Oficialii Liberty Media, noul proprietar al Formulei 1, au declarat în mai multe rânduri că intenționează să mărească numărul curselor din calendarul competițional la cel puțin 25 pe sezon, prin adăugarea unor etape stradale în marile orașe care să atragă mai mulți fani.
Ideea nu este însă agreată de echipă din cauza logisticii și a costurilor cu forța de muncă, motiv pentru care una dintre opțiuni este renunțarea la antrenamentele libere de vineri.
"Cursa de duminică este foarte importantă și nu vom schimba formatul. Dar avem nevoie de antrenamentele de vineri? Dacă nu am avea antrenamentele de vineri am putea avea mai multe curse, pentru că este mai bine pentru echipe din punct de vedere logistic. Însă antrenamentele de vineri sunt importante pentru promoteri și televiziuni. Cum găsim soluția potrivită?", se întreabă Ross Brawn.
Pe de altă parte, Brawn insista că numărul de curse dintr-un sezon va fi mai mare doar dacă apar etape de calitate în calendar, care să respecte cerințele dure ale competiției.
"În privința numărului de curse, calitatea este vitală.
Nu are sens să avem mai multe curse decât dacă sunt de calitate. Locul, tipul de circuit și abilitatea de a avea o cursă grozavă sunt esențiale. Echipele vor avea probleme logistice dacă adăugăm mai multe curse, de aceea ne uitam la formatul weekendurilor", a adăugat Brawn.Via Motorsport
Fanii? Sa faca bine si sa umple circuitele si sa creasca audientele ca sa prospere cine trebuie,,, ca doar Marele Circ nu e pe moka...
Tehnicienii si pilotii? Ei vor duce greul ca trebuie sa si munceasca cineva...
Sper sa nu fiu inteles gresit...
Si vor modifica structura la F1 fie ca ne place noua sau nu, in caz ca asta va aduce mai multi bani. Eu unul nu am nimic impotriva mai multor curse. Sper sa le aleaga cu cap si circuitele sa poata oferi spectacol.
Problema este ceva mai simpla, pentru cei care n-au fost la vreo cursa de F1, este usor sa spui: sa fie mai multe curse sau fara antrenamente, chiar daca-i o idee stupida din start. Pentru cei care se duc la cateva curse, sau poate numai o cursa in fiecare sezon, ziua de vineri este foarte interesanta pentru ca au timp de vada mai atent masinile, pot sa vada si alte competitii care sunt in acelasi weekend si pot sa ia si autografe si/sau sa ia parte la diferite interviuri. Pilotii sunt relaxati vinerea, sunt sedinte de semnare autografe, diferite interviuri, diferite prezentari, sunt gramezi de lucruri de vazut. Sambata este ceva mai putin actiune pe pista, dar deh vin calificarile si este ok, poate ar trebui sa fie doua sesiuni de antrenamente si Sambata, una dupa calificari. N-ar fi o idee asa de rea, plus alte evenimente.
In mod normal sesiune de interviuri oferita de FIA este Joia, dar o pot muta Vinerea si pe cea a sefilor s-o mute sambata. Joia nu se intampla nimic pe pista dar sunt cateva interviuri, diferite alte activitati, poate de asta pare o zi pierduta.
Cei de la Mercedes vor sa fie folosite cat mai putine unitati de propulsie, cei de la Red Bull vor sa fie mai putine sesiuni de antrenamente, cei de la Ferrari nu vor nimic, sa vedem ce idei crete mai au si restul echipelor.
Asa au crezut si cei de la FIA cand au decis sa bage DRS-ul si KERS-ul in urma cu ceva timp. Din cate vad, nu sunt foarte multi fani care sa se bucure de aceasta tehnologie si de modul cum se fac depasirile acum.
Daca vor sa extinda totusi numarul de curse, sa renunte la aberatiile cu privire la limitarea costurilor: numar de motoare nelimitat, carburant la discretie. Sa mai lase si sportul nitel liber. Daca nu vor face asta, sa o lase asa. In plus, fanii nu vor circuite stradale in care se fac trenulete. Vor circuite.