Force India: "Echipele independente trebuie să-şi schimbe modelul de business"

de Daniel Popescu
Luni, 18.05.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Force India consideră că toate echipele independente vor fi nevoite să-şi schimbe modelul de business dacă propunerile pentru sezonul 2017 vor fi implementate.

Ca echipă independentă va trebui să ne uităm cum supravieţuim, şi este acelaşi lucru pentru Sauber, Williams, Lotus şi Manor.

Bob Fernley
Sef-adjunct Force India
Grupul de Strategie al Formulei 1 a stabilit săptămâna trecută să propună introducerea conceptului de monopost-client pentru echipele mici începând din sezonul 2017. Practic, acestea vor avea posibilitatea de a utiliza monoposturi furnizate de echipele de top şi le va reduce semnificativ şansele de a lupta pentru primele poziţii.

Bob Fernley, şeful adjunct al Force India, consideră însă că echipele independente vor fi nevoite să-şi schimbe modelul de afaceri, întrucât dacă rămân constructori vor avea nevoie de mai multe resurse financiare.

"Ca echipă independentă va trebui să ne uităm la modelul de business, cum supravieţuim, şi este acelaşi lucru pentru Sauber, Williams, Lotus şi Manor. Sigur, poţi rămâne constructor. Dificultatea este că, din cauza creşterii costurilor, va fi dificil să concurezi în calitate de constructor", a declarat el pentru publicaţia Autosport.

Esential 2017 este anul in care ar putea fi reintrodus conceputul de monopost-client
Fernley admite că decizia va fi luată la scurt timp după adoptarea oficială a noului regulament, chiar dacă nu apreciază în mod deosebit planurile pentru conceptul monopostului-client.

"Încă nu suntem convinşi că ideea monopostului-client este calea cea bună, dar asta se va întâmpla.

Aşa că ori ajustăm bugetul în mod corespunzător pentru a rămâne constructor, ori îmbrăţişăm în timp procesul monopostului-client. Sunt decizii majore pe care echipele indepedente va trebui să le ia şi multe vor depinde de cât de repede va fi implementată propunerea monopostului-client", a adăugat el.

Via Autosport

Comentarii (2)

  • ce ar fi de exemplu sa mai inlesneasca un pic taxele, sa fie mai permisiv cu sponsorii, fara atatea restrictii, si atunci echipele mici ar fi mai relaxate financiar si nu ar trebui atatea artificii, plus ca ar fi mai competitive toate monoposturile.
    Sunt impotriva fumatului, dar de cand s-au interzis reclamele la bauturi si tutun, a inceput declinul la multe echipe.
    6 2
  • Reclamele la tutun nu vor mai revenii niciodata, nu au fost interzise de B.E. sau FIA ci de UE, si chiar daca in unele tari pe unde trece F1 ar fi permise echipele tot nu ar putea sa le afiseze, ceva cu drepturile de televiziune in interiorul uniunii si cu faptul ca echipele sunt toate cu sediile prin Europa...... nu mai stiu exact!
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru