FIA vrea standardizarea cutiilor de viteze
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Echipele din Formula 1 au convenit impreuna cu FIA la finalul anului trecut un amplu pachet de masuri menit sa reduca costurile incepand din sezonul 2009.
Desi cele mai drastice masuri sunt prevazute pentru 2010, forul mondial considera ca masurile adoptate in decembrie nu sunt suficiente.
Prin urmare, in cadrul unei intalniri cu FOTA ce a avut loc marti, FIA a anuntat un nou set de masuri. Desi acestea nu au fost prezentate oficial, publicatia britanica Financial Times a reusit sa intre in posesia unui document confidential in care FIA sustine ca echipele nu au reusit inca sa reduca costurile, in ciuda masurilor adoptate anterior.
Planul initial prevedea reducerea costurilor de la 300 de milioane de euro pe an la 100 de milioane de euro pe an pentru constructori si 50 de milioane de euro pe an pentru echipele independente.
Intrucat targetul nu a fost inca atins, FIA spera ca echipele sa cada de comun acord in cel mult doua saptamani pentru standardizarea unor noi componente incepand din 2010.
Componentele aduse in discutie pentru standardizare sunt cutiile de viteze si ansamblul format de roti, frane si suspensii. Forul prezidat de Max Mosley spera ca masurile propuse sa ajute echipe Honda sa gaseasca la timp un cumparator si ca alti constructori precum Renault, Toyota si BMW sa isi asigure prezenta pe termen lung in competitie.Unul dintre cei mai aprigi sustinatori ai acestor masuri este Flavio Briatore, care crede ca recucerea costurilor poate atinge 60%. "Credem ca este posibil sa reducem bugetele cu 60% pana in 2012. Vrem un sport pentru fani, nu pentru ingineri", a declarat seful echipei Renault.
Pe de alta parte, italianul este contrazis de seful echipei McLaren, Ron Dennis. "F1 nu ar trebui sa fie o competitie in care motoarele si o mare parte dintre componente sa fie standard", a explicat britanicul pentru sursa citata.
Comentarii (2)