FIA vrea să limiteze datele telemetrice ale monoposturilor în 2016

de Daniel Popescu
Joi, 20.08.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
FIA analizează posibilitatea de a limita drastic transmiterea de informaţii de la monopost la boxe prin intermediul telemetriei, pentru a împiedica astfel piloţii să primească ajutor din partea inginerilor.

Federaţia Internaţională de Automobilism (FIA) pregăteşte noi restricţii ale regulamentului prin care să limiteze ajutorul pe care inginerii de cursă îl pot acorda piloţilor pe circuit.

Potrivit unei note care a fost trimisă tuturor echipelor, forul mondial intenţionează ca începând din sezonul 2016 să restricţioneze drastic transferul de date telemetrice de la monopost la boxe.

"Vor fi investigate metode de limitare a canalelor telemetrice trimise în timp real de la monopost la boxe.Obiectivul este restricţionarea transferului de date în timp real la semnale esenţiale pentru rularea monopostului. orice monitorizare sau canale neesenţiale ar trebui înregistrate doar în memoria de pe monopost", precizează FIA în nota transmisă echipelor.

Informaţiile vin chiar în weekendul Marelui Premiu al Belgiei, în care vor fi introduse pentru prima oară proceduri noi prin care inginerii nu mai pot ajuta piloţii la starturi. În plus, forul mondial intenţionează să limiteze şi tipurile de mesaje radio care pot fi comunicate piloţilor pe parcursul unui eveniment.

Via Motorsport

Comentarii (6)

  • serban
    Numai măsuri aiuristice, cu ce ajută asta spectacolul, cu ce reduce asta decalajele existente ? Îi faci viața mai grea pilotului ! Și ?
    3 3
  • Nu mi se pare o idee pozitiva... ca sa fiu finut....
    Ingineria trebuie lasata libera. Nu mai vorbim de preintampinarea unor situatii nasoale, chiar retragerea monopostului inainte de a pocni motorul lasand o balta de ulei undeva sau alte cele. Sa nu uitam nici de limita de 4 motoare pe an, care trebuie protejate sa reziste. Ca sa le protejezi trebuie sa le urmaresti. Ca un copil mic care il lasi la joaca dar stai cu ochii pe el, si nu pui o camera video, care sa o revezi dupa 2 ore, de fapt de unde provine cutitul din ochiul lui...
    8 2
  • Ha,ha,ha...
    O sa fie mai interesant,pilotul va concura mai "liber",fara acele ingradiri legate de pneuri,consum de combustibil...teoretic!Practic...gasesc ei o modalitate "codificata"de comunicare,mai mult sau mai putin legala,nu cred ca vor risca sa piarda curse din lipsa de combustibil de exemplu!
    4 1
  • @Ha,ha,ha...
    Maestre, telemetria nu e comunicata de pilot. Este comunicata prin o retea wireless de computere care primesc informatii de la senzorii masinii si le transmit celor de la pitwall. De la pit i se va transmite pilotului ce anume setari trebuie sa faca pentru ca masina sa mearga mai bine.

    FIA fix asta vrea sa limiteze: informatiile ce se duc catre pit dinspre masina. Nu tot comunicatiile intre pilot si pit.
    5 3
  • Nu de alta, dar sa nu vorbim prostii despre termenul telemetrie: http://www.formula1-dictionary.net/telemetry.html
    0 0
  • Din atata mai bine le da FIA cate u trabant si cu asta basta.
    Regulamentele astea devin o gluma proasta in cel mai bun caz... din "pinnacle of motorsport" devine "same stupid car for everyone"
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru