FIA va modifica regulamentul motoarelor
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Conform regulamentului actual, echipele pot schimba motorul dupa antrenamentele libere de sambata, pentru a utiliza in calificari o unitate noua.
Totusi, FIA va ratifica in aceasta saptamana o modificare prin care acest lucru nu va mai fi permis, potrivit unor informatii dezvaluite de publicatia Autosport. Astfel, echipele vor fi nevoite sa utilizeze acelasi motor intre antrenamentele libere de sambata si cursa de duminica.
Modificarea a sosit la solicitarea echipelor, care s-au temut de posibilitatea aparitiei unui haos in ceea ce priveste utilizarea motoarelor. Pe de alta parte, schimbarea a doua motoare inainte de calificari ar duce la cresterea numarului de oameni adusi de echipe la un Mare Premiu, fapt ce vine in contradictie cu masurile luate pentru reducerea semnificativa a costurilor in Formula 1.
Pat Symonds, directorul departamentului de inginerie al Renault, a explicat motivele care au dus la solicitarea acestei schimbari. "Asa cum sunt regulile in acest moment poti schimba motorul dupa ultima sesiune de antrenamente.
Si exista un stimulent sa faci asta, avand in vedere limitarile asupra motoarelor", a declarat Symonds pentru autosport.com."Toate echipele cu care am vorbit simt ca asta este putin impotriva a ceea ce vrem sa facem si ar insemna sa luam mai multi oameni la curse. Daca se deterioreaza un motor sambata dimineata, bineinteles ca avem suficienti oameni pentru a-l schimba. Dar nu avem suficienti oameni pentru a schimba sistematic cate doua motoare, asa ca nu vrem sa se intample asta. daca totul era lasat ciomplet deschis ar fi degenerat in curand".
"De exemplu, pui motorul sambata. Sa zicem ca ratezi calificarile si trebuie sa incepi din spatele grilei si poti alege sa folosesti acelasi motor pentru ca oricum nu vei avea un weekend bun. Sau ai putea veni sambata si ar putea ploua si l-ai putea folosi pe acelasi pentru ca nu va fi soliitat foarte mult. Ar degenera curand in ceva ce nu ne dorim, asa ca sper sa aplicam o regula care sa aiba sens".
Conform regulamentului tehnic pentru 2009, echipele au dreptul de a utiliza maxim 8 motoare pe parcursul sezonului, penalizarile pe grila de start urmand sa se aplice numai incepand de la utilizarea celui de-al noualea motor.
Comentarii (0)