FIA susţine că Red Bull nu încalcă regulamentul în privinţa flexibilităţii nasului monopostului

de Daniel Popescu
Vineri, 09.11.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
FIA a trimis o informare conform căreia Red Bull Racing nu încălcă regulamentul tehnic în privinţa flexibilităţii extreme a părţii superioare a nasului monopostului, potrivit presei italiene.

Natura mai moale a nasului este necesară pentru a evita consecinţele periculoase în cazul unui accident.

Gazzetta dello Sport
Publicatie italiana
Presa internaţională a lansat joi o ipoteză potrivit căreia Red Bull Racing ar putea încălca regulamentul tehnic în privinţa flexibilităţii prea mari a nasului monopostului RB8.

Informaţia a apărut după ce imaginile video surprinse la schimbarea aripii faţă a monopostului pilotat de Sebastian Vettel în Abu Dhabi au indicat că partea frontală a nasului are o flexibilitate foarte mare, în condiţiile în care regulamentul prevede că aceasta componentă trebuie să fie rigidă.

Cu toate acestea, publicaţia italiană Gazzetta dello Sport susţine că FIA a trimis deja o informare prin care afirmă că partea frontală a nasului unui monopost poate fi flexibilă într-o anumită măsură ca măsură de siguranţă în cazul unui accident.

"Potrivit celor de la FIA, totul este în regulă.

Au apărut informaţii de la Paris (n.r - sediul FIA) că părţile în discuţie nu sunt structurale şi nu fac obiectul testelor de rigiditate. FIA a făcut cunoscut că natura mai moale a nasului este necesară pentru a evita consecinţele periculoase în cazul în care nasul monopostului vine în contact cu cu un alt monopost", precizează publicaţia italiană.

Structura deformabilă ţine aripa faţă şi poate fi utilizată pentru a aduce aripa mai aproape de nivelul solului.

Autosprint
Publicatia italiana
Între timp, publicaţia Autosprint afirmă că inginerii unor echipe de top au confirmat informaţia furnizată de FIA, însă consideră că Red Bull a exploatat la maxim această scăpare de regulament pentru a obţine un avantaj tehnic.

"Am consultat inginerii altor echipe şi putem spune că un anumit grad de deformare a nasului este acceptabilă. Totuşi, este posibil şi probabil că Red Bull a mers mai departe cu această interpretare, pentru că structura deformabilă ţine aripa faţă şi poate fi utilizată pentru a aduce aripa mai aproape de nivelul solului.

Unii tehnicieni ai echipelor rivale sunt convinşi de asta", precizează sursa citată.

Via GMM

Comentarii (2)

  • De ce oare FIA nu a sanctionat niciodata incalcarile de regulament ale RBR. Podeaua cu gauri care s-a dovedit ilegala, evacuarea ilegala, modificarea parametrilor de functionare ale motorului intre calificari si cursa, poate mai sint eu de astea stiu. Si cu toate astea RBR este campioana la constructori ! (teoretic inca nu este dar nu prea au cum sa rateze)
    8 2
  • Am impresia ca FIA a devenit un fel de justitie romana cundusa de Basescu insa ma intreb cine din FIA sa joace un rol asemanator marinarului si cati pup-in-curisti o avea acela?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru