Să se modifice, dar să nu se schimbe nimic. Aceasta pare să fie ideea celor mai multe echipe din Formula 1, dar mai ales a celor patru constructori prezenţi în competiţie.
2017 era considerat un an al revoluţiei regulamentului pentru a transforma Formula 1 într-o competiţie echilibrată şi spectaculoasă, însă în cele din urmă planurile sunt pe punctul de a fi abandonate.
Una dintre noutăţile majore ar fi fost introducerea unui motor independent aspirat V8 de 2.2 litri care să fie utilizat de echipele mici în paralel cu motoarele actuale V6 turbo de 1.6 litri. Ferrari, Mercedes, Renault şi Honda s-au opus vehement acestui proiect, iar FIA a solicitat reducerea preţurilor şi îmbunatăţirea sunetului pentru a renunţa la idee.
Iar constructorii s-au conformat: aceştia sunt pregătiţi să accepte un preţ de numai 12 milioane de euro pe an pentru furnizarea motoarelor, de aproape două ori mai mic decât în prezent.Pe de altă parte, echipele au renunţat în cele din urmă la adoptarea unor schimbări care ar fi îmbunătăţit forţa de apăsare aerodinamică şi care ar fi ajutat monoposturile să fie cu 5 secunde mai rapide decât în prezent.
Cu excepţia Red Bull şi a altor două echipe, toate celelalte au refuzat schimbarea ca urmare a analizelor realizate de Mercedes şi Pirelli, care au prezentat o serie de riscuri de securitate în cazul implementării ideilor iniţiale.Prin urmare, vor rămâne valabile doar creşterea lăţimii pneurilor faţă şi spate şi a aripii faţă, care vor conduce oricum la o scădere a timpilor pe tur cu circa 3 secunde.
Bernie Ecclestone şi Jean Todt vor veni însă cu propriile propuneri pentru regulament până în 31 ianuarie. Până atunci, următoarea întâlnire a Grupului de Strategie, în care se va discuta din nou despre regulament, va avea loc luni, 18 ianuarie.
Via SkySports, Motorsport
Digi si Dolce sunt Dezastru cu D mare:)))
In timpul primei curse, pe dolce, dupa turul 10 imi cautam cum pot sa imi platesc pentru transmisiunea SKY...
Alexandrescu nu era comentator sportiv, de aici și balbele. Dar măcar știa despre ce-i vorba în F1, se ducea la curse, mai discuta cu un pilot/ tehnician/ manager, promova piloții Români. Aștia de la dolce sunt de noaptea minții, pe lângă faptul ca nu au habar de F1, nu știu mic să comenteze și nici măcar nu se uita pe ecran, de multe ori se întreabă ce s-a intampplat deși acțiunea este sub nasul lor. De aceea am renunțat la dolce, prefer RTL+ mai învăț și o limbă străină.:-)
Daca nu se schimba nimic va fi mai rau
Mani a terminat Dakarul pe locul 14
merita o mentionare ... nu?