Acest obiectiv va fi atins prin mărirea lăţimii pneurilor faţă de la 24 la 325 mm şi a celor spate de la 325 la 425 mm, dar şi prin modificarea semnficativă a aripilor şi a caroseriei. În ciuda acestui val de schimbări, Charlie Whiting, directorul de curse al FIA, sugerează că numărul depăşirilor nu va creşte prin implementarea noului regulament şi face o comparaţie cu schimbările majore introduse în 2009.
"Am atins un echilibru relativ decent. Cei mai mulţi directori tehnici cred că munca depusă pentru pregătirea sezonului 2009 a fost foarte mică în comparaţie cu cei doi factori majori din prezent, degradarea pneurilor şi sistemul DRS. Dacă, aşa cum cred unii oameni, va fi mai dificil pentru un monopost să urmeze de aproape un alt monopost, atunci putem creşte autoritatea sistemului DRS.
Nu văd o problemă mare aici", a declarat el.▶ Video: Cum vor arăta monoposturile de Formula 1 în 2017
Directorii tehnici din Formula 1 lucrează în prezent la designul monoposturilor pentru sezonul 2017, iar în acest sens au primit permisiunea de a utiliza practic nelimitat tehnologia computerizată CFD. Whiting afirmă că primele date concrete din partea echipelor vor fi analizate de FIA începând din 2 octombrie.
"Suntem pe punctul de a avea o idee destul de bună despre direcţia în care mergem până în 2 octombrie. Aceasta este următorul termen pentru a discuta despre munca depusă în CFD şi le-am oferit mai mult timp de lucru în CFD. Capabilităţile lor depind de la echipă la echipa", a adăugat el.
Via Autosport
Solutia pentru depasiri este simpla : modificati regulamentul astfel incat sa deschideti alte zone de pe monopost pentru dezvoltare aerodinamica si simplificati aripile fata. Stiu si eu...o aripa cu maxim N elemente incat sa nu mai fie factorul cheie pentru toata aerodinamica masini.