Informaţia a apărut după ce imaginile video surprinse la schimbarea aripii faţă a monopostului pilotat de Sebastian Vettel în Abu Dhabi au indicat că partea frontală a nasului are o flexibilitate foarte mare, în condiţiile în care regulamentul prevede că aceasta componentă trebuie să fie rigidă.
Cu toate acestea, publicaţia italiană Gazzetta dello Sport susţine că FIA a trimis deja o informare prin care afirmă că partea frontală a nasului unui monopost poate fi flexibilă într-o anumită măsură ca măsură de siguranţă în cazul unui accident.
"Potrivit celor de la FIA, totul este în regulă.
Au apărut informaţii de la Paris (n.r - sediul FIA) că părţile în discuţie nu sunt structurale şi nu fac obiectul testelor de rigiditate. FIA a făcut cunoscut că natura mai moale a nasului este necesară pentru a evita consecinţele periculoase în cazul în care nasul monopostului vine în contact cu cu un alt monopost", precizează publicaţia italiană. Între timp, publicaţia Autosprint afirmă că inginerii unor echipe de top au confirmat informaţia furnizată de FIA, însă consideră că Red Bull a exploatat la maxim această scăpare de regulament pentru a obţine un avantaj tehnic."Am consultat inginerii altor echipe şi putem spune că un anumit grad de deformare a nasului este acceptabilă. Totuşi, este posibil şi probabil că Red Bull a mers mai departe cu această interpretare, pentru că structura deformabilă ţine aripa faţă şi poate fi utilizată pentru a aduce aripa mai aproape de nivelul solului.
Unii tehnicieni ai echipelor rivale sunt convinşi de asta", precizează sursa citată.Via GMM
Comentarii (2)