Publicaţia germană Auto Motor und Sport a dezvăluit miercuri că Ferrari s-a adresat forul mondial după ce a considerat că McLaren şi Red Bull utilizează aripi faţă care au proprietatea de a deveni excesiv de flexibile la viteză mare, prin "rotirea" acestora înapoi în jurul axei.
Metoda ar avea implicaţii majore, întrucât permite creşterea vitezei pe liniile drepte, iar FIA a reacţionat imediat la aceste informaţii.
Până acum, forţa de 102 kg aplicata aripii faţă era poziţionată la 800 mm de centrul aripii şi la 795 mm de centrul monopstului, însă această arie a fost extinsă cu 150 mm, suficient pentru a identifica o eventuală abatere de la regulament. Conform regulamentului, în cadrul acestui test aripa faţă poate fi flexibilă cu cel mult 20 mm.
McLaren şi Red Bull au efectuat modificări la aripi înaintea acestui Mare Premiu, în condiţiile în care echipele au fost informate în prealabil de FIA de modificarea regulamentului pentru testarea flexibilităţii.
Potrivit unor informaţii neoficiale, toate echipele au trecut nouă versiune a testului impusă de FIA la Suzuka. Totuşi, nu este cunoscut dacăVia Autosport
Pro team ever.