Garajul echipei Williams de pe circuitul de la Barcelona a fost cuprins de flăcări în Marele Premiu al Spaniei din sezonul 2012, element care a determinat FIA să găsească o soluţie prin care să limiteze astfel de probleme.
Forul mondial colaborează de mai mult timp cu compania americană Oscar Nelson Group pentru a adapta pentru Formula 1 un sistem numit MADMAT folosit în industria militară.
Acesta este alcătuit din mai multe plăci suprapuse deasupra cărora este amplasat un panou cu găuri care are rolul de a atrage combustibilul. În acest fel, intensitatea flăcărilor este semnificativ redusă, iar fumul este aspirat în totalitate, în timp ce temperatura incendiului este de numai 93 de grade, spre deosebire de cele 315 grade înregistrate de obicei la incendii.
După ce FIA îşi va da acordul final pentru utilizarea acestora, plăcile MADMAT vor fi amplasate în garajele echipelor în zona în care se realizează transferul de combustibil. Una dintre variante este de a obliga fiecare echipă să aibă un astfel de sistem, însă o decizie finală în acest sens va fi luată ulterior.
"Dacă am fi avut un astfle de sistem în garaj în zonele în care echipele stochează combustibilul, un incendiu precum cel suferit de Williams nu ar fi fost atât de dramatic.
Echipele sunt foarte interesante de asta, iar posibilităţile sunt nesfârşite, pentru că este bine nu numai pentru Formula 1. Am putea face sistemul obligatoriu, încă nu suntem siguri în privinţa asta, dar cred că echipele sunt suficient de interesante pentru a-l utiliza", a declarat Charlie Whiting, directorul de curse al FIA.O versiune preliminară a sistemului MADMAT a fost evaluată cu ocazia Marelui Premiu al Spaniei din luna mai.
Via Autosport
Comentarii (1)