Formula 1 analizează noi regulamente: "Cursele trebuie să devină imprevizibile"

de Daniel Popescu
Marti, 23.01.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Formula 1 va analiza cu prioritate regulamentul aerodinamicii, a motoarelor și a suspensiilor și vrea să ia măsuri pentru reducerea curselor cu rezultate ușor predictibile.

Liberty Media, noul propritar al Formulei 1, intenționează să aducă o serie de schimbări de natură tehnică și sportivă pentru îmbunătățirea spectacolului. Pat Symonds, fostul șef al celor de la Williams, este una dintre persoanele care analizează potențialele schimbări, iar acesta a dezvăluit că noii proprietari se concentrează pe trei elemente.

"Acestea sunt aerodinamica și, în egală măsură, unitățile de propulsie. Motoarele sunt importante pentru constructori și sunt interesante s pentru fani, așa că performanțele trebuie să varieze în funcție de acestea. Nu în ultimul rând este suspensia, iar prin asta mă refer la modul în care echipele folosesc pneurile", a declarat el.

Pe de altă parte, oficialii Formulei 1 speră să găsească modalități prin care cursele să fie mai puțin previzibile, întrucât acest lucru ar crește spectacolul și interesul fanilor pentru a urmări cursele în întregime.

"Vrem să scăpăm de predictibilitate. În ultimele decenii, cele mai proaste perioade au fost când rezultatele erau previzibile.

Am avut dominația Mercedes, dar în ultimii doi ani nu prea am știut ce pilot va câștiga. Vrem să ne uităm la spectacol și să recunoaștem rolul pilotului", a adăugat Symonds.

Via Autosport

Comentarii (14)

