Formula 1 analizează în prezent o serie de schimbări în formatul unui Mare Premiu cu scopul de a crește spectacolul pe circuit.
Eventualele schimbări sunt planificate pentru sezonul 2021, simultan cu o schimbare radicală a regulamentului tehnic, însă directorul de motorsport Ross Brawn a anunțat că unele idei vor fi experimentate anul viitor.
"Sunt discuții despre experimentarea în 2020 a unor schimbări în formatul calificărilor pentru ca Marile Premii să fie mai puțin previzibile. Indiferent de simulări, nu există niciun mediu mai eficient de măsurare decât circuitul", a precizat el.
Chiar dacă nu a menționat explicit care sunt propunerile de schimbare, una dintre idei este ca grila de start să fie inversată. În principiu, asta ar însemna ca piloții de top să plece din spatele grilei pentru a genera mai mult spectacol în curse.
Ideea este însă deja respinsă categoric de liderul clasamentului general, Lewis Hamilton. "Nici nu știu ce să spun. Oamenii care au propus asta nu știu despre ce vorbesc", a declarat pilotul Mercedes.
Între timp, Sebastian Vettel a fost și mai vehement când a aflat despre această propunere.
"Sincer să fiu, cred că este o prostie.
Dacă vrem să îmbunătățim lucrurile trebuie să echilibrăm plutonul, să avem curse mai bune. Nu știu cine este geniul care a venit cu o astfel de idee, dar nu este soluția. Este o abordare complet greșită", a precizat pilotul Scuderiei Ferrari.Via Formula1, Motorsport
Show de show!
Cu clasamentul general? Nu, pentru ca nu si-ar mai avea rostul calificarile, deci... bani, etc.
Sa se tina cont de cursa precedenta? Nu, pentru ca nu ar mai avea rost calificarile, deci... bani.
2 curse, precum in FE? Poate, desi faza cu costurile va deveni desueta.
Liberty Media s-a dus la pescuit cu pluta.
J.Allison: Copy Valtteri!
Giovinazzi: Ho capito!
Team Radio Raikkonen: Vettel is faster than you!
Raikkonen: Leave me alone!
Team Radio Grosjean: Vettel is faster than you!
Grosjean: I'm crash! I thing Ericsson hit me!
Team Radio Magnussen: Vettel is faster than you!
Magnussen: F*** you!
Team Radio Leclerc:Vettel is fasted than you!
Leclerc: I'm not stupid!
Team Radio Vettel :Mission spinnow!
Vettel: Copy!Grazie Ragazzi!
"La un moment dat s-a decis sa se dea si lenesilor salarii ca ale celor mai vrednici muncitori. Cu ideea ca asta ii va motiva pe lenesi si vor deveni si ei performanti. Rezultatul a fost invers decat se asteptau : solutia a dus la demotivarea celor care deja performau, pe ideea ca - de ce sa tragem mai tare daca oricum luam aceeasi bani ca lenesii. In acelasi timp pe cei care deja la baza erau lenesi, nu i-a motivat in nici un fel cresterea salariilor ci s-au gandit : iata, castigam ca cei fruntasi desi n'am facut nimic in plus ca sa meritam asta, deci - un cantec vesel sa cantam"
1. Sa permiti echipelor sa vina cu maxim 3 variante de pachet aerodinamic pe sezon. Momentan la fiecare etapa avem tot felul de modificari pe aripa fata, aripa spate, laterale, podea si doar echipele mari isi permit sa vina cu atatea pachete specializate pentru fiecare circuit in parte. In MotoGP, sau anduranta(doar clasele LMP2, GTE-PRO si GTE-AM) sau DTM nu vedem asa ceva.
2. Simplificarea unitatilor de propulsie. Suntem ca si in era TURBO, cand in calificari masinile aveau peste 1000 cai, dar in cursa doar 600 din prisma maparilor. Se poate pastra tehnologia hibrida, dar fara mapari speciale facute pentru fiecare etapa in parte, doar sa mai castigam 0.1-0.2 sec pe tur. Este ciudat ca pilotii sa faca cate 5-6 schimbari de mapare in timpul unui tur de cursa doar sa fie mai rapizi pe anumite portiuni.
3. Sa introducem balast pentru echipele performante. Se poate gasi o varianta echilibrata prin care pilotii care sunt primii in campionat sau care au castigat ultima cursa sa primeasca un adaos de 20-40-60 kg in etapa urmatoare.
4. Asta e luata in motorsportul finlandez: Sa se stabileasca o valoare de referinta pentru un monopost (cost sasiu + motor + cutie) sa zicem la 3 mil euro pe masina sau un 15 mil euro pe an. Iar orice echipa sa aiba voie sa-si cumpere masina de la sfanta treime la acest pret. Acest lucru va duce la limitarea bugetelor marilor echipe din a dezvolta o masina si in timp vom avea lupte mult mai echilibrate.
F1 a fost intotdeauna un sport un tehnologia si dezvoltarea a jucat un rol important.
E ca si cum vrei sa opresti evolutia.
Mereu vor fi echipe care raman in pluton, echipe care se vor pozitiona aproape cursa de cursa pe ultimile pozitii si echipe care vor castiga.
Nu ai cum sa echilibrezi un campionat in motorsport decat sa creionezi o competitive mono-marca. Dar in F1 nu se va ajunge la asa ceva.
De cand a venit LM parca este din ce in ce mai rau in F1.
Parerea mea….