le aduce greu in temperatura optima pentru cursa …
Dar, dar la fe ca in fotbal, campionatul se câștiga cu victorii cu echipele mici
Mercedes furau cu regulamentul interpretat de prietenii lor. Acum, la 11 secunde în spate, bâzâie doar un pic.
F1 nu este un sport, este o afacere, un spectacol regizat pentru a face rating si ... bani.
Hamilton l-a scăpat pe Verstappen 2 secunde într-un singur sector. F1 e de rahat.
Verstappen câștigă curse și când e calm. F1 e de rahat.
... circ
La cursa anterioară Perez făcuse puțin în pantalonași când s-a apropiat Verstappen de nicăieri.
Cu un triliard de evenimente și restarturi Perez a ajuns cu noroc pe 5. Diferența e scrisă în stele. Punctul în plus s-a dus la... Red Bull. :)))))))
Perez a făcut vreo 15 depășiri pe un circuit dificil. Primul steag roșu la incurcat teribil. Ceilalți au schimbat pneuri gratis și Perez a trebuit să-i depășească pe circuit. Depășiri dificile, nu ca cele a lui Verstappen făcute pe linie dreaptă din Arabia.
In Australia nu-i usor de depășit.Țin minte o cursa in care Verstappen nu a fost in stare să treacă de Haas-ul lui Magnussen si de McLaren-ul lui Alonso.
Noroc a avut Verstappen cursa trecuta cu un SC inventat. A câștigat poziții in fața unor piloți de la echipe bune fără să-i depășeasca pe circuit. Apoi a incercat fără succes să reducă diferența cu Perez dar n-a fost in stare, pentru că nu exista super-pilot. Fangio, Senna, Schumacher, Hamilton, Alonso, Verstappen etc. au fost/ sunt doar un pic mai buni ca restul și nu extratereștri inventați de fanii.
Ieri Verstappen a condus slăbuț pentru standardul său. Nu-i de mirare că nu a prins top 5 la pilotul zilei.
Stai liniștit.Red Bull și-a arătat sâmbătă clar preferința. Verstappen este superior dar diferența dintre Verstappen și Perez nu este atât de mare pe cât cred unii.
Verstappen l-a depășit pe Hamilton pe exterior, în viraj înainte de virajul 11, genul de manevră pe care Perez n-ar face-o decât cu gândul că nu scapă. A preferat interiorul virajului 11.
Diferența dintre cei doi nu este atât de mare pentru că ești un ignorant frustrat. Diferența pe 2022 a fost de 15 victorii la două. Dacă asta nu e o diferență mare, ești lemn, tăticu'!!!
Cred că am văzut în topul cu cele mai frumoase depășiri din an, depășirea făcută de Perez asupra lui Hamilton anul trecut. Dar pentru tine doar Verstappen știe să depășească.
Red Bull in trecut se învârtea in jurul lui Vettel si in prezent se învârte in jurul lui Verstappen. Al doilea pilot chiar dacă s-ar ridica la nivelul protejatului nu ar fi lasat să câștige. Am văzut ce s-a întâmplat in Spania anul trecut.
Nu-i drept să vorbești de diferența din 2022. Au fost curse când au avut monopost diferit; strategiile pentru Verstappen au fost perfecte, pentru Perez nu prea; mai multe probleme tehnice pentru mexican; Verstappen are un inginer de cursa extraordinar, al lui Perez se bate cu al lui Leclerc pentru titlul de cel mai prost. Scandalul din Brazilia a pornit si pentru că Perez a fost lăsat pe pista cu pneu mediu vechi, altfel Perez si Verstappen nu se mai întâlneau pe pistă atunci. La Verstappen n-ai să vezi astfel de greșeli de strategie.
Ca să vezi o diferență reală este nevoie de tratament egal in cadru echipei. Iar la Red Bull nu-i cazul. Era mai de apreciat o diferență de 60-80 de puncte reala decât diferența de 149 de puncte creată de echipă.
Lupta Perez - Verstappen este o invenție creată de presă să ridice interesul pentru un sezon ce se anunță plictisitor.
Mi se pare oribila atitudinea familiei Verstappen si a fanilor (aici intri și tu). La sfârșitul lui 2021 Verstappen zicea " Checo is a legend", la sfârșitul lui 2022 Verstappen ne zicea că nu-i etic să încetinești intenționat adversarul. Perez din erou s-a transformat in dușman și culmea-i că Perez nu prea a greșit fața de Verstappen. Lipsa de recunoștință este un mare defect. Olandezul nu pare capabil să se înțeleagă cu nici un coleg de echipă. Cum nici tu nu pari capabil să tratezi cu respect colegii de conversație. Domnul profesor de română se crede superior.
Ieri în interviu, Verstappen zicea că nimeni nu se ciocneşte intenționat. A uitat ce minciuni a inventat apropiații lui după Brazilia, și a uitat şi de cumnatul lui. Interesante declarații.
N-am pretenția să-mi înțelegi comentariu. Pare că trăiești in lumea: "super eroul Max și cei 19 dușmani" din care nimic nu te scoate. Îți mai zic un singur lucru: când există respect se poate comunica mai bine.