  • Si ce or sa faca? Or sa puna lunetisti sa le traga in gume? :))
    27 0
  • Motoarele conteaza cel mai putin in toata ecuatia. Eu nu pot intelege de ce nu se concentraza pe reducerea cat mai apropape de zero a influentei aerodinamice din spatele masinilor. Din cauza aerului "murdar" nu vom vedea niciodata depasiri roata la roata pe tot parcursul unui mare premiu, asa cum se intampla in anii 80 - 90.
    O alta componenta la care ar trebui lucrat este, intradevar, suspensia. Eu as face un regulament cu o suspensie standard pentru toate monoposturile.
    Liberty si FIA au innebunit lumea cu cele motoare cand de fapt nu acolo e marea problema. Cand masinile vor fi facute de asa natura incat sa nu lase turbulente in spate mai ceva ca avioanele de lupta moderne, atunci vom avea racing-ul adevarat de care se tot lamenteaza.
    7 8
  • serban
    Vali
    Motoarele contează cel mai puțin ??? Păi uite că Mercedes a câștigat anul trecut ambele titluri, deși aerodinamic a stat mult mai prost decât Red Bull și Ferrari ! Păi uite unde a terminat McLaren cu un șasiu, se zice, foarte bun și cu un motor varză !
    Părerea mea este că readucerea spectacolului în F1 ține de un singur lucru, liberalizarea totală a dezvoltării în cursul anului competițional, fără reduceri de costuri, fără limite de componente, adică motoare, combustibili, etc. F1 a fost cândva regina sporturilor cu motor și așa ar fi trebuit să rămână !
    22 2
  • @Serban
    Cred Ca ai inteles gresit ce am spus. Nu am spus ca motoarele nu conteaza, am spus ca conteaza cel mai putin, ...de ce? pt ca am vazut de nenumarate ori de-a lungul ultimilor sezoane masini care merg una dupa alta, incolonate la 1 - 2 sec intre ele, nefiind in stare de depasiri din cauza efectelor aerodinamice. Nu vreau sa tin teorie acum, dar in alta ordine de idei, eu cred ca Mercedes a stat mai slab aerodinamic (in nici un caz foarte prost - foarte prost a stat Williams). Si mai cred ca Mercedes a fost foarte aproape aerodinamic de Ferrari si RBR dupa pauza de vara.
    Comparatia cu McLaren, sau mai bine zis motarele Honda nu are nici un sens din "n" motive.
    Si mai cred ca RBR cu motoare Renault era capabila de mult mai mult daca in anumite momente se puteau apropia de masinile din fata fara acele efecte aero de care vorbesc. Acelasi lucru e valabil si pentru Ferrari.
    La toate aceste considerente daca adugi si uzura pneurilor, diferentele de consum de carburant, maiestria pilotilor, echilibrul general al masinilor etc. etc. vei intelege ca defapt motorul reprezinta o mica parte din tot ansamblul.
    SI aici vin eu si spun ca m-au innebunit Liberty si FIA cu motoarele cand de fapt problema lipsei de spectacol, dupa parerea mea, vine mai ales din aerodinamica. E doar o parere.
    1 5
  • @Serban
    Nu ma intelege gresit. Nu am nimic cu aerodinamica generala a masinilor de formula 1. Ba din contra, mi se par spectaculoase si echipele ar trebui lasate sa faca tot ce vor in acest sens.
    Ce am - am cu turbulentle aerodinamice pe care le lasa in urma si acolo cred ca ar trebui lucrat, ...cum anume si ce ar trebui facut? nu sunt eu in masura sa am pareri, dar daca aceste turbulente ar fi mult diminuate sunt absolut sigur ca am vedea muuuult mai multe depasiri cu motoarele actuale (specificatie 2016, 2017 sau 2018).
    1 5
  • @Vali: spune-i lu Alonso parerea ta :))))))))
    3 2
  • pif666
    formula 1 inseamna INOVATIE !
    a fi foarte curiosi ca si fani sa vedem totul la LIBER .
    stiu ca vor veni uni si vor zice : noi nu avem bani ca si ferarri sau mercedes.
    dar atunci ce cautati acolo ?
    si ce doriti ?
    mediocritate ?
    ca si acum tot asa sunteti : mediocri.
    vrem sa vedem evolutie maxima.
    sa progresam .
    SPERAM SA NE OFERE SPECTACOL TOTAL .
    si sa nu uitam ca orice inovatie se poate copia extrem de repede de rivali atunci cand ai totul la liber.
    nu ca ani trecuti : mercedes a facut un motor super ,,iar restul aveau maxim 10 comodine pt modificari pe parcursul unui an .
    RUSINE : NU ASTA ESTE F1 : CI REVOLUTIE
    7 4
  • Mai omule, la 24.01.2018, 01:06 nu ai nimic cu motoarele, ai cu aerodinamica, iar la 24.01.2018, 01:18 zici ca nu ai nimic cu aerodinamica. Deci mananci r...t cu lopata, nu mai stii ce zici si vrei! :))
    4 1
  • Pai sunt imprevizibile. Cand ploua. Si atunci sunt oprite. :)))
    3 1
  • zic si eu
    Daca tot este sa vorbim despre tripleta sasiu-motor-pilot, cel mai putin important in F1 de astazi a devenit pilotul. Si de aici o buna parte a pierderii de popularitate. Daca voi stiti un pilot care in ultimii 10 ani a castigat campionatul fara a avea cel mai bun "pachet" motor-sasiu, imi schimb parerea, dar sunt nenumarate exemple de piloti f buni care au esuat desi aveau doar sasiu sau doar motor performant.
    Daca ar fi sa dau procente, ar fi 40-40-20% contributie, poate chiar mai putin in privinta pilotului. este essential sa avem un motor si un sasiu de top, care sa se complteze deoarece unul fara altul nu fac treaba (vezi cazul McLaren sau chiar Williams cu sasiu sau Ferrari cu motor de top).
    Ultimele 10 sezoane ne-au aratat ca degeaba ai pilot si motor de top sau pilot si sasiu de top, rezultatele nu vor fi tot in top (aceleasi exemple), dar daca ai o combinatie motor sasiu cum a avut Mercedes in ultimii ani sau RBR inainte de ei, acest lucru le-a permis unor piloti mai putin talentati (Rosberg si Bottas, Barichelo, Ricci etc ) sa obtina multe victorii si chiar titlul mondial.
    Solutia ca F1 sa revina la spectacolul de acum cateva decenii este sa se elimine limitele impuse la dezvoltare si testare , chit ca vor ramane mai putine echipe.Decat sa ai 10 echipe din care 4-5 mai mult incurca, mai bine imparti banii la 6-7 mult mai competitive, care pot face spectacol.
    4 1
  • Socotesti de pomana procente sasiu/motor/pilot. Mereu totul s-a redus la un singur lucru: timpul pe tur de care e capabila masina. Daca ai 1s in fata concurentei -> game over. Bine, depinde si de circuit, important e sa ai avantaj in majoritatea cazurilor.

    Daca dai liber la regulament tehnic, teste samd o sa vezi niste diferente mult mai mari intre echipe si nu, nu o sa castige nici atunci cine vrei tu haha. Echipele sarace se vor retrage si F1 inchide portile.
    0 1
  • Acum daca vedeti diferenta de 1 s intre primele doua echipe asta nu inseamna neaparat ca ceea ce vedeti e timpul corespunzator masinii. Ce vedeti de fapt e tot pachetul pilot/masina. O fi mai bine cu alt pilot, o fi mai rau? Nu prea stii dar te orientezi sa iei piloti care par valorosi si in forma.
    1 1
  • Poate lui vetel, ca nu prea stie ce sa faca cand e in spatele lui Hamy..:))), turbulentele il fac sa uite sa franeze
    0 1
  • stiu ce trebe facut
    udam artificial pista, bagam safety car vreo 10 ture si apoi oprim cursa
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru