Formula 1 abandoneaza sistemul KERS in 2010
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Formula One Teams' Association (FOTA) s-a reunit duminica seara dupa Marele Premiu al Turciei pentru a discuta despre oportunitatea de a utiliza tehnologia KERS si in sezonul 2010.
In contextul in care echipele incearca sa gaseasca metode pentru reducerea drastica a costurilor, cele 8 reprezentate ale asociatiei au decis de comun acord sa renunte complet la utilizarea sistemului KERS in sezonul viitor, intrucat costurile de dezvoltare ale tehnologiei sunt foarte ridicate.
Decizia a fost luata in urma unui vot a sefilor de echipa, iar singurul care s-a opus abandonarii sistemului a fost Mario Theissen, directorul departamentului de motorsport al BMW. Totusi, conform regulamentului intern al FOTA, decizia a fost validata pe baza majoritatii voturilor. "Am votat in favoarea sistemului KERS, dar mergem pe mana majoritatii, asa cum s-a intamplat cu toate deciziile FOTA de pana acum", a explicat Theissen.
In prezent, sistemul KERS face parte din regulamentul tehnic intocmit de FIA pentru sezonul 2010, insa nu exista niciun articol care sa prevada obligativitatea utilizarii tehnologiei.
Astfel, chiar si in cazul in care paragraful referitor la KERS ramane in vigoare, decizia echipelor FOTA va fi suficienta pentru abandonarea completa a tehnologiei.Ferrari este una dintre echipele care a investit cei mai multi bani in dezvoltarea sistemului KERS, insa seful Stefano Domenicali sustine ca este multumit de renuntarea la aceasta tehnologie prin prisma costurilor ridicate.
"Impreuna cu McLaren, suntem singurii care o folosim. Am investit foarte mult si intotdeauna am spus ca este dificil pentru suporteri sa inteleaga de ce unele monoposturi au KERS si altele nu. Asa ca daca avem o abordare logica si suntem toti impreuna, atunci este mai bine sa nu avem KERS", a declarat Domenicali.
In prezent, FOTA este alcatuita din 8 echipe, dupa ce Williams si Force India au fost suspendate din organizatie ca urmare a faptului ca s-au inscris neconditionat in sezonul 2010 al Formulei 1. Echipele membre FOTA au depus la randul lor o cerere de inscriere pentru anul viitor, insa aceasta este conditionata de semnarea Acordului Concorde pana pe 12 iunie si de eliminarea bugetului maxim anual.
Singura problema in utilizarea sistemului KERS ar putea proveni astfel de la Williams, care dezvolta in prezent aceasta tehnologie, in timp Force India se bazeaza pe parteneriatul tehnic cu McLaren, echipa membra FOTA.Sistemul KERS a fost introdus in Formula 1 in sezonul 2009, echipele sperand ca sansele de depasire si implicit spectacolul de pe pista sa creasca simtitor. Cu toate acestea, doar McLaren, Ferrari, Renault si BMW-Sauber au inceput sezonul cu aceasta tehnologie implementata pe monopost. In plus, in ultimele curse, numai McLaren si Ferrari au continuat sa utilizeze tehnologia. In primele 7 curse ale anului, niciun monopost echipat cu KERS nu a reusit sa obtina vreo victorie.
Via | Autosport
Brawn nu avea masini, motor deci Kers era neinteresant. Nu este nimic intamplator. Pur si simplu, unii au ales calea mai grea de a implementa Kers si altii au ales calea mai usoara de a nu-l implementa. Evident prostia este mai mult de partea Renault si Ferrari ca s-au chinuit sa implementeze asa ceva.