FIA: "Schimbarile de regulament sunt ineficiente"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Federatia Internationala de Automobilism (FIA) a introdus in sezonul 2009 cel mai amplu pachet de modificari ale regulamentului tehnic din istorie.
Principalele schimbari au constat in redesenarea conceputului aerodinamic al monoposturilor, pentru ca un pilot sa se poata mentine in spatele unui rival si in cele din urma sa fie capabil sa depaseasca.
In plus, Formula 1 a renuntat la pneurile cu santuri in favoarea celor slick, iar aripile flexibile au devenit ajustabile. Ultima noutate majora a fost introducerea sistemului KERS, tehnologie care in cele din urma s-a dovedit costisitoare si ineficienta pentru 8 echipe.
In ciuda multitudinii de modificari, numarul de depasiri a ramas relativ constant fata de sezonul precedent, iar Tony Purnell, consultantul tehnic al FIA, a admis esecul intregistrat de noul regulament.
"Noul regulament nu a avut succes. Daca vrem sa le dam fanilor ceea ce vor, trebuie sa facem un nou pas inainte. Totul se repeta inca o data si inca o data. Faci reguli pentru a elimina forta de apasare aerodinamica si, noua luni mai tarziu, aceasta revine. Comunitatea F1 este disperat de conservativa, iar asta se intampla din motive bune, pentru ca echipele simt ca monoposturile sunt populare. Ele ataca problema pas cu pas. Partea pozitiva este ca in ultimul an au existat mai multe discutii pe tema asta decat inainte", a declarat oficialul forului mondial pentru publicatia F1 Racing, citat de ITV.
Perspectiva generala este ca schimbarea radicala a regulamentului implica costuri majore din partea micilor echipe, care sunt incapabile sa tina pasul cu marile echipe prin prisma fondurilor limitate de care dispun. Cu toate acestea, Purnell crede ca schimbarea regulamentului scoate la iveala priceperea inginerilor.
"Daca nu schimbi regulamentul, baietii cu cei mai multi bani ar trebui sa castige intotdeauna. Daca introduci schimbari majore in regulament, echipele cu fonduri suficiente si ingineri inteligenti scot tot ce este mai bun de la monopost pentru un timp. Stabilitatea nu este ieftina, ci mai putin riscanta", a explicat Purnell.
Via | ITV
Comentarii (2)