FIA va efectua noi teste cu monoposturi cu cockpit închis

de Daniel Popescu
Miercuri, 26.08.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
FIA va realiza în luna septembrie un nou test cu un monopost cu cockpit parţial închis după accidentul fatal suferit de Justin Wilson în IndyCar.

Esential 2009 este anul in care Felipe Massa a suferit un accident grav la cap in Marele Premiu al Ungariei
Accidentul fatal suferit duminică de Justin Wilson într-o cursă din competiţia americană IndyCar a readus în discuţie necesitatea de a acoperi cockpiturile monoposturilor de Formula 1 din motive de siguranţă.

Pilotul britanic a încetat din viaţă după ce a fost lovit în cap de mai multe materiale ale unui alt monopost, iar astfel de incidente s-au petrecut inclusiv în Marele Circ, cel mai recent caz fiind cel al lui Felipe Massa din 2009.

Directorii tehnici din Formula 1 au discutat inclusiv săptămâna trecută despre acest subiect, iar accidentul lui Wilson nu va face altceva decât să grăbească găsirea unei soluţii. Potrivit unor informaţii citate de publicaţia Motorsport, forul mondial a decis ca în luna septembrie să efectueze noi teste cu monoposturi cu cockpit protejat.

Una dintre idei este amplasarea unor "lame" verticale în fata cockpitului, în timp ce Mercedes a propus introducerea unui sistem inovator montat doar în jurul cockpitului. Scopul principal este de a creşte siguranţa în partea frontală a cockpitului, dar de a lăsa sufucient spaţiu pentru că pilotul să poată fi evacuat rapid din monopost în cazul producerii unui accident sau al apariţiei unui incendiu.

Poveştile motorsportului: Accidente fatale în cursele nord-americane în ultimii 20 de ani

Via Motorsport

Comentarii (3)

  • ce-i aia doamnee? Dupa ce ca abia vezi ceva din monopostul de F1 (pozitie joasa si bord ridicat), dupa sistemul ala Hans (parca) ce nu te mai lasa sa intorci destul capul acum mai asta? Ok, e doar un test
    1 8
  • Cel mai sigur ar fi ca pilotul sa stea in garaj, pe un scaun interactiv, un dummy din ala de plastic sa fie pus in monopostul de pe circuit si prin radiocomanda pilotul sa gestioneze monopostul in cursa. Siguranta ar fi destul de ridicata, desi poate si asa ar avea lacune.
    Sau poate sa impuna o limita de viteza drastica si airbaguri.
    Chiar sunt pentru ridicarea sigurantei pilotului si a sportului cu motor, dar ar trebui gasite solutii mai viabile, nu rama aia din poza articolului care ar reduce drasticvizibilitatea pilotului. Nu mai vorbesc de umbrele si razele solare care s-ar schimba permanent pe ochii pilotului, care ar produce mai mult risc decat siguranta.
    10 1
  • mugurel
    eu zic ca cel mai sigur si o varianta alternativa este consola PlayStation4.
    8 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru