FIA: "Schimbarile de regulament sunt ineficiente"

De Daniel Popescu
Publicat Luni, 17.08.2009
Consultantul tehnic al FIA a admis ca schimbarea radicala a regulamentului tehnic nu a produs efectele dorite in ceea ce priveste imbunatatirea depasirilor in timpul curselor.

Federatia Internationala de Automobilism (FIA) a introdus in sezonul 2009 cel mai amplu pachet de modificari ale regulamentului tehnic din istorie.

Principalele schimbari au constat in redesenarea conceputului aerodinamic al monoposturilor, pentru ca un pilot sa se poata mentine in spatele unui rival si in cele din urma sa fie capabil sa depaseasca.

In plus, Formula 1 a renuntat la pneurile cu santuri in favoarea celor slick, iar aripile flexibile au devenit ajustabile. Ultima noutate majora a fost introducerea sistemului KERS, tehnologie care in cele din urma s-a dovedit costisitoare si ineficienta pentru 8 echipe.

In ciuda multitudinii de modificari, numarul de depasiri a ramas relativ constant fata de sezonul precedent, iar Tony Purnell, consultantul tehnic al FIA, a admis esecul intregistrat de noul regulament.

"Noul regulament nu a avut succes. Daca vrem sa le dam fanilor ceea ce vor, trebuie sa facem un nou pas inainte. Totul se repeta inca o data si inca o data. Faci reguli pentru a elimina forta de apasare aerodinamica si, noua luni mai tarziu, aceasta revine.

Comunitatea F1 este disperat de conservativa, iar asta se intampla din motive bune, pentru ca echipele simt ca monoposturile sunt populare. Ele ataca problema pas cu pas. Partea pozitiva este ca in ultimul an au existat mai multe discutii pe tema asta decat inainte", a declarat oficialul forului mondial pentru publicatia F1 Racing, citat de ITV.

Perspectiva generala este ca schimbarea radicala a regulamentului implica costuri majore din partea micilor echipe, care sunt incapabile sa tina pasul cu marile echipe prin prisma fondurilor limitate de care dispun. Cu toate acestea, Purnell crede ca schimbarea regulamentului scoate la iveala priceperea inginerilor.

"Daca nu schimbi regulamentul, baietii cu cei mai multi bani ar trebui sa castige intotdeauna. Daca introduci schimbari majore in regulament, echipele cu fonduri suficiente si ingineri inteligenti scot tot ce este mai bun de la monopost pentru un timp. Stabilitatea nu este ieftina, ci mai putin riscanta", a explicat Purnell.

Via | ITV

Taguri: FIA, regulament

Comentarii (2)

  • schimbarea !
    Sa se mai adune o trupa de 10 ingineri bine platiti, sa mai nasca ceva teorii pentru optimizarea spectacolului si iar vom vedea ierarhiile bulversate, asta va fi singura crestere a spectacolului. Insa, ar fi bine sa renunte la chestia cu reducerea cheltuielilor. Sa faci o masina de la 0 este mult mai scumpa decat sa faci o evolutie a modelului anterior. Asa ca prima data sa se decida ce vor si apoi sa faca regulamentele ca atare.
    0 0
  • Cum ar fi putut sa se intimple altfel ?
    elimini apendicele aerodinamice de pe masini (ce-i drept ajunsesera ridicol de incarcate cu asa ceva), dar in schimb permiti un eleron fata urias. In final forta de apasare a fost cam aceeasi, si curentii de aer aruncati spre masina din spate nu s-au micsorat prea mult.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru