Formula 1, aproape să renunţe la schimbările care ar fi făcut monoposturile cu 5 secunde pe tur mai rapide

de Daniel Popescu
Miercuri, 13.01.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Echipele sunt aproape să accepte renunţarea la schimbările de regulament pentru 2017 care ar fi îmbunătăţit viteza monoposturilor cu 5 secunde pe tur, din raţiuni de costuri şi securitate.

Să se modifice, dar să nu se schimbe nimic. Aceasta pare să fie ideea celor mai multe echipe din Formula 1, dar mai ales a celor patru constructori prezenţi în competiţie.

2017 era considerat un an al revoluţiei regulamentului pentru a transforma Formula 1 într-o competiţie echilibrată şi spectaculoasă, însă în cele din urmă planurile sunt pe punctul de a fi abandonate.

Una dintre noutăţile majore ar fi fost introducerea unui motor independent aspirat V8 de 2.2 litri care să fie utilizat de echipele mici în paralel cu motoarele actuale V6 turbo de 1.6 litri. Ferrari, Mercedes, Renault şi Honda s-au opus vehement acestui proiect, iar FIA a solicitat reducerea preţurilor şi îmbunatăţirea sunetului pentru a renunţa la idee.

Urmareste Automarket
Iar constructorii s-au conformat: aceştia sunt pregătiţi să accepte un preţ de numai 12 milioane de euro pe an pentru furnizarea motoarelor, de aproape două ori mai mic decât în prezent.

Pe de altă parte, echipele au renunţat în cele din urmă la adoptarea unor schimbări care ar fi îmbunătăţit forţa de apăsare aerodinamică şi care ar fi ajutat monoposturile să fie cu 5 secunde mai rapide decât în prezent.

Cu excepţia Red Bull şi a altor două echipe, toate celelalte au refuzat schimbarea ca urmare a analizelor realizate de Mercedes şi Pirelli, care au prezentat o serie de riscuri de securitate în cazul implementării ideilor iniţiale.

Prin urmare, vor rămâne valabile doar creşterea lăţimii pneurilor faţă şi spate şi a aripii faţă, care vor conduce oricum la o scădere a timpilor pe tur cu circa 3 secunde.

Bernie Ecclestone şi Jean Todt vor veni însă cu propriile propuneri pentru regulament până în 31 ianuarie. Până atunci, următoarea întâlnire a Grupului de Strategie, în care se va discuta din nou despre regulament, va avea loc luni, 18 ianuarie.

Via SkySports, Motorsport

Comentarii (14)

  • dolce sport
    O sursa demna de incredere de la dolce sport (nu poate fi dezvaluita) a anuntat ca anul acesta nu se vor mai face investitii in drepturi tv. Probabil ca F1 va ramane in portofoliu doar intr-un parteneriat cu Digi (iti dau F1, imi dai CL). F1 poate urma doua cai - Digi sau Eurosport (dar si aici este haos dupa preluarea Discovery, iar prioritar ar trebui sa fie Premier League)
    7 5
  • NE UITAM PE SKY SPORTS
    8 0
  • Ar fi bine sa ramana la dolce sport. Dar sa dea si antrenamentele libere
    5 22
  • georgel
    doamne fereste. Cum sa ramana la Dolce. Au cel mai slab pachet si cei mai slabi comentatori. Daca la inceput s-au acordat circumstante, la doi ani distanta sunt la fel de slabi si incapabili. F1 ar trebui sa ajunga la un post cu acoperire si cu oameni inteligenti
    24 0
  • Nu stiu voi dar mie mi dor de Micky de pe TVR. Vorbea aiurea dar macar era amuzant.
    Digi si Dolce sunt Dezastru cu D mare:)))
    In timpul primei curse, pe dolce, dupa turul 10 imi cautam cum pot sa imi platesc pentru transmisiunea SKY...
    12 5
  • maestrul
    Lumea vad ca uita cat de rau era si comentariul celor dela TVR. Cu Micki si Vicki e drept ca te distrai, dar cam atat. Restul era tacere...
    3 5
  • @maestrul,
    Alexandrescu nu era comentator sportiv, de aici și balbele. Dar măcar știa despre ce-i vorba în F1, se ducea la curse, mai discuta cu un pilot/ tehnician/ manager, promova piloții Români. Aștia de la dolce sunt de noaptea minții, pe lângă faptul ca nu au habar de F1, nu știu mic să comenteze și nici măcar nu se uita pe ecran, de multe ori se întreabă ce s-a intampplat deși acțiunea este sub nasul lor. De aceea am renunțat la dolce, prefer RTL+ mai învăț și o limbă străină.:-)
    15 1
  • maestrul
    Kiki, este exact asa cum ai scris. Dar nu pot sa cred ca nu se gasesc in Romania doi sau trei oameni care sa fie in stare sa comenteze decent un astfel de Campionat Mondial. La Digi era bine (aveau tot pachetul, singurii care au ajuns la acel nivel) chiar daca au fost si derapaje. Dar TVR si Dolce au fost mult sub nivelul prostiei.
    9 0
  • serban
    @kiki Ai dreptate când îi califici pe cei de la Dolce ca și incompetenți, la fel și cei de la Digi după opinia mea. Este și greu să compari, atâta timp cât la Sky comenteză, Hill, Davidson, Herbert, sau Brundle, oameni care au mâncat F1 pe pâine, la volan și la microfon. Dar să ne spui despre Alexandrescu că știa despre ce-i vorba în F1 ... este deja prea mult ! Gafe uriașe, gafe în serie ! Nu o să uit prea ușor cum, în 2008, îi plângea de zor, cursă de cursă, pe cei de la Mercedes că nu reușiseră să câștige nici un titlu cu McLaren, ca și motoriști, de parcă Hakkinen luase titlurile cu Wartburg ! Iar "discuțiile" cu piloții, mecanicii, sau șefii de echipe, nu erau decât conspecte de la conferințele de presă ale respectivilor, lucru recunoscut chiar de stimabil după ce a fost strâns cu ușa. Singurul lui atu ? Era mereu prezent la fața locului și putea bate liniștit câmpii, că nu-l întreba nimeni ! Nouă ce ne rămâne ? Sky !
    13 1
  • serban
    Scuze de prea multe "ca si"-uri, nu-s prea inteligent stiu...
    2 5
  • Formula 0 nu poate avea decit comentatori 0*
    Daca nu se schimba nimic va fi mai rau
    2 7
  • Nu o sa uit niciodata gogoasa maxima de la digi " o masina de f1 consuma cam 8 litri la suta" :)))))) Pentru mine aia o pus capac. Chiar daca au corectat dupa, ii imposibil sa scoti asa ceva pe gura...
    7 0
  • @Automarket

    Mani a terminat Dakarul pe locul 14
    merita o mentionare ... nu?
    8 1
  • serban
    @serban de la 19:25 Probabil că tu ești un specimen de genul "să moară dușmanii mei că ca casa mea nu se egzistă". Și asta explică multe ...
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru