Formula 1 anunță un format nou pentru cursele de sprint: nu vor mai decide ordinea de start pentru Grand Prix

de Tiberiu Safta
Miercuri, 26.04.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Formula 1 a anunțat un nou format pentru cursele sprint din acest sezon, prima astfel de etapă fiind în Azerbaidjan. Formatul nou introduce două sesiuni de calificare separate, iar rezultatele obținute în cursa de sprint nu mai afectează ordinea grilei pentru cursa de duminică.

După o pauză lungă de 3 săptămâni, Formula 1 revine în acest weekend pe circuitul stradal din Baku, Azerbaidjan pentru a 4-a etapă a sezonului. Marele Premiu al Azerbaidjanului marchează și prima din cele 6 etape de sprint din acest an, ocazie cu care Formula 1 a dezvăluit un nou format pentru aceste curse.

Așadar, ce este nou în acest sezon? În primul rând, vom avea doar o singură sesiune de antrenamente libere, programată pentru ziua de vineri. Aceasta va fi apoi urmată de prima sesiune de calificare, tot în aceeași zi. Noutatea pentru acest an este faptul că sesiunile de calificare de vineri vor stabili acum grila pentru Grand Prix-ul propriu-zis de duminică. Bineînțeles, prima sesiune de calificare va fi împărțită în 3 manșe.

Urmează ziua de sâmbătă, ziua în care vor avea loc două sesiuni: Sprint Shootout și cursa de sprint. Sesiunea Sprint Shootout este, de fapt, sesiunea de calificare ce va determina grila de start pentru cursa de sprint.

La fel ca sesiunea tradițională, Sprint Shootout va fi împărțită în 3 manșe, mai scurte: Q1 va dura 12 minute, Q2 va dura 10 minute, iar manșa finală, Q3, va dura doar 8 minute. Între cele 3 manșe vor exista pauze de câte 7 minute.

Cursa de sprint se va desfășura pe o distanță de maxim 100 de kilometri. În cazul etapei din Azerbaidjan, această cursă va avea doar 17 tururi. Față de Grand Prix-ul propriu-zis, opririle la boxe nu sunt obligatorii, iar punctele sunt acordate doar primilor 8 piloți. Câștigătorul cursei de sprint va primi 8 puncte.

Diferența față de ultimele două sezoane este faptul că întrecerea de sprint nu va mai afecta ordinea de start pentru marea cursă de duminică.

Așadar, iată cum arată programul din acest weekend. Singura sesiune de antrenamente va avea loc vineri, în intervalul 12.30 – 13.30, ora României. Urmează sesiunea de calificare principală, care va începe de la ora 16. Sâmbătă, sesiunea Sprint Shootout va începe la 11.30, iar cursa de sprint va începe la ora 16.30.

Cursa de duminică, Marele Premiu al Azerbaidjanului, va începe la ora 14.00, ora României.

via Formula 1

Comentarii (11)

  • Formula 1 , un sport foarte frumos dar.... extrem de poluant.

    În 6 ani, F1 v-a deveni istorie.

    Cei implicaţi, erau doar pentru dezvoltarea de motoare şi testarea lor, motoare termice care nu mai sunt necesare.

    Formula E va fi viitoarea Formula 1.
    40 42
  • F1 este pilaf, o mocirla care cauta sa creeze audienta prin abuzri si falsitati, cum sunt panaramele alea de reality show cu neveste, miree si altel cele.
    Nu mai este un sport care promova cele mai noi tehnologii si inginerii, unde se testau toate lucrurile noi, ci este o cocina stagnanta.
    Ai venit cu o inovatie tehnologica?! Aoleu, repede, ilegal, repede noi reguli, ca nu se poate.
    30 21
  • Andreii
    Practic cursa de sprint devine o mini-cursa inaintea cursei principale. Mai multa formula 1 intr-un weekend, ceea ce nu-i rau. Sper sa nu vedem din nou un "festival" de penalizari, investigatii si can-can ieftin. E pacat.

    @Mike
    E foarte posibil F1 sa devina E1. Sau poate vor adopta "combustibili bio sustenabili si nepoluanti". Ma indoiesc ca motoarele cu combustie vor disparea de tot.
    25 28
  • Şi o surpriză de la NYPD

    https://youtu.be/R1e-_tFeLHA
    29 25
  • bobita
    Câştigătorul cursei de sprint va primi 8 puncte.
    29 12
  • Banditos
    @Alin

    care inovatie? de unde inovatie?

    tehnologia motorul termic si-a atins apogeul de ani de zile, micile artificii nici numai sunt in "inima" motorului ci in tot felul de apendici care mai adauga un ,000 ceva procent la putere/cuplu

    F1 a devenit o cursa desueta nu numai din acest punct de vedere (al tehnolgiilor de ultima ora) dar tot acest spectacol a reusit sa-si confirme ad-literam porecla de...circ.
    30 23
  • ontopic
    cursa de sprint în formatul vechi era un simplu drive to survive and save position.

    Formatul din F2 și F3 e cât se poate de logic, într-o cursă de sprint tragi de mașină cam cum trag eu în agramații electrici.
    13 31
  • @papagali electrici
    Aveti Formula E. Schimbați frecvența!!!

    Nu se produce nimic în Formula E, e plictiseală în formă pură.

    F1 v-a vedeni istorie scris când trotinetiș-ti will rule the world, a doua zi după apocalipsa de la Bac.
    17 41
  • @@@ Toți pesimiștii Aveți răbdare, e afacerea lor și ei hotărăsc ce vor face. Noi nu decidem nimic. Oricum nimic nu e veșnic și totul se transformă, în bine sau în rău. Ce „industrie” erau și cursele de cai, acum... Hai să vedem mâine antrenamentele și să devenim mai optimiști.
    13 6
  • A venit omul-cireadă cu zeci de voturi negative

    "@papagali electrici" ai probleme omule, ai probleme grave
    30 24
  • Nu ma atrage deloc formula E. Este fara sare si piper, cu intreceri numai in oras, in care se calaresc intre ei piloti mai putin talentati, sau cei refuzati de Formula 1.Poate cu timpul, in lipsa de altceva vom urmari si aceste curse, dar nu stiu ce ma poate atrage la ora actuala.
    7 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru