Amânarea sau anularea primelor 8 curse ale sezonului va genera pierderi financiare semnificative pentru echipele din Formula 1, ca urmare a reducerii sumelor obținute din drepturile TV și de la organizatorii curselor.
Este posibil ca acest lucru să amenințe supraviețuirea unora dintre echipele din Marele Circ, în special a celor care nu au alte activități în afara competiției.
Din acest motiv, șefii Formulei 1 se gândesc la o măsură radicală care să permită reducerea costurilor. Astfel, una dintre opțiuni este interzicerea dezvoltării actualelor motoare cu combustie internă pe o perioadă de câțiva ani.
O astfel de decizie ar reduce costurile cu cercetarea și dezvoltare pentru furnizorii de motoare Ferrari, Mercedes, Renault și Honda. În plus, echipele mici ar trebui să plătească prețuri mai mici pentru a primi motoare de la unul dintre cei patru furnizori.
Nu este clar dacă și când va fi implementată o astfel de regulă, însă o decizie ar putea fi luată în curând, în funcție de modul în care va fi reconfigurat sezonul 2020.
Formula 1 a decis deja să reducă costurile prin amânarea cu un an a noului regulament tehnic planificat pentru 2021, însă echipele intenționează să facă presiuni pentru ca amânarea să fie extinsă până în 2023.
Via Autosport
Comentarii (4)