Cu o intarzire semnificativă cauzată de pandemia de coronavirus, Formula 1 a publicat marți o versiune preliminară a calendarului pentru sezonul 2021. Structura este foarte asemănătoare cu calendarul stabilit pentru 2020 înainte de apariția pandemiei de coronavirus și include în total 23 de curse.
Astfel, noul sezon va începe în 21 martie în Australia și va avea în continuare pauza tradițională de 4 săptămâni din luna august.
Pentru moment, comparativ cu calendarul inițial de 22 de curse pentru 2020, singura noutate este reprezentată de Arabia Saudită.
Formula 1 a anunțat recent că Arabia Saudită va găzdui o cursă pe timp de noapte pe un circuit stradal care va fi construit în Jeddah, al doilea oraș ca mărime din Arabia Saudită, iar traseul este stabilit aproape de Marea Roșie. Etapa a fost programată pentru 28 noiembrie, înainte de runda finală din 5 decembrie, care va avea loc în Abu Dhabi.
Pe de altă parte, calendarul provizoriu include și o etapă în 25 aprilie pentru care nu s-a stabilit încă țara și circuitul pe care va avea loc.
Inițial, în această zi ar fi trebuit să aibă loc ediția inaugurală a cursei din Vietnam, însă aceasta a fost eliminată în ultimul moment din calendar. Potrivit unor surse neoficiale, Vietnam a fost eliminată din cauza unui scandal de corupție din statul asiatic, fără nicio legătură cu pandemia de coronavirus.Nu în ultimul rând, este de remarcat faptul că Formula 1 nu va păstra în calendar niciuna dintre cursele care au fost "adoptate" pentru sezonul 2020 în urma pandemiei. Astfel, în ciuda spectacolului înregistrat la cursele de la Imola sau Partimao, acestea nu vor reveni în calendar în 2021.
Explicația este una de natură financiară: Formula 1 obține venituri importante de la țările prezente în calendar, în timp ce Imola și Portimao au fost adăugate în acest an doar pentru a completa un calendar plin de anulări, în cele mai multe cazuri fără ca organizatorii să plătească taxe de organizare către Formula 1.
Via Formula1
Sunt curios cum vor raspunde Hamilton si ceilalti oficiali implicati in campania "We race as one", avand in vedere ca merg intr-una din cele mai discriminatoare tari din lume. Dar banii nu pot fi discriminati, asa ca sa continuam mai departe cu ipocrizia.
Pacat ca anul viitor nu vom avea nici macar unul din circuitele superbe de anul asta: Mugelo, Portimao, Nürburgring... Si din nou, Germania nu va avea cursa, asa cum fusese programat initial pentru acest an. Bine ca avem China, Arabia Saudita, Rusia, Bahrain, Abu Dhabi, Azerbaijan...
Sad day for motorsport...
Felicitări Formulei Unu pentru faptul că nu ezită să exploreze teritorii virgine pentru motorsport, cursa desfăşurată pe faleza Mării Roşii generînd în rîndul fanilor un interes similar noului Zandvoort.
Felicitări doar parţiale acelora care continuă să promoveze trei zile în de arhisuficientele două zile, etapa desfăşurată la Imola confirmînd tuturor faptul că aceasta este varianta de urmat pentru un calendar în care noţiunea de pauză să devină doar abstractă.