Formula 1 acceptă trecerea la motoare turbo în şase clindri din 2014

De Daniel Popescu
Publicat Joi, 23.06.2011
Şefii echipelor din Formula 1 au aprobat miercuri propunerea constructorilor privind trecerea la motoare turbo în şase clindri din 2014.

Schimbarea radicală a regulamentului tehnic al Formulei 1 în privinţa motoarelor a fost amânată cu un an în urma negocierilor aprinse dintre constructori pe acest subiect.

În condiţiile în care Ferrari, Mercedes şi Cosworth s-au opus propunerii iniţiale pentru trecerea la motoare în patru cilindri, iar Renault a insistat pentru renunţarea la unităţile actuale V8, constructorii au propus o soluţie de compromis care a vizat introducerea unor motoare turbo de 1.6 litri în şase cilindri începând din 2014, cu un an mai târziu decât se prevedea iniţial.

Reuniţi la Londra în cadrul unei întruniri a Comisiei Formulei 1, şefii echipelor au acceptat nouă propunere a constructorilor, care urmează să fie aprobată de Consiliul Mondial al FIA printr-un vot prin fax până la sfârşitul acestei săptămâni.

Cu excepţia acestei modificări în structura motoarelor, restul regulilor de natură tehnică care vor intra în vigoare în 2014 au rămas în vigoare.

Astfel, sistemul KERS va rămâne parte integrantă, puterea acestuia urmând să se dubleze de la 60 kw la 120 kw şi să ofere aproximativ 150 CP din cei 750 CP ai motorului.

De asemenea, viteza maximă de rotaţie a motoarelor va fi de 12,000 rpm, în timp ce consumul de carburant va fi redus cu până la 35% prin limitarea cantităţii maxime admise în rezorvor.

Nu în ultimul rând, vor fi luate o serie de alte măsuri care vizează o nouă restricţionare a costurilor, însă acestea nu vor avea un impact major asupra performanţelor generale.

Via | BBC Sport

Comentarii (3)

  • da...
    De ce nu pun motoare de drujba, poate imbunatatesc spectacolul si numarul de depasiri, si asa tot se plang de numarul mic al acestora.
    Daca se continua in ritmul asta in 2020 poate avem motoare cu 2 cilindrii si un sistem KERS de 500CP, sau motoare electrice, sa reduca emisiile la 0. Se cam pierde farmecul de altadata al formulei 1, sunt de acord cu reducere emisiilor de dioxid dar se pot face compromisuri si in alta parte.
    9 4
  • Bun
    O idee destul de buna. Mai ales ca noutatile aparute pentru noile motoare turbo le puteam vedea mai tarziu pe masinile de serie.
    2 4
  • Bun
    Si uite asa scade puterea Formulei 1 de la 800-900 cat aveau probabil cu V10-urile la 600 Cp[iar cu kers-ul activat cateva zeci de secunda ...750 Cp].
    Ar trebui schimbata titulatura din F1 in altceva......
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru