FIA revizuieşte din nou regulamentul Safety Car-ului
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
În urma numeroaselor controverse privind regulamentul Safety Car-ului apărute după Marele Premiu al Europei, FIA a stabilit că piloţii să concureze cu viteza maximă estimată a maşinii de siguranţă atunci când aceasta intră pe pistă în timpul curselor. Această regulă a fost testată vineri şi sâmbăta pe circuitul de la Silverstone, însă piloţii nu au fost mulţumiţi de efectele ei.
În urma unor ample discuţii intre reprezentaţii FIA şi piloţi, forul mondial a decis ca în cursa de la Silverstone să se încerce un nou regulament. Astfel, piloţii vor fi nevoiţi să efectueze un tur de pistă în care limita de viteza va fi de 80% dintr-un tur obisnuit si, în plus, vor fi luaţi în calcul şi ultimii 200 de metri ai pistei, care iniţial au fost exceptaţi de la regulă.
În plus, FIA îşi arogă dreptul de a amâna intrarea Safety Car-ului pe circuit pentru a evita ca maşina de siguranţă să se intercaleze intre piloţii aflaţi în frunte. Practic, prin această măsură, FIA vrea să evite posibilitatea ca plutonul fruntaş să sufere modificări majore în clasamentul cursei, aşa cum s-a întâmplat cu două săptămâni în urmă la Valencia.
De asemenea, FIA va avea grijă ca echipele să fie anunţate anticipat despre momentul în care piloţii aflaţi la boxe vor primi undă verde pentru a părăsi pitlane-ul, în încercarea de a evita situaţia de la Valencia, când Michael Schumacher a rămas blocat pe linia boxelor pentru câteva zeci de secunde.
Via | Autosport
Un tur in maxim 80% din timpul din calificari? Pai cand intra SC, ele trebuie sa mearga mai incet decat normal, nu mai repede de cat pot ele maxim...
Daca traduceai cum trebuia, iesea "limita de viteza va fi 80% din cea a unui tur normal, ultimii 200 de metri neavand limita".
Fara suparare, dar ai facut o greseala mare...