Schimbările ar urma să vizeze atât calificările, cât şi cursele, iar una dintre opţiuni este apariţia unei curse de tip sprint care să aibă loc în cursul zilei de sâmbătă, la scurt timp după sesiunea de calificări. Ferrari a solicitat introducerea unei curse suplimentare încă din sezonul 2012, iar Pirelli şi-a exprimat o opinie similară în urmă cu numai trei luni.
De asemenea, FIA intenţionează să permită echipelor mai multă libertate în alegerea tipurilor de pneuri cu care să concureze în Marile Premii, însă o decizie finală va fi luată numai după consultarea furnizorului de cauciucuri Pirelli. Anterior, producătorul italian s-a opus vehement propunerii ca echipele să aleagă individual tipurile de pneuri pentru fiecare cursă.
Tot pentru anul viitor, forul mondial intenţionează să schimbe radical sistemul "jetoanelor" pentru dezvoltarea motoarelor în timpul sezonului, să adopte un nou sistem de evacuare pentru îmbunătăţirea sunetului motoarelor, să crească cantitatea de carburant permisă în timpul unei curse cu scopul de a permite piloţilor să concureze într-un ritm mai alert, dar şi să limiteze costurile unităţilor de propulsie pentru echipele indepedente.
Toate aceste propuneri se adaugă la cele care vizează o schimbare radicală a aspectului estetic al monoposturilor pentru sezonul 2017, care sunt în continuare analizate şi care vizează creşterea lăţimii monoposturilor şi a pneurilor spate, precum şi noi forme pentru podea şi aripi. FIA este pe punctul de a adopta câteva schimbări importante inclusiv pentru sezonul în curs.
▶ Sistemele electronice de ajutor, interzise de la Spa. Honda primeşte un motor suplimentar
Opinie Daniel Popescu: măsuri pentru creşterea audienţelor
Nu este un secret pentru nimeni ca actualul format al calificărilor este plictisitor pentru fanul ocazional al Formulei 1, care se uită cel mult la ultima parte de 12 minute pentru a afla cine pleacă din pole position. Prin urmare, audienţele din calificări sunt modeste. Cum poţi creşte audienţa pe parcursul zilei de sâmbătă? Prin introducerea unei curse suplimentare de scurtă durată.Într-o lume în care oamenii nu au timp şi răbdare, dozele mici, dese şi intense sunt ideale pentru a atrage publicul de partea ta. Campionatul German de Turisme.
Astfel, o cursă de 30-45 de minute sâmbăta şi una de maxim 90 de minute duminica ar reprezenta un format semnificativ mai atractiv pentru publicul tânăr al Formulei 1 decât cel actual. Dovada: această strategie a fost adoptată din acest an şi deVia FIA
La fel în calificări. În conditiile in care ai 7 seturi pentru tot weekenduri, si un set tine 1-2 ture in calificări....