FIA va înăspri testele de flexibilitate ale aripilor faţă
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
McLaren şi Mercedes GP au acuzat voalat că Red Bull Racing şi Ferrari utilizează aripi faţă care au o fleibilitate mare în timp ce rulează la viteză mare, fapt evidenţiat de fotografiile şi clipurile video realizate în timpul curselor.
Cele două monoposturi au trecut de fiecare dată testele FIA, însă forul mondial a decis să înăsprească severitatea acestora pentru a elimina dubiile în această privinţă.
Conform regulamentului, plăcuţele laterale ale aripilor faţă pot fi flexibile cu cel mult 10 mm în momentul în care se aplca o greutate de 50 kg asupra lor. Începând de la Marele Premiu al Belgiei, FIA va permite o flexibilitate de 20 mm, însă greutatea aplicată asupra aripilor fata va fi de 100 kg.
Prin această modificare în structura testului, FIA vrea să se asigure că Red Bull şi Ferrari nu utilizează anumite tehnologii care pot îmbunătăţi flexibilitatea în anumite condiţii. De asemenea, FIA va analiza cu mai multă atenţie podeaua unui monopost, după apariţia unor suspiciuni privind influenta acesteia în flexibilitatea aripilor faţă.
În cazul în care aripile fata utilizate până în prezent de Red Bull şi Ferrari nu ar corespunde noului test, este cert că cele două echipe vor aduce modificările necesare pentru ca monoposturile să treacă noua sesiune de evaluare, ceea ce ar putea avea însă efecte negative în privinţa performantelor.
Via | Reuters
Articolul 3.18 suna cam asa: "In order to ensure that the requirements of Article 3.15 are respected, the FIA reserves the right to introduce further load/deflection tests on any part of the bodywork which appears to be (or is suspected of), moving whilst the car is in motion."