Formula 1 ar putea implementa cockpitul închis în 2014

de Daniel Popescu
Luni, 03.09.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Directorul tehnic al echipei McLaren a anunţat că monoposturile ar putea avea cockpitul închis din sezonul 2014 ca măsură de protecţie după accidentele majore din ultimii ani.

Esential 2 accidente cu urmari grave au avut loc in ultimii ani din cauza cockpitului deschis
Accidentul provocat duminică de Romain Grosjean în Marele Premiu al Belgiei ar putea grăbi intenţia FIA de a închide monoposturile cu un fel de parbriz de protecţie care să protejeze capul piloţilor în cazul unor accidente.

Anunţul a fost făcut de Paddy Lowe, directorul tehnic al McLaren, care a anunţat că inginerii echipelor lucrează la un astfel de proect care ar putea fi implementat începând din sezonul 2014.

"Am început proiectul cu un an în urmă. Vom vedea. Personal, cred că este inevitabil, pentru că avem o expunere foarte mare. De câte ori v-aţi uitat la evenimente precum cel de duminică şi aţi spus că pilotul a fost norocos? Într-o zi nu va mai fi norocos şi vom spune că ar fi trebuit să facem ceva în această privinţă."

"Am făcut o componentă de test care a fost testată structural pentru impacturi prin catapultarea unor pneuri în ea.

Testul a avut succes şi am înţeles unii parametri în termeni de unghiuri şi de rezistenta componentelor. Următorul pas este să îmbunătăţim vizibilitatea", a declarat el pentru postul britanic de televiziune BBC.

Pe lângă accidentul de la Spa-Francorchamps, în care Fernando Alonso a fost la un pas să fie lovit în cap de monopostul lui Grosjean, Formula 1 a trecut prin alte trei accidente importante în ultimii trei ani.

Urmareste Automarket
În 2009, Felipe Massa a suferit un grav accident la cap în calificările de la Hungaroring din iulie 2009 după ce a fost lovit de o componentă a monopostului lui Rubens Barrichello, iar după numai câteva luni Henry Surtees a încetat din viaţa după ce a fost lovit în cap de un pneu.
Nu în ultimul rând, Michael Schumacher a fost la un pas să fie lovit în cap de monopostul Force India, care a fost proiectat în aer după o coliziune în ultima cursa a sezonului 2010.

Via BBC Sport

Comentarii (5)

  • De acord, totusi am garantia ca ar ingreuna vizibilitatea pilotilor mai ales pe timp de ploaie si atunci ma intreb: n-ar fi mai bine a se lucra la un proiect care sa impiedice lovirea pilotilor din partea de sus a castii nu si din fata&lateral? Recunos ca o astfel de masura (la care ma refer eu) daca s-ar fi luat inainte de 2009 nu l-ar fi scapat de accident pe Massa dar pe Henry Surtees da. Ma refer la niste masuri de siguranta care sa taie traietoriile libere spre casca pilotilor a oricaror parti din monopost mai mari decat obrazul, cum ar fi de exemplu prelungirea gurii de aerisire de deasupra pilotului cu ajutorul unui alt tunel prelungit din barile de protectie laterale, ce se pun imediat dupa intrarea pilotului in monopost si asta pentru ca in caz de incendiu, indepartarea acelei parti carosabile sa se faca cu usurinta.
    0 0
  • nu cred ca e o idee buna...si asa in ultimii ani monoposturile au suferit schimbari care au cam sifonat frumusetea monoposturilor...sunt de parerea ca ar fi mai bine sa se umble putin la regulament,sa se introduca niste pedepse mult mai aspre pentru ca pilotii sa devina mai responsabili si ca pe viitor sa nu sa se mai repete astfel de accidente
    5 2
  • Si eu eram impotriva acestor parbrize dar dupa ce am vazut duminica la Spa incep sa cred ca sunt absolut necesare nu de alta dar pana la urma norocul vreunui pilot se va termina. Ganditi-va ce sar fi intamplat cu Alonso daca ii cadea in cap monopostul lui Grosjean ar fi putut suferi leziuni serioase sau chiar mai rau
    2 0
  • @andrei_11, nu numai pt.piloti ci si pentru echipe pt.a le obliga ca pe cat de mult lucreaza la performanta monopostului (putere, aerodinamica, DDRS, Kers,cutia de viteze, suspensii etc.) pe atat de mult sa lucreze pentru fiabilitatea monopostului pentru ca deteriorarea lui sa nu se poata face decat in caz de accident. Asta ca sa luam mai in seama accidentul cu Massa care d.p.m.d.v. a fost la un pas de moarte din cauza unei piese sarite din monopost.
    1 0
  • da speed ai dreptate in privinta lui Massa,la el chiar a fost un caz nefericit pe care nu-l poti preveni...acolo nu cred ca este cineva vinovat,nici Barichelo si nici echipa,a fost un caz intimplator si astfel de cazuri nu le poti preveni dar ceia ce tine de Grojean a fost un stil de pilotaj prostesc si lipsit de responsabilitate,astfel de accidente se pot evita foarte usor,trebuie doar mai multa responsabilitate din partea pilotilor....dupa parerea mea in cazul dat Grojean ar trebui exclus din curse pentru tot restul campionatului,atunci sunt sigur ca daca Lotus ii mai ofera la anul viitor o sansa atunci 100% ca stilul sau de pilotaj si responsabilitatea fata de sportul pe care-l practica se va schimba radical
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru