Informaţia a fost dezvăluită de Jean Todt, preşedintele FIA, care afirmă că o astfel de decizie este importantă pentru echipele mici, chiar dacă vine târziu.
"Sunt de acord că motoarele sunt prea scumpe. Îmi asum responsabilitatea că nu am stabilit un cost maxim pentru echipele mici. Este ceva ce vom schimba. Mai bine mai târziu decât niciodată", a declarat el.
Todt a refuzat însă să dezvăluie modalitatea în care va impune o reducere a preţului pentru motoare. De altfel, lucrurile sunt complicate de faptul că fiecare echipă mică are un contract pe termen lung pentru furnizarea motoarelor, iar acestea nu pot fi modificate unilateral, fără acordul constructorilor.
"Vom discuta despre asta.
Sunt realist şi vreau să mă asigur că ceea ce facem poate fi făcut. Am nevoie de consilieri buni pentru a trece prin această provocare", a adăugat el.În prezent, motoarele furnizate de Renault pentru Red Bull Racing şi Toro Rosso sunt cele mai scumpe, estimate la circa 23 de milioane de de euro pe sezon. Ferrari solicită circa 20 de milioane de euro pe an, în timp ce Mercedes beneficiază de cele mai accesibile unităţi de propulsie, care costă aproximativ 17 milioane de euro.
Via Autosport
Si nu ma refer aici la artificialitatile gen DRS si ce naiba mai exista...
Totusi au aparut niste imbunatatiri , iar alea costa , si nu va ganditi ca un update poate costa doar 10 - 15ooo Eur , ca nu e chip tunning , ci poate ajunge la 1-2 mil Euro in functie de cat se testeaza pe banc R&D . Si eu sunt curios cum vor reduce costurile pentru 'ai mici.