FIA a anunţat miercuri regulamentul sistemului Drag Reduction System (DRS) pentru Marele Premiu al Japoniei. Întrucât anul trecut numeroase depăşiri s-au efectuat cu uşurinţă, fără ca pilotul atacat să aibă o şansă reală să-şi apere poziţia, forul mondial a decis să scurteze zona de activare a sistemului DRS cu 20 de metri.
Astfel, piloţii vor putea activa sistemul DRS în dreptul aşa-numitei Control Line de după ieşirea din ultimul viraj şi îl vor putea folosi până în zona de frânare din primul viraj. În schimb, punctul de detecţie a rămas neschimbat, şi anume cu 50 de metri înainte de ultima şicană.
În Marele Premiu al Japoniei de anul trecut, 16 dintre cele 61 de depăşiri au fost efectuate cu ajutorul sistemului DRS. Cifrele sunt însă semnificativ mai bune decât cele din sezonul 2010, când pe acelaşi circuit au avut loc doar şapte depăşiri, însă la vremea respectivă sistemul DRS nu era utilizat în Formula 1.
Via SkySports
Este adevarat ca pe undeva nu este foarte corect, pilotul atacat are sanse mici sa se apere. Insa prefer aceste depasiri facile fata de procesiunile din anii anteriori DRS, cand erau curse cu 1-2 depasiri (si alea la coada plutonului).
Sa ne amintim ca la un moment dat singurul loc in care se faceau depasirile era la...boxe.
Concluzie: intre spectacol si corectitudine dusa la extrem...prefer spectacolul.