FIA vrea modificarea sistemului KERS

De Daniel Popescu
Publicat Joi, 08.01.2009
FIA analizeaza impreuna cu echipele posibilitatea de a interzice sistemele KERS pe baza de baterii in favoarea celor bazate pe volantul motorului.

Sistemul KERS va fi introdus in Formula 1 incepand din sezonul 2009, cu scopul de a imbunatati spectacolul din timpul curselor. Privit, de asemenea, ca o alternativa ecologica la clasica putere generata de motoare, dezvoltarea KERS a pus mari probleme echipelor din Marele Circ.

In plus, costurile acestui sistem sunt cifrate la circa 60 de milioane de dolari, in contextul in care criza economica globala se agraveaza. Bugetul foarte mare se datoreaza faptului ca aproape toate echipele au optat sa dezvolte un sistem KERS bazat pe baterii.

Cealalalta optiune este reprezentata de sistemul KERS bazat pe volantul motorului, optiune incercata pana in prezent numai de Wiliams. Desi se vehiculeaza ca a doua varianta este mai putin eficienta, aceasta este in acelasi timp mult mai ieftina, motiv pentru care FIA agreaza aceasta optiune in locul sistemului KERS pe baterii.

"Utilizarea componentelor chimice si a bateriilor in mod particular ar trebui interzise in Formula 1 din cauza nesustenabilitatii actualelor baterii disponibile", explica Max Mosley, presedintele FIA.

"Exista cel putin doua sisteme mecanice sau electro-mecanice in plina dezvoltare pentru Formula 1 si aici ar putea intra si sistemul hidraulic. Formula 1 ar beneficia de pe urma unor sisteme cu o capacitate mai mare decat in prezent, dar foarte mici si usoare".

In prezent, capacitatea este de 400 KJ si 60 KW, insa cea maxima poate fi, de exemplu, 2 MJ stocati, 150 KW care intra si 100 KW care ies. Aceste cifre sunt posibile teoretic cu componente mecanice, dar nu sunt fezabile in viitorul apropiat cu baterii. Astfel de componente non-chimice, daca sunt dezvoltate cu succes, ar avea un impact semnificativ in transporturi si in alte aplicatii. Acesta este un subiect pe care trebuie sa-l exploram impreuna cu FOTA. In mod deosebit ar trebui sa examinam cum poate fi folisita tenologia KERS fara costuri semnificative pentru echipe".

Taguri: FIA, FOTA, KERS, Mosley, cost

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru