Formula 1 ar putea renunța la antrenamentele de vineri: "Putem avea mai multe curse în calendar"

de Daniel Popescu
Marti, 24.10.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Formula 1 analizează varianta extinderii calendarului la 25 de curse pe sezon, simultan cu renunțarea la antrenamentele libere de vineri.

Oficialii Liberty Media, noul proprietar al Formulei 1, au declarat în mai multe rânduri că intenționează să mărească numărul curselor din calendarul competițional la cel puțin 25 pe sezon, prin adăugarea unor etape stradale în marile orașe care să atragă mai mulți fani.

Ideea nu este însă agreată de echipă din cauza logisticii și a costurilor cu forța de muncă, motiv pentru care una dintre opțiuni este renunțarea la antrenamentele libere de vineri.

"Cursa de duminică este foarte importantă și nu vom schimba formatul. Dar avem nevoie de antrenamentele de vineri? Dacă nu am avea antrenamentele de vineri am putea avea mai multe curse, pentru că este mai bine pentru echipe din punct de vedere logistic. Însă antrenamentele de vineri sunt importante pentru promoteri și televiziuni. Cum găsim soluția potrivită?", se întreabă Ross Brawn.

Pe de altă parte, Brawn insista că numărul de curse dintr-un sezon va fi mai mare doar dacă apar etape de calitate în calendar, care să respecte cerințele dure ale competiției.

"În privința numărului de curse, calitatea este vitală.

Nu are sens să avem mai multe curse decât dacă sunt de calitate. Locul, tipul de circuit și abilitatea de a avea o cursă grozavă sunt esențiale. Echipele vor avea probleme logistice dacă adăugăm mai multe curse, de aceea ne uitam la formatul weekendurilor", a adăugat Brawn.

Via Motorsport

Comentarii (12)

  • antrenamentele chiar sunt inutile. eu, sincer, urmaresc formula 1, dar nu si antrenamentele, mi se par in plus. si, pe deasupra, mai sunt si 3 sesiuni de antrenamente, macar de ar ramane doar una cat sa multumeasca si fanii si televiziunile si echipele.
    5 5
  • Vai de capul nostru... Cu atâtea curse pe sezon nu mai ai starea aia de nerăbdare înainte de a începe o etapă. Va fi ceva masinal cu campioni știuti înainte de a începe sezonul. Ca fapt divers oare fanii F1 de ce nu sunt întrebati dacă aprobă această schimbare ? Noi nu avem nimic de spus ?
    10 6
  • CRISTIAN
    Se stie bine ca F1 nu mai e de mult timp doar un spectacol, ci o afacere in toata regula... iar daca produce si se vinde asa bine, de ce sa nu se stoarca si mai mult ...
    Fanii? Sa faca bine si sa umple circuitele si sa creasca audientele ca sa prospere cine trebuie,,, ca doar Marele Circ nu e pe moka...
    Tehnicienii si pilotii? Ei vor duce greul ca trebuie sa si munceasca cineva...
    Sper sa nu fiu inteles gresit...
    11 2
  • Patronii sunt americani. Americanii au cultura banului de mici copii. Prin urmare cand sunt mari, tot bani vor sa faca. :)
    Si vor modifica structura la F1 fie ca ne place noua sau nu, in caz ca asta va aduce mai multi bani. Eu unul nu am nimic impotriva mai multor curse. Sper sa le aleaga cu cap si circuitele sa poata oferi spectacol.
    8 1
  • Cam toate sporturile sunt afaceri, spectacol mai putin. Ar merita reintroduse circuitele de la Imola, Fuji, Nurburgring, Magny-Cours.
    13 1
  • Degeaba sunt mai multe curse daca echipele vor fi obligate sa aiba la dispozitie doar 3 motoare pentru un sezon si asa cu multe curse
    8 0
  • Cei de la Red Bull au inceput sa vehiculeze aceasta idee, dupa primele doua curse din acest sezon, dupa ce au avut probleme in a face la fel de multe tururi in antrenamente ca Ferrari si Mercedes.

    Problema este ceva mai simpla, pentru cei care n-au fost la vreo cursa de F1, este usor sa spui: sa fie mai multe curse sau fara antrenamente, chiar daca-i o idee stupida din start. Pentru cei care se duc la cateva curse, sau poate numai o cursa in fiecare sezon, ziua de vineri este foarte interesanta pentru ca au timp de vada mai atent masinile, pot sa vada si alte competitii care sunt in acelasi weekend si pot sa ia si autografe si/sau sa ia parte la diferite interviuri. Pilotii sunt relaxati vinerea, sunt sedinte de semnare autografe, diferite interviuri, diferite prezentari, sunt gramezi de lucruri de vazut. Sambata este ceva mai putin actiune pe pista, dar deh vin calificarile si este ok, poate ar trebui sa fie doua sesiuni de antrenamente si Sambata, una dupa calificari. N-ar fi o idee asa de rea, plus alte evenimente.

    In mod normal sesiune de interviuri oferita de FIA este Joia, dar o pot muta Vinerea si pe cea a sefilor s-o mute sambata. Joia nu se intampla nimic pe pista dar sunt cateva interviuri, diferite alte activitati, poate de asta pare o zi pierduta.

    Cei de la Mercedes vor sa fie folosite cat mai putine unitati de propulsie, cei de la Red Bull vor sa fie mai putine sesiuni de antrenamente, cei de la Ferrari nu vor nimic, sa vedem ce idei crete mai au si restul echipelor.
    7 1
  • Renault paraseste Formula E locul acestei echipe fiind luat de Nissan
    1 1
  • Când eram copil si erau 16 curse pe sezon era mult mai mult spectacol si adrenalina. Cel puțin sesiunile de calificări de vineri si sâmbătă , nu le voi uita niciodată. De când au eliminat acele sesiuni duble de calificare, totul în F1 a început să cadă. Cine nu ar vrea în calendar circuite ca Adelaide , Estoril sau vechiul circuit mexican cu celebra Peraltada care a fost distrusă de " arhitectul " Tilke . Acum multi ani F1 însemna pasiune , acum e doar o afacere murdară în care se câștigă multi bani.
    13 0
  • Ce e prea mult, strica. Coroborat cu numarul maxim de motoare admise / sezon, e o reteta a unor insuccese.

    Asa au crezut si cei de la FIA cand au decis sa bage DRS-ul si KERS-ul in urma cu ceva timp. Din cate vad, nu sunt foarte multi fani care sa se bucure de aceasta tehnologie si de modul cum se fac depasirile acum.

    Daca vor sa extinda totusi numarul de curse, sa renunte la aberatiile cu privire la limitarea costurilor: numar de motoare nelimitat, carburant la discretie. Sa mai lase si sportul nitel liber. Daca nu vor face asta, sa o lase asa. In plus, fanii nu vor circuite stradale in care se fac trenulete. Vor circuite.
    9 0
  • Cand aveau doar un tur de calificare a fost o alta varianta interesanta, dar deh multi piloti aveau probleme si s-a schimbat. Desi sincer sa fiu cred ca cea mai mare tampenie a fost si ramane DRS-ul. Si faptul ca nu renunta la tampenia aia de aripa fata, fiecare bucata costa vreo 150k parca sau asa ceva.
    5 0
  • @ Jupanul Gaby- eu as mai adauga si un nr. mai mare de zile de teste...
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru