Formula 1 ar putea adopta motoare turbo de 1.5 litri in 2013
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Dezvoltarea motoarelor in Formula 1 este interzisa pana in 2012 ca masura radicala de reducere a costurilor, iar echipele au demarat deja discutiile pentru regulamentul care va intra in vigoare incepand din sezonul 2013.
Potrivit unor informatii dezvaluite de publicatia online Pitpass, una dintre variantele aduse in discutie este trecerea la motoare turbo de 1.5 litri, masura care ar favoriza spectacolul si ar evidentia caracterul ecologic al competitiei. Sursa citata sustine ca FIA este la originea acestei propuneri inedite, care s-a lovit deja de refuzul categoric al Scuderiei Ferrari.
“Sunt luate in considerare mai multe configuratii posibile pentru motoare, dar caracterul discutiilor este preliminar. Exista un adevarat curent pentru pastrarea actualelor motoare din ratiuni economice, dar FIA vrea o schimbare de tehnologie”, a declarat o sursa anonima pentru Pitpass.
Introducerea motoarelor turbo in Formula 1 ar certifica interesul competitiei pentru mediul inconjurator, in conditiile in care emisiile de dioxid de carbon ale unor astfel de unitati sunt mai reduse, iar consumul de carburant ar putea scadea cu pana la 50%.
In plus, reintroducerea tehnologiei KERS ar putea aduce la randul ei numeroase avantaje suplimentare pentru motoarele turbo, ceea ce ar putea trage si alti constructori in Marele Circ.Motoarele turbo au fost utilizate in Formula 1 intre anii 1977 - 1988, perioada considerata de unii specialisti drept cea mai prolifica din istoria competitiei. Unitatile au fost introduse initial de Renault in 1977 si, dupa un an cu numeroase probleme tehnice, francezii au reusit in 1978 sa obtina prima victorie.
Treptat, tot mai multe echipe au trecut pe motoare turbo pentru a profita de puterea sporita de pana la 1100 de cai putere, insa vitezele tot mai mari au atras atentia FIA. Din motive de siguranta, forul mondial a limitat puterea motoarelor turbo si, ulterior, a interzis folosirea acestora incepand din sezonul 1989.
Via | Pitpass
oricum daca 1,8 in f2 scoate vreo 480 , 1,5 in f1 o sa scoata vreo 700
Si a fost si foarte spectaculoasa..
1.5 litri turbo 1300 CP in calificari
P.S.Renault a obinut prima victorie in 1979-MP al Frantei prin J.P.Jabouilee intr-o cursa ramasa memorabila prin duelul dintre G.villeneuve si R.Arnoux pt locul 2