Pentru a concura cu monopostul din sezonul precedent, echipa ar fi trebuit să primească acordul unanim al echipelor în cadrul şedinţei Grupului de Strategie care a avut loc joi.
Force India a fost prima echipă care a votat, iar refuzul acesteia de a permite o astfel de soluţie a făcut ca opinia celorlalte echipe să devină irelevantă. Bob Fernley, şeful adjunct al echipei, susţine că s-a opus planului trasat de Marussia pentru că aceasta nu a precizat clar cine ar urma să fie noul proprietar după ieşirea din insolventa.
"Pe parcursul întâlnirii au apărut probleme de conformitate, iar aplicaţia echipei a fost lipsită de substanţă.
De exemplu, nu s-au oferit detalii despre cine ar urma să fie noii proprietari sau care ar fi structurile operaţionale. Din cauza lipsei de informaţii, a garanţiilor incerte şi a naturii speculative a cererii, am decis că este mai bine să ne concentrăm pe participarea echipelor independente care au mai rămas", a adăugat el.Se speculează că adevăratul motiv al refuzului Force India este de natură financiară: în cazul în care Marussia nu va concura în 2015, cele aproximativ 40 de milioane de euro din drepturile TV alocate pentru locul nouă ocupat de ruşi în clasamentul constructorilor din 2014 vor fi redistribuite celorlalte echipe din competiţie.
În urma acestui vot, şansele ca Marussia să concureze în sezonul 2015 sunt minime, întrucât echipa nu are timp şi bani să dezvolte un nou monopost care să respecte regulamentul tehnic în vigoare.
Via Adam Cooper
Comentarii (2)