FIA a analizat posibilitatea de a introduce câteva schimbări importante în privinţa modului în care sunt utilizate pneurile în sezonul 2014 al Formulei 1.
La presiunile făcute de Pirelli, un pilot ar fi fost obligat să efectueze două opriri la boxe în timpul unei curse, iar numărul de tururi pe care le-ar fi putut parcurge cu un set de cauciucuri ar fi fost limitat la 50% din distanţa cursei în cazul pneului de compoziţie mai dură şi la 30% în cazul cauciucurilor de compoziţie mai moale.
Cu toate acestea, echipele au respins în unanimitate această propunere din cauza temerilor că strategiile opririlor la boxe vor deveni identice, element care ar fi afectat semnificativ spectacolul de pe circuit.
De asemenea, echipele au respins propunerea de a creşte masa minimă a monoposturilor de la 690 la 700 de kilograme. Masa minimă a fost ridicată de la 642 de kilograme în 2013 la 690 de kilograme în 2014 ca urmare a creşterii masei noilor motoare turbo V6 de 1.6 litri, însă unele echipe au considerat că nu este suficient. Piloţii foarte înalţi, aşa cum este cazul lui Nico Hulkenberg, sunt cei mai afectaţi de menţinerea masei minime la 690 de kilograme.În schimb, FIA a aprobat dublarea numărului de puncte alocate pentru ultima cursă a unui sezon şi introducerea numerelor permanente pentru piloţi începând din sezonul 2014.
Via BBC Sport
Comentarii (1)